Toon posts:

Netwerk krijg ik niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie heeft DE tips/oplossing?

Ik heb namelijk het volgende configuratie:
3 pc's bedraadt en 2 pc's wireless aangesloten op een Asus WL-520gu router en
deze is weer aangesloten op een Zyxel Prestige 2602H-61c modem.

Nu is het probleem dat de Asus router niet met de Zyxel modem communiceerd
waardoor ik niet op internet kan komen. :'(

Binnen mijn netwerk (achter mijn router) werkt alles naar behoren. Als ik een pc
op de modem aansluit kan ik gewoon internetten, dus ergens staat er een
instelling niet goed waardoor ik vanuit mijn router niet door mijn modem naar
internet kan.

Alle pc's staan op dynamisch ip adres en mac adres filtering staat uit.

Wie weet hier een oplossing voor?

Alvastg bedankt voor alle tips en hopelijk een goede oplossing.

gr. Martijn

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
router achter je zyxel eruit gooien en een switch achter je zyxel plaatsen.Je zyxel is al een router

Verwijderd

Of zet de router functie van je asus router uit zodat hij als een switch gaat werken volgens mij hebben aantal routers die optie moet je effe in de handleiding kijken

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad. Zyxel als modem/ router gebruiken, en je Asus instellen als Access Point, neem aan dat je die voor je Wifi gebruikt.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Met andere woorden in de Asus moet je NAT, DHCP server uitzetten, zodat je hem alleen als access point en switch gebruikt. Verbind zowel je Zyxel als je PC's op de Asus met een LAN poort, niet WAN.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allen, het is gelukt. _/-\o_

Alleen is de draadloze verbinding met het netwerk erg traag, weet iemand hoe ik deze sneller kan krijgen?

gr. Martijn

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
een trage wifi verbinding kan aan vele factoren liggen. Dikke muren en vloeren staan er niet om bekend goed te zijn voor de doorgifte van het wifi signaal. Daarnaast heeft wifi veel overhead. Wifi G, met een <i>maximale</i> snelheid van 54mbit is in de praktijk door de vele overhead "maar" +/- 25mbit. Kortom, prima om te surfen, een beetje youtube te kijken enz.

Daarom, begin bij het begin, welke hardware gebruik je hiervoor (netwerkkaarten enzo)? Hebben die de laatste drivers en wat is de snelheid als je met je draadloze pc (hoop dat het een laptop is ;)) direct naast je router gaat zitten en deze file download?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Niels,

Ik zie dat hij tussen de 4 en de 5kb/sec schommeld en tijdens webpagina's bekijken terug valt naar de 2,2kb/sec. Het maakt niet uit waar ik met mijn laptop ga staan binnen ons huis, alles binnenwanden en vloeren zijn namelijk van hout gemaakt en dit heeft bij mijn vorige wireless router (R.I.P.) geen enkele invloed.
Nu krijg ik zelfs een time-out melding!

Wat ik wel zie is dat er behoorlijk wat communicatie plaatst vind tussen mijn wireless router en mijn adsl modem, de ledjes knipperen behoorlijk. Naar mij idee (ben een leek) lijkt mij dit het probleem, maar hoe ik dat kan verhelpen weet ik niet.
Wie heeft er een idee?

gr. Martijn

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Kan ook aan de AP liggen, bij twijfel een linksys wrt-54gl of het nieuwe model hiervan.
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:43:
Hoi Niels,

Ik zie dat hij tussen de 4 en de 5kb/sec schommeld en tijdens webpagina's bekijken terug valt naar de 2,2kb/sec. Het maakt niet uit waar ik met mijn laptop ga staan binnen ons huis, alles binnenwanden en vloeren zijn namelijk van hout gemaakt en dit heeft bij mijn vorige wireless router (R.I.P.) geen enkele invloed.
Nu krijg ik zelfs een time-out melding!

Wat ik wel zie is dat er behoorlijk wat communicatie plaatst vind tussen mijn wireless router en mijn adsl modem, de ledjes knipperen behoorlijk. Naar mij idee (ben een leek) lijkt mij dit het probleem, maar hoe ik dat kan verhelpen weet ik niet.
Wie heeft er een idee?

gr. Martijn

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem moet toch wel op te lossen zijn, want een nieuwe kopen lijkt mij een beetje dom en zonde van het geld.

Heb in de winkel ook al gevraagd of ze ernaar willen kijken, maar dan is het gelijk "uurtje faktuurtje".

Wie weet een goede oplossing om de communicatie tussen mijn modem en router rustig en snel te krijgen.
Zit nu even direct op mijn modem een dat gaat als een trein.

gr. Martijn
kokkel schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:20:
Kan ook aan de AP liggen, bij twijfel een linksys wrt-54gl of het nieuwe model hiervan.

[...]
Pagina: 1