Toon posts:

van dual channel geheugen ( 2gb ) naar flex geheugen ( 3gb )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie:
Intel Core 2 Duo E6750
Moederbord: Gigabyte P35-DS3R
BS: Windows XP Pro nl

Als RAM geheugen had ik 2 gb DDR2 van Kingston KVR667D2N5K2/2G. Ze werden gebruikt in dual channel mode.

Ik wilde gaan uitbreiden naar 4 gb Ram geheugen; dus kocht ik nog een zelfde setje 2 x 1gb geheugen van Kingston.
Plaats ik deze in de PC dan start hij niet meer op en hoor ik drie keer een piep. ( volgens de technische afdeling van de webshop kan sommige moederborden niet vier dezelfde geheugen modules aan; ik zou beter 2 x 2gb geheugen kunnen gebruiken))
Ik kan er wel één in doen. De PC start dan wel op en herkent het geheugen. Nu heb ik drie gb aan Ram geheugen; alleen deze wordt in flex mode gebruikt door het moederbord.

3 gb ram geheugen in flex mode in plaats van 2 gb geheugen in dual channel mode; geeft dat wel voordelen?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:06
flex mode is gewoon de 2gb geheugen in dual channel en het 1gb stickie wat je erbij hebt geprikt in single channel. Dus de flex mode is beter

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou zeggen: test het, er zijn zat geheugensnelheids benchmarks te vinden.

Over je geheugenprobleem: je hebt er zelf bijgezet wat voor geheugen je gebruikt, en wat voor moederbord. Ik zou zeggen, combineer de 2 feitjes, en zoek de handleiding en de QVL op van het Internet. Voor al wat ik weet draai je een chipset die maximaal 6 geheugenrijen kan aansturen, en zijn alle 4 van je modules double-row, 3x2=6, 4x2=8. 3DIMM's max. Maar nogmaals, zeker weten doe ik het niet, en ik ben te lui om je handleiding voor je te lezen, dus daar wijs ik je eerst op.

Heb je de DIMM's ook al eens uitgewisseld? Misschien is de 4e DIMM gewoon defect!