Prijsverlaging twee dagen na bestelling

Pagina: 1
Acties:

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Al een tijdje ben ik aan het zoeken naar een winkel waar de Pioneer BDP-320 voor een leuke prijs te krijgen is.

Nu was dat eerst de Foka in Rotterdam aangezien de prijs daar op €359,- lag. Maar helaas geen voorraad, dus ik wachten. Na iets van vier-vijf weken was er voorraad, maar de prijs was ook omhoog gegaan naar €399,-.

Maar nu de situatie:
Bij Redcoon stond de speler nu opeens voor €355,-. Dus ik die besteld op vrijdag 21 augustus. Ding betaald via iDeal en volgens de site staat de speler nu te wachten om verzonden te worden. Ik kijk vandaag nog eens naar mijn account om deze wat verder bij te vullen met telefoonnummers en dergelijke en zie dat de BDP-320 nu nog maar €333,- kost. Dus een verlaging van €22,- in twee dagen.

Nu dus de vraag hoe ik daar mee om moet gaan.
  • Is Redcoon "verplicht" mij de €22,- terug te storten aangezien ik het product nog niet binnen heb en de prijsdaling best wel fors is voor binnen twee dagen.
  • Of kan ik beter de huidige bestelling annuleren (wat kosteloos kan volgens de site) en opnieuw bestellen voor de prijs van €333,-.
Nadeel van de laatste methode is wel dat ik weer moet wachten totdat Redcoon het geld heeft terug gestort van de annulering en dan pas weer kan bestellen.

Heb overigens wel een e-mail gestuurd naar Redcoon met de vraag hoe het opgelost kan worden, maar dat wordt qua tijd nogal krap. Dit omdat je allleen kan annuleren zolang je nog niets binnen hebt. En aangezien de speler dus op het punt staat verzonden te worden moet die e-mail (en eventuele annulering) wel snel gebeuren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 17:00

Saven

Administrator

Of je bestelt er nu nog een, en stuurt die andere binnen 7 dagen terug.
Maar eerlijk gezegd vind ik het voor 22 euro een beetje veel onnodig werk

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie het probleem niet zo. Gewoon een nieuwe bestelling plaatsen en betalen en de vorige annuleren? Het geld krijg je vanzelf wel terug als ze zeggen dat je kostenloos kunt annuleren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 11:18
Ik heb ook een keer zoiets gehad; alleen dan bij azerty. Je gaat akkoord met de prijs die er staat op het moment dat je de bestelling plaatst, en de enige manier om die verlaging mee te pikken is je huidige bestelling te annuleren. Lijkt me niet dat ze zo gek zijn om jou even 22 euro te sponsoren :)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03

AirX

Tweak Guru

Ik zou dit gewoon aan hen voorleggen en zeggen dat als ze niet een terugstorting van €22 accepteren je de bestelling zult annuleren (wat je wettelijke recht is). Ik denk dat ze dan wel overstag gaan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21

Sick Nick

Drop the top!

Bel dan ook gewoon om het om te laten zetten, als tijd belangrijk is moet je natuurlijk niet op een mail gaan zitten wachten. Op een zondag is dat natuurlijk helemaal kansloos, gewoon morgenochtend meteen opbellen. Kan je meteen zeggen dat je de speler wel wilt maar voor die lagere prijs, passen ze de prijs niet voor je aan dan kan je gewoon zeggen dat je die duurdere dan wilt annuleren en hem opnieuw bestelt. Dan duurt het maar wat langer, als je hem perse wilt moet je dat er maar voor over hebben.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

AirX schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:25:
Ik zou dit gewoon aan hen voorleggen en zeggen dat als ze niet een terugstorting van €22 accepteren je de bestelling zult annuleren (wat je wettelijke recht is). Ik denk dat ze dan wel overstag gaan.
Annuleren is geen wettelijk recht. Terugsturen als onder de noemer van de wet koop op afstand wel, maar in feite is dat ook je reinste misbruik, aangezien je daarna exact hetzelfde product besteld, terwijl die wet bedoeld is om consumenten te beschermen tegen miskopen. Daarbij zijn de kosten voor het terugsturen dan ook nog eens voor jezelf, dus dan blijft er weinig van die twee tientjes over.

* Orion84 zou voor die twee tientjes sowieso de moeite niet nemen om te gaan annuleren/terugsturen etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:07
Waarom bel je ze niet? Dat is altijd sneller dan e-mailen.
En inderdaad, ze mag je bestelling annuleren en dan opnieuw bestellen voor de lagere prijs. Als je dit hun verteld, zullen ze je echt wel die 22e tegemoetkomen. Scheelt hun ook weer een hoop administratie (annuleren, terugstorten, nieuwe order verwerken).

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Luqq schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:24:
Je gaat akkoord met de prijs die er staat op het moment dat je de bestelling plaatst
Als de rollen omgedraaid waren, dus de webshop zet een een te lage prijs neer waarmee je akkoord gaat. Dan willen ze ook meer geld zien...

