Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 19:14
Onlangs een Samsung P2250 gekocht. Even wennen na een oude CRT, maar verder tevreden (geen dode pixels en dergelijke).

Er is echter één dingetje: de monitor "kijkt" een beetje naar beneden. Hij staat dus ten opzichte van mijn bureau niet in een perfecte 45-graden hoek, maar een kleinere hoek. Ik moet dus aan de voorkant van de standaard wat eronder leggen om hem wat naar achteren/omhoog te krijgen, zodat de kijkhoek beter wordt.

Zijn er meer mensen met deze ervaring, of is dit een fabrieksfoutje? Ik heb de monitorstandaard al eens los gehaald en opnieuw erin gezet (geen schoeven en dergelijke zitten erbij, blijkbaar).

(Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met FPS games op deze monitor? Hij lijkt wat traag af en toe, maar misschien ben ik nog gewend aan de CRT.)

Edit: inderdaad 90 graden, doh 8)7 Hij staat bij mij op 80 graden ofzoiets. Wel duidelijk teveel naar voren.

[ Voor 6% gewijzigd door goldstriker op 24-08-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Je bedoeld waarschijnlijk een perfecte 90-graden hoek. Er gaan 360 graden in een cirkel. Een kwart daarvan is dus 90-graden.

Nu heb ik zelf geen P2250, maar voor zover ik op de foto's op de Samsung website kan beoordelen kan het zijn dat je het scherm niet op de juiste manier in de voet hebt geplaatst of de schroeven niet goed aangedraaid hebt. Om een voorbeeld te geven, bij mijn ouders staat een Philips TV die op twee manieren op zijn voet geplaatst kan worden. De ene is de goede en de andere de verkeerde. Bij de verkeerde manier rust het scherm slechts op kunststof en niet op de metalen steunplaat en dan staat het scherm tevens ietwat schuin naar voren gekantelt.

Wellicht is er bij jou iets soortgelijks aan de hand.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
even offtopic:

Hoe is het beeldscherm? Al gebruikt met het gamen? Ik ben van plan dit scherm ook aan te schaffen. Misschien dat je me er wat over kan vertellen. Is het al gelukt met de standaard? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:10

Haan

dotnetter

Zit die monitor volledig vast aan de voet dan? Praktisch iedere monitor kan je het scherm wel naar voren / achteren kantelen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
Haan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:49:
Zit die monitor volledig vast aan de voet dan? Praktisch iedere monitor kan je het scherm wel naar voren / achteren kantelen.
Ja, dat zal het zijn geweest. Ik heb het nu opgelost. Ik denk dat ik er te voorzichtig mee ben geweest, het spul lijkt allemaal zo teer/fragiel (zeker in vergelijking met mijn oude CRT). Blijkbaar is het onderdeel aan de monitor waar je de voet in doet (zonder schroeven trouwens, vond ik wel apart) beweegbaar. Hij is dus gewoon kantelbaar.
giedo555 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:45:
even offtopic:

Hoe is het beeldscherm? Al gebruikt met het gamen? Ik ben van plan dit scherm ook aan te schaffen. Misschien dat je me er wat over kan vertellen. Is het al gelukt met de standaard? Alvast bedankt!
Ik ben zelf heel enthousiast over het scherm nu. Omdat het mijn eerste TFT is, kan ik geen vergelijkingen maken met andere TFT's, maar ik zal kort proberen uit te leggen wat ik ervan vind.

