Verbinding tussen Wireless en Draad

Pagina: 1
Acties:

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo allemaal!

Ik ben bezig om met mijn ipod iTunes te kunnen bedienen. Nu is dat gelukt op mijn ouders laptop, die een wireless verbinding heeft. Maar ik probeer het ook met mijn eigen computer. Deze hangt aan een bedraade verbinding, en dat dan wil het blijkbaar niet werken, iTunes ziet mijn ipod wel, en ik kan daar een code invoeren die op mijn ipod staat, maar als ik alles ingesteld heb krijg ik op mijn ipod 'Kan bibliotheek niet vinden'. Ik heb dus alle instellingen in itunes nagekeken, maar die stonden allemaal goed.

Nu probeerde ik net of het misschien op mijn computer wel via draadloos werkt. En ja hoor: dat doet het. Waar ik nu aan zit te denken, dat ik geen goede connectie kan leggen tussen een draadloos apparaat, en een bedraad apparaat. Want op mijn router pagina zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/6213/63781883.png

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om die groene verbinding te maken. Dus een lijn tussen wireless en bedraad? En zo ja, hoe heet dat.

De router die ik gebruik is trouwens een THOMSON SpeedTouch 780.

Tom

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat zowel Wireless en Ethernet bij jouw op het internet aangesloten zitten? Zo ja, dan staan ze toch al in verbinding met elkaar? Zo niet, hebben ze beide hun eigen adsl-verbinding dan?

Ik denk dat je tekening niet klopt. Teken hem eens precies, met alle switches en routers erin verwerkt.

edit:
Wat ook kan is dat je je WLAN router in je ethernet hebt hangen, waardoor het WLAN een 2e nat krijgt met z'n eigen IP-range. Wat je dan kan proberen is je WLAN router als bridge configureren. Zo wordt je ethernet netwerk uitgebreid met het draadloze netwerk. Zorg wel dat je de beveiliging op orde hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 23-08-2009 16:58 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• devhouse
Room42 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:54:
Ik neem aan dat zowel Wireless en Ethernet bij jouw op het internet aangesloten zitten? Zo ja, dan staan ze toch al in verbinding met elkaar? Zo niet, hebben ze beide hun eigen adsl-verbinding dan?

Ik denk dat je tekening niet klopt. Teken hem eens precies, met alle switches en routers erin verwerkt.
de tekening is een screenshot van mijn thuisnetwerk, dat komt direct van mijn router:P

edit:

misscien is dit het goede plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/8877/60131580.png

[ Voor 10% gewijzigd door devhouse op 23-08-2009 16:58 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tom.keim schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

de tekening is een screenshot van mijn thuisnetwerk, dat komt direct van mijn router:P
Ok die is niet volledig dus :) Maar zie ook mijn edit.

@jouw edit: Ok, alles komt dus uit een en hetzelfde apparaat? Post dan eens de IP gegevens van beide apparaten (PC en IPod)?

@vvv ja dus :P

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 23-08-2009 17:00 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• devhouse
Room42 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:58:
[...]

Ok die is niet volledig dus :)
zie edit vorige post, is die beter?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als iTunes je ipod wel ziet, dan zal het probleem hem dus niet in je netwerk zitten, lijkt me zo. Maar toch ergens in de instellingen van iTunes of de iPod. Normaal gesproken moet het in elk geval ook geen enkel probleem zijn om vanaf WLAN een apparaat op LAN te benaderen en andersom. Tenzij er in de router speciaal een filter is ingebouwd om die twee delen van elkaar af te schermen. Dat moet je dan terug kunnen vinden in die config pagina's van je router. Maar aangezien je zegt dat iTunes je iPod wel ziet acht ik de kans dat er zo'n scheiding is niet echt groot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Die groene lijn die je tekent die is er al ;) . Ik zie bij mij precies net zo'n screenshot (toevallig ook een speedtouch ?). Vertel idd even wat voor router e.d je hebt, maar als ik het goed begrijp heb je een modem en router in 1 apparaat, waar je zowel draadloos als bedraad mee kunt verbinden. Als dit zo is, dan zijn het draadloze en bedraadde deel al met elkaar verbonden.