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 11:18
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:30:
[...]

Als de rollen omgedraaid waren, dus de webshop zet een een te lage prijs neer waarmee je akkoord gaat. Dan willen ze ook meer geld zien...
Jep..maar probeer hier maar eens je gelijk te krijgen, zij hebben echt de touwtjes in handen helaas.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Als de rollen omgedraaid worden is het precies hetzelfde. Sommige webshops nemen het verlies en leveren gewoon tegen afgesproken prijs, doen ze dat niet, dan heb je de keuze om te annuleren of om bij te betalen. In dit geval kan je accepteren dat je 22 euro meer betaalt, of je geeft de webshop de keuze om 22 euro terug te geven, of de bestelling te annuleren.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Orion84 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:29:
[...]

Annuleren is geen wettelijk recht. Terugsturen als onder de noemer van de wet koop op afstand wel, maar in feite is dat ook je reinste misbruik, aangezien je daarna exact hetzelfde product besteld, terwijl die wet bedoeld is om consumenten te beschermen tegen miskopen. Daarbij zijn de kosten voor het terugsturen dan ook nog eens voor jezelf, dus dan blijft er weinig van die twee tientjes over.

* Orion84 zou voor die twee tientjes sowieso de moeite niet nemen om te gaan annuleren/terugsturen etc.
Ik ben het met je eens in deze.
Maar dit soort acties van webshops zijn dan ook best lullig. Als webshop kun je dan als beste gewoon bij de klanten die hier problemen mee hebben het verschil terugstorten.

vind ik

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Thanks voor de reacties _/-\o_

De reden dat ik nu niet bel is omdat ik er dus vandaag - zondag - achter ben gekomen en er nu niemand aanwezig is daar. Plus dat ik zo 1-2-3 geen telefoonnummer kan vinden aangezien het enige nummer dat op de site staat er eentje is van de verkooplijn, dus om producten te bestellen.

Reden dat ik dit topic opende is omdat ik niets kon vinden wat het nu is met een prijsverlaging met kopen op afstand. Die €22,- krijg ik sowieso wel terug. Want of ze zijn dus zo lief om mij die gewoon terug te geven of ik annuleer de dure en bestel de huidige goedkope. Maar in theorie is het allemaal zo simpel, maar heb zelf geen ervaring met Redcoon en weet dus niet hoe lastig ze gaan doen over €22,-. Lijkt me zelf van niet echt lastig aangezien je ook kosteloos kan annuleren en zelfs nog terug sturen als je het al binnen hebt (al is dat wettelijk dat laatste).

Vond het alleen ook wat apart dat er op een zondag een prijswijziging door wordt gevoerd, lijkt mij niet echt de dag op de database up te daten...

Ik ga voor die €22,- ook de moeite niet doen om de speler terug te sturen overigens. Het is ook dat ik las dat ik kosteloos kan annuleren, want anders was dit topic niet eens geboren. Die €22,- lig ik ook niet echt wakker van als ik al een speler koop van deze "klasse". Maar om redelijk simpel te kunnen annuleren en zo €22,- besparen is wel leuk. Zoals gezegd ga ik zeker niets terugsturen.

Maar zal morgen die verkooplijn gewoon eens bellen, dat is inderdaad wat makkelijker dan wachten op die e-mail :)

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 23-08-2009 19:21 ]

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik heb het een keer gehad bij Cool-Prices. Een uur nadat ik wat besteld had, ging er 15 euro van de prijs af, zag ik toevallig.

Heb ze toen een mail gestuurd, en ik kreeg de 15 euro 'gewoon' teruggestort. Dat vond ik wel service :)

[ Voor 0% gewijzigd door Polyphemus op 24-08-2009 12:36 . Reden: Mega-typo :X ]

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

[...]

Dit is dus totaal niet relevant.
Er is een verschil tussen een te lage prijs zetten en een prijs verhoging/daling.

Persoonlijk vind ik de wet zo gebruiken nogal triest.
Toch als het 22 EUR op een bedrag van 359 is.
Moest het nu van 80 naar 58 zijn gegaan tot daar aan toe.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Met ^^.

Je kunt eventueel ze mailen en om coulance vragen, maar met de wet koop op afstand gaan schermen is een beetje triest. Als ik de webshop was zou ik daarna je account opzeggen en geen zaken meer met je doen - ook hun wettelijk recht.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat nou als de prijs met 22 euro verhoogd was, had je die dan ook bijbetaald?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
Vincentio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:37:
Waarschijnlijk wel, aangezien de winkel dan de prijs verhoogd met de mogelijkheid tot annulering... :P

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Vincentio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:37:
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken....

Maar service van Redcoon is toch wel goed. Kreeg namelijk deze e-mail op mijn vraag over het prijsverschil.
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het is inderdaad onze policy om prijsverschillen tot 14 dagen na levering terug te storten.
Graag verneem ik van u daarvoor uw bankgegevens.

