Toon posts:

Systeempje bouwen een klein beetje hulp graag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit het juiste forum is voor dit topic maar ik kon zo snel niet bedenken waar ik het anders
moest zetten. Mijn computer is een beetje gaar geworden dus ik vond het tijd voor een nieuwe. Ik bouw ze eigenlijk altijd zelf maar dit is zo lang geleden dat ik graag wat tips wil over de onderdelen die ik geselecteerd heb. Wat ik wil is gewoon een lekkere snelle bak waar ik een beetje op kan gamen etc.

AMD Phenom II X4 955 Black Edition AM3 - 170 euro
Asus M4A79XTD EVO - 102 euro
XFX Radeon HD 4890 Black Edition - 202 euro
OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK - 100 euro
Cooler Master Scout Zwart - 83 euro
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB - 74 euro
--------
732 euro

De prijs kwaliteit verhouding lijkt me vrij aardig maar heeft iemand misschien tips? kan het goedkoper
is er iets overbodig hoeveel watt voeding heb ik nodig? Ik heb altijd AMD gehad maar is dit wel aan te raden tegenover de pentium procesoren van nu?

Alvast bedankt!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Dat soort berichten kan je beter in het [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 topic plaatsen :).

Verwijderd

Als je nu een goede AMD quadcore neemt, kun je nog wat geld besparen, zonder veel prestaties in te leveren. Voor games heb je toch niet echt een quadcore nodig.

Zorg dat je een betrouwbare voeding kiest. Lees hierover in de Welke voeding moet ik nemen thread. 550W is dan wel genoeg.

Verwijderd

Je bedoeld, als je nu een goede DUAL core neem, ipv een quadcore?

ja.. daar kan ik me wel bij aansluiten, voor games heb je die niet nodig.

Verder zie ik een goede balans in de verdeling van het geld qua componenten.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mwah, ik zou voor gamen toch wel minstens een phenom II triple nemen, dat voordeel merk je toch zeker boven een dual hoor. Ook met de zwaarste games van tegenwoordig dus ook met toekomstige games. En als je weer dat je veel dingen tegelijk doet (rarren, gamen en nog wat andere kleine dingen) zal de quad ook nog wel een meerwaarde hebben. In ieder geval lijkt een phenom II dual met een HD4890 me niet in balans :P maar een triple of quad wel. Overigens is voor het systeem dat je noemt, een (goede) 400W voeding al genoeg, als je wilt overklokken of later uitbreiden is er pas meer nodig.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Wat ga je er mee doen, alleen gamen?

En is het niet beter een set van 2 geheugenlatjes te nemen aangezien je een AMD systeem neemt?

tip: zet alle onderdelen in je winkelmand en gebruik dan RML genereren, je krijgt dan een stuk code die je gewoon kan copy&paste, het is dan wat overzichtelijker.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
OCZ heeft ook 1600mhz geheugen dat de helft kost. een triple channel set is inderdaad niet handig in jouw setup.
Ik zou eens kijken naar de 2x2gb kit voor 45 euro geloof ik evt kan je dan nog 4x2gb doen voor 90.

voor de rest de _BBG_ dat is hier speciaal voor gemaakt.

Can`t live without the mods

Pagina: 1