• devhouse
de router is een THOMSON SpeedTouch 780. ik zou eens kijken naar nat/bridge.

bedankt alvast!

ip adres ipod: 192.168.1.75
ip adres pc: 192.168.1.78

[ Voor 23% gewijzigd door devhouse op 23-08-2009 17:06 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

tom.keim schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:04:
de router is een THOMSON SpeedTouch 780. ik zou eens kijken naar nat/bridge.

bedankt alvast!
Nat/bridge is allemaal niet van toepassing, als je de post waar die tip in stond goed gelezen had, dan had je gezien dat er daar een vermoeden was dat je meerdere routers gebruikte (een voor LAN en een voor WLAN). Dat is dus niet zo, dus die tip kan je gewoon negeren :)

Nogmaals: als iTunes jou iPod via het netwerk kan zien, maar er daarna wat misgaat, dan ligt dat niet aan het netwerk lijkt me, maar aan de instellingen van iTunes/iPod.

Probeer eventueel eens om vanaf de PC de iPod te pingen op diens IP adres (geen idee of dat werkt naar een iPod, maar valt te proberen) om zeker te weten dat ze elkaar over het netwerk kunnen bereiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 23-08-2009 17:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NATStudent
Je heb helemaal geen andere apparaten nodig. Of je nou draadloos of bedraad met die SpeedTouch verbindt, je komt in precies hetzelfde netwerk.

@ sjaakduhuuhl: Ja, alles komt uit 1 apparaat

Edit: Orion was me voor, en ik ben het met hem eens

[ Voor 12% gewijzigd door NATStudent op 23-08-2009 17:09 ]

• devhouse
de iTunes/iPod instellingen zijn goed, omdat ik het precies zou gedaan heb volgens de apple handleiding, en ik alle instellingen al meerdere keren heb nagelopen. Het werkt namelijk wel helemaal als ik op mijn bedraade pc, een wireless verbinding opzet, en de ethernet-kabel eruit haal.

edit: pingen werkt, ik ga nog maar eens het configuratie scherm van windows 7 doorspitten, misschien staat daar iets standaard niet goed

[ Voor 19% gewijzigd door devhouse op 23-08-2009 17:16 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

wellicht nog iets van een firewall ofzo, die op de LAN verbinding roet in het eten gooit, maar op de WLAN verbinding niet ofzo?

Ik heb verder geen kaas gegeten van iTunes en iPods, dus weet ook niet precies hoe een en ander werkt en wat daar aan mis zou kunnen gaan :)

• NATStudent
Ik weet ook niet echt veel over ipod/itunes. Wellicht kunnen ze je hier verder helpen :) .

Edit: Volgens doen ipods wel eens moeilijk als je ze op een andere pc dan gebruikelijk wil gebruiken. Je moet hem 'synchroniseren' ofzoiets. Hoe het komt dat het draadloos wel werkt zou ik ook niet weten

[ Voor 40% gewijzigd door NATStudent op 23-08-2009 17:21 ]

Verwijderd

Offtopic: klant van Online zeker?

Heeft de wlan module een eigen routingtable? Ik heb de wifi-loze versie hiervan aan een wifirouter van ICIDU vast gemaakt, werkt perfect als ik de DHCP uit zet en de hem een ip laat toewijzen dat uit bereik van de speedtouch zijn dhcp tabel.

PS. oh en heb je UPnP aanstaan?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het op draadloos wel werkt en op bedraad niet dan zou ik gaan denken dat deze router (zoals wel vaker voorkomt) een firewall tussen LAN en WLAN heeft. Apple maakt voor hun plug and play spullen gebruik van Bonjour (voormalig Rendezvous) waarbij multicast verkeer afhankelijk is van hoe je netwerk geconfigureerd is.

Je zou eens moeten kijken of UDP verkeer naar poort 5353 doorkomt (Multicast DNS, onderdeel van Bonjour en tegenhanger van SSDP in UPnP)

[ Voor 17% gewijzigd door Exirion op 23-08-2009 17:28 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1