Electronica uit US importeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Hey, ik heb een ipod dock besteld op Amazon.com:

http://www.amazon.com/Altec-Lansing-T612-Digital-Speaker/dp/B0014XKQY2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1251048729&sr=8-1

Nu lees ik echter verder en lees ik dat electronica uit de US 110 volt nodig heeft i.p.v. 230 volt.

Hoe kom ik hier achter? Het kan bijv. een universele adapter zijn toch? Ik heb de importeur van Altec Lansing (micromedia) al gemaild een aantal dagen geleden maar die geven geen antwoord.

Kan iemand me helpen?? Moet ik hem anders meteen terugsturen?? Verzendkosten zijn 30 dollar dus dat zou zonde zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door Blue_Fear op 23-08-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 21:37
't Ding heeft een nogal aparte adapter-ingang:
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetreview.com/wp-content/gallery/altec-lansing-t612/Altec_Lansing_T612-4.jpg

Je zou op de adapter moeten kijken of 'ie ook 220v en 50Hz aankan. Dat staat er vrijwel altijd op. Tegenwoordig kunnen de meeste adapters dat, dus er is nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Blue_Fear schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:32:
Nu lees ik echter verder en lees ik dat electronica uit de US 110 volt nodig heeft i.p.v. 230 volt.
Klopt, en ze hebben daar ook een wisselspanning van 60hz ipv 50hz hier.
Hoe kom ik hier achter? Het kan bijv. een universele adapter zijn toch? Ik heb de importeur van Altec Lansing (micromedia) al gemaild een aantal dagen geleden maar die geven geen antwoord.
Het zou inderdaad een adapter kunnen zijn die verschillende spanningen accepteert. De adapter van m'n laptop slikt 100 - 240V en 50-60Hz. Andere stekker erin steken en ik kan hem ook in de VS gebruiken.
Mr.Qips schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:38:
't Ding heeft een nogal aparte adapter-ingang:
[afbeelding]
Altijd leuk van die fabrikanten die moeilijk doen. Zomaar een adaptertje in de winkel kopen gaat dus waarschijnlijk niet. Dan is het dus hopen dat de adapter beide voltages aan kan.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 23-08-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Thanks voor de comments!!

Is er verder nog een manier om te zien of de adapter beide spanningen aan kan?? Importeur mailen heeft al geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 21:37
Als hij ook in Europa verkocht wordt, ben je er bijna zeker van dat hij beide stroomnetten aan kan. Je zou een gebruiker kunnen mailen, maar dan moet je er eerst een kunnen vinden (via Marktplaats, Kieskeurig, een reviewer.... noem maar op). Dat de importeur niet antwoordt komt denk ik omdat het zondagavond is. Wees geduldig, wellicht krijg je morgen wel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Nee ik heb de importeur maandag al gemaild. Die hebben denk ik betere dingen te doen.

Goed idee, maar kan het niet zijn dat er een Europese versie is en een Amerikaanse? Het lijkt me zinloos om iemand bij kieskeurig of marktplaats te mailen want bij hun werkt het zeker... Omdat het product ook in Nederland verkocht wordt.

[ Voor 61% gewijzigd door Blue_Fear op 23-08-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Blue_Fear schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:44:
Thanks voor de comments!!

Is er verder nog een manier om te zien of de adapter beide spanningen aan kan?? Importeur mailen heeft al geen zin...
Als je hem binnen hebt kan je gewoon de adapter bekijken. Dat staat er namelijk gewoon op.
En voordat je het ding binnen hebt zou je wellicht de handleiding kunnen bekijken, misschien staat daar wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Ding heeft +-18V dc nodig. Dus originele open maken, kijken hoe het aangesloten zit en dan een andere erop is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Op de stickers van de adapter staat meestal iets als 110-230volt 50-60hz. Als dat er staat kun je hem hier gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

En in het slechtste geval moet je ergens een verhuistrafo (220V -> 110V) op de kop tikken. Lijkt me ook niet zo'n probleem, naar wat ik me herinner zijn die dingen niet heel prijzig.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Hey ik heb EINDELIJK bericht gekregen van micromedia.

De adapter is geschikt voor 110-240 maar er zit wel een Amerikaanse stekker op. Kan ik door een omvormer voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Blue_Fear schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:00:
Hey ik heb EINDELIJK bericht gekregen van micromedia.

