Ik heb op de USB poort van mijn Linksys (WRT160NL) router een mobiele USB schijf aangesloten. Nu zal deze harde schijf continue aan blijven staan, aangezien mijn router ook 24 uur per dag aanstaat. De vraag is hoe schadelijk of anders gezegd slijt de schijf hierdoor sneller dan wanneer deze alleen voor daadwerkelijk gebruik is aangesloten?
Ja, dat slijt harder, voornamelijk bij de bewegende delen (schijf, leeskop), daarom zijn er tegenwooridg ook 24/7 schijven die daar beter tegen bestand zijn. 2,5"-schijven (of bedoel je dat niet met "mobile schijf"?) zijn dat meestal niet. Als je er niet bewust voor gekozen hebt kun je er vanuit gaan dat je schijf geen 24/7-achtig exemplaar is. Soms hebben routers of NAS-systemen de mogelijkheid om aangesloten USB-schijven in standby te laten gaan, heeft je router die mogelijkheid niet?
[ Voor 18% gewijzigd door Elwood Blues op 24-08-2009 14:01 ]
Volgens mij geeft mijn router die mogelijkheid niet. Het gaat om een Linksys WRT160NL router.Elwood Blues schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:00:
Ja, dat slijt harder, voornamelijk bij de bewegende delen (schijf, leeskop), daarom zijn er tegenwooridg ook 24/7 schijven die daar beter tegen bestand zijn. 2,5"-schijven (of bedoel je dat niet met "mobile schijf"?) zijn dat meestal niet. Als je er niet bewust voor gekozen hebt kun je er vanuit gaan dat je schijf geen 24/7-achtig exemplaar is. Soms hebben routers of NAS-systemen de mogelijkheid om aangesloten USB-schijven in standby te laten gaan, heeft je router die mogelijkheid niet?