Gamen:
Supreme Commander: werkelijk fantastisch! Als je strategy games speelt, dan is dit scherm geweldig. Veel, mooi, helder beeld. Echt een grote stap voorwaarts van mijn 4:3 CRT.
Crysis: ziet er ook weer geweldig uit in breedbeeld. Speelt ook prima.
UT99 (ja die hele oude): UT is een hele snelle game waarbij reactietijd belangrijk is. Ik speelde eerst op een CRT, dus het was wel even wennen. De eerste paar keer dat ik dit op mijn nieuwe monitor speelde, voelde het aan als lag. Wel merkte ik dat ik niet echt minder goed speelde, dus misschien heeft het gewoon wat tijd nodig.
Wat wel vervelend is bij UT is dat 'ie moeilijk doet met de resolutie ofzo. Soms start 'ie uit zichzelf de game op in windowed mode, i.p.v. full-screen. Dan wordt ik van servers gekicked met de melding dat er mogelijk sprake is van cheats (?). Ik neem aan dat dit gewoon een bug is die niets te maken heeft met de monitor zelf en kan liggen aan de leeftijd van de game. Bij Crysis noch SupCom is hier sprake van.

Films:
Films kijken is fantastisch op een dergelijke monitor, al wordt je wel kritischer door de goede kwaliteit van het beeldscherm. Was ik vroeger tevreden met standaard beeldkwaliteit, nu wil ik eigenlijk niets liever dan HD-films. Kortom, een luxeprobleem :)
DVD's hebben nog wat kuren, maar ook dat zal wel weer niets met de monitor te maken hebben, maar met de instellingen op de computer zelf.

Internet & overige:
Internetten gaat prima. Waar ik zelf bang voor was, dat met een grote resolutie op een relatief kleine monitor alles erg klein zou worden, was nergens voor nodig. Ik heb de monitor op een redelijke afstand staan (een centimeter of 50-55 van bureaurand tot scherm) en alles is prima leesbaar en overzichtelijk.
Documenten tikken in Word is ook erg prettig met zo'n breed scherm en hoge resolutie. Word zet op 100% zoom (standaard) automatisch twee pagina's naast elkaar, wat erg overzichtelijk is. Als ik uitzoom naar 90% kan ik twee volledige kantjes weergeven zonder te hoeven scrollen, nog steeds leesbaar. Het enige wat dan nog wegvalt is wat onbeschreven wit aan de boven- en onderkant.

Ondanks de kuren ben ik toch zeer tevreden over deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Bedankt voor je bevindingen over de monitor. Ik ben zelf nog aan het kiezen tussen de p2250 en de p2270. Binnenkort hebben ze de p2270 bij ons in de BCC dus dan kan ik 'm alvast in het echt bekijken. Bedankt voor de moeite.

• goldstriker
Ikzelf heb de P2250 en P2270 naast elkaar gezien, en vond de P2250 mooier. Die andere is mij een beetje te modieus, met doorzichtige standaard enzo. Ik heb liever een iets strakker model zonder al teveel poespas. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Daarnaast dacht ik dat bepaalde kenmerken bij de P2250 voor gamen beter waren, al zaten er volgens mij weinig verschillen tussen, maar pin me hier niet op vast. Maar als stroomverbruik een punt voor je is, en je hebt geen bezwaar tegen het wat minder gebruikelijke design, dan kun je natuurlijk kiezen voor de iets zuinigere P2270.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:10

Haan

dotnetter

Je kan trouwens ook een product review schrijven over de monitor om je ervaringen te delen met anderen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
Haan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:16:
Je kan trouwens ook een product review schrijven over de monitor om je ervaringen te delen met anderen :)
Ja misschien doe ik dat ook nog wel, maar pas over een paar maanden/half jaar :-)

Na een herinstallatie van Windows zijn de boven omschreven problemen opgelost ( *even afkloppen* ).
Perfect beeld en werkt momenteel vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
'Ikzelf heb de P2250 en P2270 naast elkaar gezien'

Ja dit zou ik ook wel willen om mijn keuze te vermakkelijken. Maar helaas heeft geen enkele winkel hier die schermen. Binnenkort de BCC met de P2270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Zijn er al meer ervaringen met de P2250 en de P2270? Ik denk dat ik - bij gebrek aan betaalbaar betere monitoren - de 2250 ga kopen maar twijfel nog wel wat.
Pagina: 1