Boxed of OEM CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Wat is het verschil? Alleen de verpakking? Soms zit er namelijk 100 gulden verschil in, is het dan slim om een OEM op te laten sturen?

Bedankt!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
OEM is bij andere producten zoals videokaarten altijd "stripped". Of te wel dat hij alleen het product, handleiding, cdtje bevalt. Bij CPU weet ik wel dat Boxed betekent dat er een case omheen zit. En volgens mij zit er ook gelijk een cooler bij. Dit zou die 100 piek kunnen verklaren. Als ik jou was zou ik voor OEM gaan. Dan zit er waarschijnlijk geen case omheen waardoor de warmte weer beter weg kan komen en kun je ook je eigen cooler uitzoeken ipv een standaard coolertje erbij te krijgen...

Out of order...

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 09:42

beerns

it is I, Leclerc

boxed wil zeggen dat er koeler op zit, af fabriek. Dus je hoeft geen koeler meer te kopen voor je cpu'tje.

:)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Pino64
Thanks!!! Ik wil ook zeker mijn eigen cooler gebruiken:)

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
np ;)

Out of order...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

boxed zijn trouwens wel beter van kwaliteit en dat is weer beter over te klokken :9~

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Boxed zit trouwens een meer dan redelijk goede cooler bij.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 05:15 schreef Ptah het volgende:
Boxed zit trouwens een meer dan redelijk goede cooler bij.
zeker bij mijn PIII933EB zat een oversized cooler bij!! was beter dan een goldenorb!! (iets van 5 graden koeler!!!!!)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 05:11 schreef SiGNe het volgende:
boxed zijn trouwens wel beter van kwaliteit en dat is weer beter over te klokken :9~
Waar baseer je dat op?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:49

Floor-is

5.2

Op vrijdag 02 maart 2001 15:40 schreef Da_Killah het volgende:
OEM is bij andere producten zoals videokaarten altijd "stripped". Of te wel dat hij alleen het product, handleiding, cdtje bevalt. Bij CPU weet ik wel dat Boxed betekent dat er een case omheen zit. En volgens mij zit er ook gelijk een cooler bij. Dit zou die 100 piek kunnen verklaren. Als ik jou was zou ik voor OEM gaan. Dan zit er waarschijnlijk geen case omheen waardoor de warmte weer beter weg kan komen en kun je ook je eigen cooler uitzoeken ipv een standaard coolertje erbij te krijgen...
Case omheen? :? Hoe bedoel je dat? Echt niet dat een P3700e Boxed er anders uit ziet dan een OEM...

Ik zou zeggen: Ga voor de boxed, hier zit een koeler bij, een casbadge, een specsheet, 3 jaar garantie. Over het algemeen blijken boexed procs beter te overklokken. (Overclockers.com maar eens doorlezen als je dat nog niet wist.)

AMD's zijn overigens wel Boxed te krijgen, ik heb ze in NL helaas nog niet gezien. Terwijl ik wel moet zeggen dat wij voor de servers 2 1Ghz Tbirds hebben gehad met koelers (Taisol).

Bericht hierboven

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe kan dat dan?

Zoekt Intel de goeie eruit en die verkopen ze als boxed? Waarom zouden ze dat doen?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 03 maart 2001 10:42 schreef Artcore_Trooper het volgende:

Zoekt Intel de goeie eruit en die verkopen ze als boxed? Waarom zouden ze dat doen?
Dat uitzoeken wordt altijd gedaan, want er wordt gewoon een wafer gemaat met daarop meerder processor, de een haalt hogere snelheden dan die ander en die worden dan ook als 900MHz verkocht inplaats van 800MHz

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Pino64
Hmmm, nu ga ik twijfelen:)
Dan toch maar misschien boxed. Ik kijk gewoon ff naar prijsverschil als ik hem daadwerkelijk ga bestellen (binnenkort):
meer dan 75 piek verschil: OEM
<75: boxed
Thx allemaal...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op zaterdag 03 maart 2001 14:51 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Dat uitzoeken wordt altijd gedaan, want er wordt gewoon een wafer gemaat met daarop meerder processor, de een haalt hogere snelheden dan die ander en die worden dan ook als 900MHz verkocht inplaats van 800MHz
Dat heeft niks met het verschil tussen boxed en OEM te maken.

Verwijderd

Volgens mij en de grote jongens, zit het verschil hem inderdaad in de meegeleverde smuk, en de garantie bepalingen.
Oem, garantie via de winkel en een bult bla bla, :r
Retail (boxed) garantie via de fabrikant dan wel importeur en vaak koeler doosje en meer van dat soort ongein. :7

Dus (Boxed) Retail als je de poen heb en anders gewoon ElCheapo. (8>

Leef je uit,

Verwijderd

boxed: cooler meegeleverd, meer documentatie, mooi doosje, langere garantie en betere OCbaarheid. Dit doordat de boxed CPU's uithet midden van de wafer gehaald worden, daar is de kwaliteit van het silicium net iets beter waardoor je betere resultaten haalt.

hoop dat je nu genoeg weet

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 05:11 schreef SiGNe het volgende:
Das dus dikke onzin.. Ik heb ook een p2 boxed CPU (nu unboxed), maar het boeit geen ene hol..

Alleen hij is nu 30 graden ipv 39. Dus daar zit wel degelijk verschil in.
Pagina: 1