Toon posts:

Bestellen bij Amazon.co.uk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wat willen bestellen bij Amazon.co.uk.
De prijs is 33 pond, maar als ik op check out druk word de prijs 35 pond?
Waardoor is dit prijsverschil?
En het belangrijkste, kan ik hierop nog extra kosten verwachten?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Ik dacht dat Amazon een omreken"koers" had vanwege de Engelse 15% en onze 19% BTW.

Nickname does not reflect reality

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-01 16:39

ralfbosz

xm create bosz -c

Amazon.co.uk rekent VAT (in Nederland bekend als BTW), wat verplicht is voor Europesche Webwinkels bij levering binnen de EU.

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt.
Nu heb ik nog een vraag over de verzendkosten, als ik van een andere shop die op Amazon staat koop. (wel op de Amazon site kopen maar daaronder staat er: sold by: *naam*) betaal ik dan dezelfde verzendkosten als bij Amazon?
En zouden er nog importheffingen over kunnen komen?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er is vrije handel in europa dus je kan volgens mij zoveel importeren als je wilt, en met die 35 pond zeker, van je andere vraag weet ik het helaas niet

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 15:33
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:45:
Oke, bedankt.
Nu heb ik nog een vraag over de verzendkosten, als ik van een andere shop die op Amazon staat koop. (wel op de Amazon site kopen maar daaronder staat er: sold by: *naam*) betaal ik dan dezelfde verzendkosten als bij Amazon?
En zouden er nog importheffingen over kunnen komen?
geen heffing omdat het gewoon binnen de EU is.
Extra kosten kunnen ook komen omdat ze bij elk product verpakking + verzend kosten rekenen.
Ergens op hun site word die hele zooi qua verpakking kosten per product + dan de eind verzend kosten uitgelegd.

Als het door een ander bedrijf verkocht word betaal je gewoon de ebay verzend kosten welke aan het einde erbij gerekend worden.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Nietes. Dingen die je via de Amazon marketplace koopt gaan voor andere verzendkosten dan dingen die je rechtstreeks op Amazon koopt. Dit is gewoon te vinden als je de bestelling doorloopt. Net als alle andere vragen van de TS overigens.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:33
Idd Strangelove..niettemin is het wel voordelig om bij amazon.co.uk te bestellen en het aanbod is mega :)

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:43:
Nietes. Dingen die je via de Amazon marketplace koopt gaan voor andere verzendkosten dan dingen die je rechtstreeks op Amazon koopt. Dit is gewoon te vinden als je de bestelling doorloopt. Net als alle andere vragen van de TS overigens.
Sorry daarvoor.
Ik kan de bestelling niet doorlopen omdat ik opzoek ben naar een redelijk goedkope britse site maar zelf nog geen creditcard heb. Daarvoor heb ik mijn pa nodig en hij heeft dan weer geen zin om overal zijn creditcardgegevens in te vullen om te kijken wat voor een kosten er nog bovenop komen.

Bedankt voor de reacties.
Deze kan dicht.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Amazon.de verstuurd tegenwoordig trouwens boven de 20 euro gratis (boeken altijd gratis). Daar staat het meeste assortiment van Amazon.co.uk ook op.
Als er bij staat sold by ... wordt het verkocht door een andere handelaar en is Amazon.co.uk alleen de site die de klant en de leverancier bij elkaar brengt, die handelaar heeft zijn eigen verzendkosten en in sommige gevallen versturen ze niet eens naar het buitenland. De gratis verzendkosten van Amazon.de geldt dan ook niet bij deze artikelen die "sold by" zijn.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Amazon heeft wel een vaste set verzendkosten voor bepaalde items. Zo kosten DVDs maar iets van £1.79, zelfs al komt het vanuit de USA. Daar heb ik zelf vaak genoeg gebruik van gemaakt ;)
Boeken zijn wat duurder met ergens rond de £4 voor verzenden, maar ook dat is een vast bedrag.

Zie ook Market Place Delivery Rates (alleen voor aankopen vanaf .co.uk; .com heeft andere bedragen).

[ Voor 7% gewijzigd door Robtimus op 25-08-2009 21:05 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
siknu schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:39:
Amazon.de verstuurd tegenwoordig trouwens boven de 20 euro gratis (boeken altijd gratis). Daar staat het meeste assortiment van Amazon.co.uk ook op.
Als er bij staat sold by ... wordt het verkocht door een andere handelaar en is Amazon.co.uk alleen de site die de klant en de leverancier bij elkaar brengt, die handelaar heeft zijn eigen verzendkosten en in sommige gevallen versturen ze niet eens naar het buitenland. De gratis verzendkosten van Amazon.de geldt dan ook niet bij deze artikelen die "sold by" zijn.
Ik zou wel even de prijs checken dan. De laatste keer dat ik iets bij Amazon kocht, was dat boek 45 euro bij Amazon.de en 35 euro bij Amazon.com, terwijl deze maar 20 euro was bij amazon.co.uk. En amazon.co.uk had ook nog eens de snelste levertijd. (Prijzen ongeveer bij benadering)

Edit:
Nu ook de prijzen weer even opgezocht:
Boek: The Moment it Clicks (ISBN: 0321544080)

amazon.de: EUR 40.95
amazon.com: EUR 24.18 ($34.64)
amazon.co.uk: EUR 18.87 (£16.49)

[ Voor 26% gewijzigd door barber op 25-08-2009 21:44 ]

Pagina: 1