Als u nog verdere vragen heeft kunt u ons via de Service Hotline bereiken.
Tevens kunt u gebruik maken van de Online Chat of reageren op deze e-mail.
Onze medewerkers staan u graag te woord!

Met vriendelijke groet,

Aurin Fouraschen (NL-CC)
Dus ik krijg die €22,- gewoon terug gestort. Had het zelf niet gevonden in de FAQ of voorwaarden, maar volgens mij wordt dit een positieve shopreview :)

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:46:

Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken....

Maar service van Redcoon is toch wel goed. Kreeg namelijk deze e-mail op mijn vraag over het prijsverschil.

Dus ik krijg die €22,- gewoon terug gestort. Had het zelf niet gevonden in de FAQ of voorwaarden, maar volgens mij wordt dit een positieve shopreview :)
Ik vind je manier van posten in dit topic wel erg nuchter en prettig. Ik verbaas me er alleen over dat je uiteindelijk een topic hebt aangemaakt zonder een respons van de webshop af te wachten ;)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-01 12:21

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

Ik vind je manier van posten in dit topic wel erg nuchter en prettig. Ik verbaas me er alleen over dat je uiteindelijk een topic hebt aangemaakt zonder een respons van de webshop af te wachten ;)
Hij wist nog niet helemaal hoe dat in z'n werk zou gaan als je het product al binnen hebt. De bestelling stond op het punt om verzonden te worden. Niets mis mee lijkt me zo...

Goede policy van Redcoon! En veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Inderdaad een topic omdat ik niet wist hoe het eventueel met de regelgeving zat met betrekking tot prijsverlagingen tijdens het bestelproces. Dat je (bij de meeste webshops) nergens meer bent zodra je het product binnen hebt wist ik wel.
En inderdaad zoals Bolletje92 zegt omdat ik er op een niet-werkdag achter kwam. En dan zijn fora toch dé plek om zulke dingen voor te dragen. Zodat ik al (een beetje) weet wat voor antwoorden ik zou kunnen verwachten van Redcoon en of die fair zouden zijn.

Was mij dus ook meer de bedoeling om weer wat wijzer te worden betreffende de regelgeving in het algemeen.

En nogmaals: ik lig echt niet wakker van €22,- maar als ik het op zo'n makkelijke manier terug kan krijgen dan zeg ik daar natuurlijk geen "nee" tegen. Maar lijkt me dat niemand dat zou doen...
Maar snap wel dat sommigen wellicht dachten dat ik met alle moeite die 22 euro terug wilde hebben en me zou beroepen op wetsartikelen en dergelijke, maar dat was ik nooit van plan. Ben al lang blij dat ik na maanden twijfelen welke Blu-ray speler ik moest nemen de speler deze week in ontvangst kan nemen. Speler is vandaag namelijk verzonden richting moi O+

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meeste winkels doen er inderdaad niet al te moeilijk over, zolang de klant vriendelijk blijft.
Als je meteen komt met de stelling ik wil die 22 euro terug hebben, dan zal een winkel ook minder snel meewerken.

Maar wat ik al eerder zei, een heleboel doen hier alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je die 22 euro terug krijgt, maar als de prijs later verhoogd wordt, dan staat men vaak op de achterste benen.

Maar goed eind goed al goed en gewoon inderdaad een net stukje service.

Verwijderd

[...]

ehm een miskoop houdt meestal ook in dat je er teveel voor betaald hebt..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:20:
[...]

ehm een miskoop houdt meestal ook in dat je er teveel voor betaald hebt..
Maar de prijs is dan weer iets wat je prima kan zien bij een webshop, je weet precies wat je er voor betaalt. Als je dat teveel vindt, dan moet je het niet kopen voor die prijs. Ook in een normale winkel kan het voorkomen dat je twee dagen later langs de etalage loopt en een lagere prijs ziet. Hoe vervelend dat ook is, het lijkt me niet iets waar de overheid je met wetten tegen zou moeten beschermen.

Die wet is er omdat je in een winkel dingen fysiek kan bekijken, uitproberen zelfs, om er zeker van te zijn dat hetgeen je koop past bij wat je er van verwacht. Bij een webshop kan dat niet en dus is er zoiets als de wet koop op afstand. Dus in mijn ogen zou je wel degelijk kunnen spreken van misbruik van die wet als je hem op deze manier had gebruikt.

Gelukkig is daar verder helemaal geen sprake van en is TS er met de shop op een fijne manier uitgekomen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2009 11:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Om dit topic nog even netjes af te sluiten:
Heb vandaag de €22,- verschil op mijn rekening gestort gekregen.
Dus alles is netjes afgerond en ben zeer content met de Blu-ray speler (maar dat terzijde :P)

Ook maar meteen even een positieve shop-review gemaakt :)

Verwijderd

Van Dale geeft als definitie: Tegenvallende koop. Aangezien de kosten vooraf bekend zijn, lijkt me dit niet onder de definitie vallen.

Prima opgelost door de winkel.
Pagina: 1