If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
een <div> binnen een anchor <a> tag kan volgens mij niet. Firefox rendert het voor zichzelf ook als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <a class="test" href="javascript:;"> </a><div class="infotest"> <a class="test" href="javascript:;"> Dit moet onzichtbaar zijn </a><div> <a class="test" href="javascript:;"> </a><a href="javascript:;">Deze knop ook</a> </div> </div> Zichtbaar <br><br> <a class="test" href="javascript:;"> <div class="infotest">Dit klopt</div> Zichtbaar </a> |
Verwijderd
Vrij simpel: een div element mag niet binnen een a element voorkomen. De parser van de browser herstelt dat door het a element "af te sluiten" voor het div element.
Als je de dom inspector of firebug gebruikt kun je dat ongetwijfeld goed zien.
Als je de dom inspector of firebug gebruikt kun je dat ongetwijfeld goed zien.
je zou misschien eventueel nog onclick kunnen gebruiken
dus
<div class="infotest" onclick="javascript:;"></div>
en mocht je het mouse over effect willen kan je eventueel
.infotest:hover { cursor:pointer; }
gerbuiken
dus
<div class="infotest" onclick="javascript:;"></div>
en mocht je het mouse over effect willen kan je eventueel
.infotest:hover { cursor:pointer; }
gerbuiken
Supperbas.com The site of power
Verhips dat is ook zo, stom! Dank je voor jullie uitleg 
Dan idd helaas maar met javascript
Dan idd helaas maar met javascript
JavaScript:
1
| onmouseover='this.firstChild.style.display = "block";' onmouseout='this.firstChild.style.display = "none";' |
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Vier gratis tips 
[list=1]
• Waarom niet gewoon een <span> met display:block in een <a> als je daar zonodig een extra element in wil hebben?
• Waarom werk je niet met <button>? Dat lijkt meer bedoeld voor wat je probeert te maken.
• Als het gaat om :hover, dat werkt ook op een div, button, span, etc. Op alles eigenlijk. Niet in IE6, maar who cares?
• Haal die achterlijke events en javascript-urls uit je html weg. Die horen in een script file/block.
[list=1]
• Waarom niet gewoon een <span> met display:block in een <a> als je daar zonodig een extra element in wil hebben?
• Waarom werk je niet met <button>? Dat lijkt meer bedoeld voor wat je probeert te maken.
• Als het gaat om :hover, dat werkt ook op een div, button, span, etc. Op alles eigenlijk. Niet in IE6, maar who cares?
• Haal die achterlijke events en javascript-urls uit je html weg. Die horen in een script file/block.
[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-08-2009 05:01 ]
日本!🎌
1: dit is uiteraard een uitgeklede versie
Nut van sommige dingen lijken hier misschien niet in duidelijk. Div is nodig hier
En wat is het verschil met een div of een span display:block
2: ik heb een grafische button
3. I care
En in IE 7 werkt dat ook niet. Dat was de oplossing geweest idd als het zou werken
4. relaxe man
in de button roep ik daar de functie aan. Voor de andere: zie punt 1
3. I care
4. relaxe man

Het verschil met een span met display:block en een div, is dat div een block element is daarmee niet in een inline element geplaatst mag worden.Guillome schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:50:
1: dit is uiteraard een uitgeklede versieNut van sommige dingen lijken hier misschien niet in duidelijk. Div is nodig hier
En wat is het verschil met een div of een span display:block
3. I careEn in IE 7 werkt dat ook niet. Dat was de oplossing geweest idd als het zou werken
4. relaxe manin de button roep ik daar de functie aan. Voor de andere: zie punt 1
Een element met display: block mag eigenlijk ook niet in een inline element of een element met display: inline hoor, alleen slikken alle browsers die foute opzet (op het moment) toevallig wel.harrald schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:04:
[...]
Het verschil met een span met display:block en een div, is dat div een block element is daarmee niet in een inline element geplaatst mag worden.
Wat je eigenlijk behoort te doen is het inline element representeren als een inline-block.
Pagina: 1