Toon posts:

Digitenne op een lcd monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.007 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort graag een Playstation 3 Slim kopen, maar dat betekent ook dat ik een lcd tv/monitor nodig heb.
En als ik een lcd tv/monitor heb, waarom dan niet meteen Digitenne erop knallen? Mijn vraag is dus, kan ik Digitenne aansluiten op een lcd monitor en tevens een Playstation 3 Slim op aan sluiten?

Mvg,

The Joke®

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Via welke input gaat Digitenne? HDMI?
Dan kan je gewoon een HDMI splitter kopen,
Als het allebij op een andere poort is. lijkt mij wel!

Thuis hebben wij namelijk ziggo digitaal TV, met zon kaart ding wat we in de zijkant moesten schuiven.. Xbox-360 op HDMI werkt perfect, dus een PS3 lijkt mij ook!

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2009 12:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok.

maar ik bedoel dus, als ik een lcd monitor koop ( bv deze: http://www.kieskeurig.nl/...v-1/specificaties/333285/ ) kan ik op die monitor digitenne op aansluiten?? Misschien wat verdere uitleg?

Alvast bedankt

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Een LCD-scherm is helemaal geen vereiste. Je kan de PS3 gewoon middels de bijgeleverde AV kabels + eventueel een SCART-stekker aansluiten op een reguliere CRT-scherm.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
En geeft dat redelijke mooie kwaliteit??

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Volgens mij zijn er ook LCD TV/monitors met ingebouwde DVB-T tuner en een slot voor de digitenne smartcard.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Eerlijk gezegt... Nee. Een nieuwe TV/Monitor kopen om HD te kunnen kijken is het zeker waard! Zeker als je ook nog eens blu-ray films wilt gaan kijken.

Btw, ik keek in de pricewatch en een beetje op google. Is dat wel een Monitor-TV of alleen een Monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:44:
Volgens mij zijn er ook LCD TV/monitors met ingebouwde DVB-T tuner en een slot voor de digitenne smartcard.
En weet jij toevallig een goeie voor onder de € 200?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Een monitor/TV waarvan ik zeker weet dat het werkt:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD

Zit namelijk Ziggo Digitaal TV op bij mijzelf... met zon kaart ja.
FULL HD, er zat een HDMI kabel bijgeleverd (1.5m) bij mij (ik kocht hem in Duitsland. kan hier anders zijn natuurlijk)

23" maar je betaald dan ook weer een goede 50 euro meer. (kijk hieronder ook maar waarom)

Edit: Heb nog wat gezocht, dat ding wat jij liet zien is een MONITOR geen tv!

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2009 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:44:
Eerlijk gezegt... Nee. Een nieuwe TV/Monitor kopen om HD te kunnen kijken is het zeker waard! Zeker als je ook nog eens blu-ray films wilt gaan kijken.

Btw, ik keek in de pricewatch en een beetje op google. Is dat wel een Monitor-TV of alleen een Monitor?
Ik neem aan dat het gewoon een monitor is, op Kieskeurig staat niks bijzonders.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:46:
Een monitor/TV waarvan ik zeker weet dat het werkt:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD

Zit namelijk Ziggo Digitaal TV op bij mijzelf... met zon kaart ja.
FULL HD, er zat een HDMI kabel bijgeleverd (1.5m) bij mij (ik kocht hem in Duitsland. kan hier anders zijn natuurlijk)

23" maar je betaald dan ook weer een goede 50 euro meer. (kijk hieronder ook maar waarom)

Edit: Heb nog wat gezocht, dat ding wat jij liet zien is een MONITOR geen tv!
Bedankt! Heb deze ook wel eens gezien, maar nooit echt verder gezocht. Dus deze kan ik gewoon als een volwaardige tv gebruiken, misschien ophangen? Kijk, ik hoef niet echt Zooon goede kwaliteit, gewoon als het maar kijkbaar is.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:47:
[...]

Ik neem aan dat het gewoon een monitor is, op Kieskeurig staat niks bijzonders.
Check mijn bericht.