De adapter is geschikt voor 110-240 maar er zit wel een Amerikaanse stekker op. Kan ik door een omvormer voor kopen?
Omvormer? Beetje overkill ;) Een reisstekker voldoet daar wel voor ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Dit heb je nodig: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529
Verkrijgbaar bij je lokale handyman/elektrozaak, of via de genoemde link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
job schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:39:
[...]
Klopt, en ze hebben daar ook een wisselspanning van 60hz ipv 50hz hier.

[...]
Het zou inderdaad een adapter kunnen zijn die verschillende spanningen accepteert. De adapter van m'n laptop slikt 100 - 240V en 50-60Hz. Andere stekker erin steken en ik kan hem ook in de VS gebruiken.

[...]
Altijd leuk van die fabrikanten die moeilijk doen. Zomaar een adaptertje in de winkel kopen gaat dus waarschijnlijk niet. Dan is het dus hopen dat de adapter beide voltages aan kan.
Valt best mee, ik heb dat soort adapters wel vaker gezien. Het zijn gewoon adapters die een soort van halve midi plug leuker vonden dan een standaard jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Thanks mensen! Morgen ff langs de electronica zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Mm, tft schermen zijn toch eigenlijk altijd met een losse adapter ipv een stekkeradapter.

En ik heb nog geeneen losse adapter gezien waarvan niet de stroomsnoer niet te wisselen is.
Meestal is het gewoon een standaard netsnoer als dat er ook aan je pc zit, die zijn een stukje goedkope dan een reisstekker.

En het is ook altijd nog practischer om gewoon de huidige stekker eraf te knippen, en er een normale netstekker aan schroeven.

Het verloopje waar springuin mee aankomt is leuk voor stekkeradapters, maar die moet je neit gebruiken voor geaarde stekkers, deze neemt de aarde namelijk niet mee, wat wel belangrijk is bij dergelijke adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik niet zo technisch dus ik ga nergens in knippen.

Zijn er ook verloopjes met geaarde stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Blue_Fear schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:00:
Zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik niet zo technisch dus ik ga nergens in knippen.

Zijn er ook verloopjes met geaarde stekkers?
Ja hoor.

En knippen in een 220v kabel is nie zo moeilijk hoor ;)
Je kan gewoon een losse stekker kopen. Als er in de kabel 2 draden zitten gewoon aan de twee pinen van de stekker maken. Welke draad op welke pin doet er niet toe. Het is wisselstroom (AC) dus er is geen plus of min die je kan verkloten ;)
Als het een 3draads kabel is, zelfde verhaal, maar de groen/geel draad moet aan het randaarde contact ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:24
McKaamos schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

Ja hoor.

En knippen in een 220v kabel is nie zo moeilijk hoor ;)
Je kan gewoon een losse stekker kopen. Als er in de kabel 2 draden zitten gewoon aan de twee pinen van de stekker maken. Welke draad op welke pin doet er niet toe. Het is wisselstroom (AC) dus er is geen plus of min die je kan verkloten ;)
Als het een 3draads kabel is, zelfde verhaal, maar de groen/geel draad moet aan het randaarde contact ;)
Mits ze in de VS(of in een of ander wazig aziatisch landje) de zelfde kleuren gebruiken als hier en daar heb ik zo mijn twijfels over. Want wat doe je als er rood groen en geel is gebruikt in het snoer? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:55
Multimeter nemen en doormeten :)
(Ik dacht trouwens dat daar internationale afspraken over zijn, kwestie van die dingen te vermeiden..)

[ Voor 61% gewijzigd door Malantur op 30-08-2009 13:06 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:24
Multimeter nemen en doormeten :)
Blue_Fear schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:00:
TS kan dus beter gewoon een verloopstekker kopen.
(Ik dacht trouwens dat daar internationale afspraken over zijn, kwestie van die dingen te vermeiden..)
Ik ben dus wel eens en snoer tegengekomen (met eurostekker NB) met hele andere kleuren dan je zou verwachten. vandaar mijn opmerking

[ Voor 45% gewijzigd door jbhc op 30-08-2009 13:43 ]

Pagina: 1