UPC overstappen

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Hallo

Ik heb al een hele tijd internet van upc.
Nu woon ik niet meer thuis en heb ik upc ook hier. maar vanaf het begin al last van geknijp etc.
vast niks nieuws voor de mensen die upc hebben. Alleen nu ben ik dat spugzat.
ik wil overstappen, ik zit nu net 1 maand bij upc kan ik wel gewoon me abbo opzeggen?
of zit ik er 12 maanden aan vast? wat ik echt niet wil !!!

Ik heb op upc site en google gezocht. maar niet echt iets goeds gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bel UPC eens op en kijk in je contract dat je hebt. Daarin zal precies staan hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ja ik kon zelf niet echt iets nuttigs vinden, ga morgen bellen maar ik hoopte eigenlijk dat iemand het me kan vertellen die het ook meegemaakt heeft o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Bedoel je met 'geknijp' dat je de volle snelheid niet haalt bij het downloaden van nieuwsgroepen? Of heb je bij ander verkeer ook een trage verbinding? Want dan moet er wat anders aan de hand zijn dan 'geknijp'.

Volgens mij is er wel een 'bedenkperiode' als je wilt opzeggen, maar de details daarvan weet ik niet. Vraag het de helpdesk. Als het een maand is, kun je het misschien nog nét opzeggen. Anders zit je er idd een jaar aan vast. Maargoed, daarom ook de vraag of het alleen met nieuwsgroepen is of met alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang er geen grote technische mankementen zijn, je geen slecht signaal hebt en enkel je usenet en torrents afgeknepen worden heb je juridisch geen poot om op te staan want je hebt zelf voor een 1 jarig contract gekozen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geknijp is een bekend probleem, gebeurd al jaren maar ik denk dat UPC er toch wel iets tegen gaat doen, aangezien ze overspeold worden met klachten en in de media steeds meer daarop gewezen worden. Toch merk ik de afgelopen dagen dat lijnen wat meer opengezet worden, nog niet helemaal maar goed, er veranderd iets. Het enige wat je kan aangeven is dat UPC niet zijn/haar leverings conditie's na komt, maar dat moet je maar even opzoeken in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden.

Verder kun je ook natuurlijk gewoon snachts je downloads aanzetten en heb je nergens last van. Maar goed, dat is ieder voor zich. En over het algemeen word je gehouden aan je kontrakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sowieso wordt je met ADSL niet veel vrolijker. En het zou gewoon in jouw contract en de AV van UPC moeten staan. Staat vast in PDF-vorm op upc.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op Mijn UPC inloggen en kijken onder contractgegevens.
Daar staat wanneer het huidige contract afloopt en wat de eventuele afkoopkosten zijn.
Staat er daar niets vermeld, dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Bij een storing die niet te verhelpen is geldt geen opzegtermijn, maar daarvan is hier waarschijnlijk geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Het gaat idd om de nieuwsgroepen. verder werkt het wel.
Maar wie neemt er nu 60mb fiberpower voor msn, email en wat internetten.

In dat geval heb ik liever alice kan ik gewoon per maand opzeggen zodat ik wanneer glasvezel hier ligt
gelijk daar naar kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check de voorwaarden op de UPC site. Je gaat een jaarcontract aan, na dat jaar is je abo per maand opzegbaar. UPC deed het al langer zo, maar sinds afgelopen juli is dat ook voor andere providers standaard verplicht.

Indien je op afstand (telefonisch, via internet) aangemeld hebt geldt wet koop op afstand, dus kun je de eerste dagen zonder opgaaf van reden de boel weer opzeggen. Maar als dat verstreken is en je verbinding functioneert is er geen sprake van wanprestatie dus geen grond om na een maand op te zeggen.

Overigens, draai het even om: je kunt meer dan 12u per dag met 60Mbit/s downloaden. Even snelle rekensom op basis van worst case scenario: 12u 60Mbit/s + 12u 20Mbit/s zo te horen is 1/3 wat iedereen haalt in de piekuren. Dat is 316.41 + 105.47 = 421.88GB per etmaal dat je binnen kunt halen met nieuwsgroepen.

1) wtf is je probleem? Zelfs met blu-ray 1080p is dat 20u kijktijd, meer dan je ooit kunt kijken (of je moet niet meer slapen...) :o
2) stel je vindt dat niet genoeg. Je wilt overstappen op ADSL. Stel dat je -bij wijze van uitzondering- strak 25Mbit/s haalt. Dan kun je "maar" 262.67GB/s binnenhalen per dag. Beetje onlogisch als je het nu al te weinig vindt. Nog steeds goed voor 13u kijktijd overigens...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:29:
Check de voorwaarden op de UPC site. Je gaat een jaarcontract aan, na dat jaar is je abo per maand opzegbaar. UPC deed het al langer zo, maar sinds afgelopen juli is dat ook voor andere providers standaard verplicht.

Indien je op afstand (telefonisch, via internet) aangemeld hebt geldt wet koop op afstand, dus kun je de eerste dagen zonder opgaaf van reden de boel weer opzeggen. Maar als dat verstreken is en je verbinding functioneert is er geen sprake van wanprestatie dus geen grond om na een maand op te zeggen.

Overigens, draai het even om: je kunt meer dan 12u per dag met 60Mbit/s downloaden. Even snelle rekensom op basis van worst case scenario: 12u 60Mbit/s + 12u 20Mbit/s zo te horen is 1/3 wat iedereen haalt in de piekuren. Dat is 316.41 + 105.47 = 421.88GB per etmaal dat je binnen kunt halen met nieuwsgroepen.

1) wtf is je probleem? Zelfs met blu-ray 1080p is dat 20u kijktijd, meer dan je ooit kunt kijken (of je moet niet meer slapen...) :o
2) stel je vindt dat niet genoeg. Je wilt overstappen op ADSL. Stel dat je -bij wijze van uitzondering- strak 25Mbit/s haalt. Dan kun je "maar" 262.67GB/s binnenhalen per dag. Beetje onlogisch als je het nu al te weinig vindt. Nog steeds goed voor 13u kijktijd overigens...
mja, als we zo gaan beginnen ,

upc levert gewoon de snelheid niet , en dan kun je er wel weer van alles omheen gaan verzinnen , maar daar schiet je niets mee op , je betaalt , toch de volle mep abbo , daar zit toch ook geen verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Je kan gewoon opzeggen aangezien ze zich niet aan hun eigen voorwaarden houden.

http://www.upc.nl/internet/veelgestelde_vragen/

25.Wat is de minimale snelheid van UPC Breedband Internet?

De snelheid van de internetverbinding wordt bepaald door de drukte op het net.
Daar heeft UPC geen invloed op. Vandaar dat er geen minimale snelheid kan worden gegarandeerd.

UPC zet nu dus bewust een beperking op tussen 12.00 en 24.00 uur zodat de normale snelheid niet behaald kan worden maar slechts 1/3e van die snelheid.

Dit is dus in strijd met hun eigen voorwaarden, met andere woorden: ze zijn in gebreke.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Marsjee schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 18:12:
Het gaat idd om de nieuwsgroepen. verder werkt het wel.
Maar wie neemt er nu 60mb fiberpower voor msn, email en wat internetten.
Er zijn meer downloadmogelijkheden. Persoonlijk gebruik ik altijd Rapidshare (is ook maar een paar euro per maand) en daar heb ik geen last van geknijp.
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:33:
[...]

mja, als we zo gaan beginnen,
Maar 't is wel de waarheid. Je kunt een schijf van 1 TB dus in 2 dagen volpompen. Zo snel kan ik geen films kijken... (Niet dat ik het probeer goed te praten hoor.)
fast-server schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:35:
Dit is dus in strijd met hun eigen voorwaarden, met andere woorden: ze zijn in gebreke.
Volgens mij niet. Dat punt in de AV zegt iets over de minimale snelheid. Het knijpen van de verbinding heeft invloed op de maximum snelheid.

[ Voor 47% gewijzigd door Bergen op 23-08-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36
Dit topic gaat over een vraag die beantwoord is en mondt uit in een compleet andere discussie. Ik sluit het topic daarom daar deze discussie in het UPC topic ook al loopt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.