Gewone monitoren hebben nooit (verbeter mij als je wilt, ben niet helemaal zeker) een DVB-T slot.
Het scherm wat ik in mijn vorige post laat zien is een Monitor-TV. ofwel een Monitor met een TV tuner (en een DVB-T slot).
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:49:
[...]

Bedankt! Heb deze ook wel eens gezien, maar nooit echt verder gezocht. Dus deze kan ik gewoon als een volwaardige tv gebruiken, misschien ophangen? Kijk, ik hoef niet echt Zooon goede kwaliteit, gewoon als het maar kijkbaar is.
Persoonlijk vind ik het heerlijk scherp beeld. Maar het geluid laat (iets) achterwege. Maar echt super geluid heb je nooit met Monitor-TV's.

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2009 12:51 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

2 opties:
1. je koopt een scart naar VGA omvormer (zie dealextreme.com) en sluit Digitenne aan op je normale monitor.
2. je koopt een monitor/tv combi zoals de samsung hierboven of de T220HD met interne DVB-T tuner. daar steek je de Digitenne kaart in.

pricewatch: Samsung Syncmaster T220HD

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Philflow schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:51:
2 opties:
1. je koopt een scart naar VGA omvormer (zie dealextreme.com) en sluit Digitenne aan op je normale monitor.
2. je koopt een monitor/tv combi zoals de samsung hierboven of de T220HD met interne DVB-T tuner. daar steek je de Digitenne kaart in.

Dat panel is 1680x1050 even ter waarschuwing! Geen Full-HD dus. Dat scherm wat ik liet zien is 10 euro duurder. maar groter EN meer pixels (al hoeft dit niet altijd beter te zijn) Toen ik in duitsland was en daar in de winkel die twee schermen vergeleek (ik zat toen te twijfelen tussen bijde) vond ik de 2333HD toch beter uitkomen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:45:
[...]

En weet jij toevallig een goeie voor onder de € 200?
Zie Pricewatch: monitoren met DVB-T

Kijk even welke modellen een CI slot hebben.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:42:
En geeft dat redelijke mooie kwaliteit??
Nee, mede doordat CRT-TV's een beperkte resolutie kunnen weergeven. Maar om nog even in te gaan op je hoofdvraag. Jij weet kennelijk niet dat je voor het TV kijken een (ingebouwde) tuner nodig hebt, wat jou gekozen scherm ontbeert. Dus je zou eigenlijk moeten weten dat je opzoek moet naar een TV of een monitor met een ingebouwde tuner.

note: Dit zijn overigens wel hele basic vragen. Welke aansluitingen er aanwezig zijn en wat benodigdheden zijn, staan meestal gewoon in de specs aangegeven. Je kunt voortaan maar beter dit soort dingen eerst is uitzoeken, alvorens je met vragen komt. Succes! :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:51:
2 opties:

Dus met andere woorden,
Als ik deze samsung 2333HD of T220HD koop, kan ik daar een kaartje dat ik bij Digitenne koop daar zo insteken en dan gewoon tv kijken en/of Gamen?

• Philflow

Philflow

D4NG3R NL schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:53:
[...]
Dat panel is 1680x1050 even ter waarschuwing! Geen Full-HD dus. Dat scherm wat ik liet zien is 10 euro duurder. maar groter EN meer pixels (al hoeft dit niet altijd beter te zijn) Toen ik in duitsland was en daar in de winkel die twee schermen vergeleek (ik zat toen te twijfelen tussen bijde) vond ik de 2333HD toch beter uitkomen.
Klopt allemaal wel maar Digitenne zendt uit in SD formaat ;)

Edit: maar voor PS3 is Full HD wel beter ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 23-08-2009 12:59 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Allemaal 200+ euro.. en als ik de Grote/Prijs/Kwaliteit vergelijk komt zou ik twijfelen tussen...

pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD €228
pricewatch: LG M2394D €239

Allebij 23" Full HD (1920x1080)

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:55:
[...]

Nee, mede doordat CRT-TV's een beperkte resolutie kunnen weergeven. Maar om nog even in te gaan op je hoofdvraag. Jij weet kennelijk niet dat je voor het TV kijken een (ingebouwde) tuner nodig hebt, wat jou gekozen scherm ontbeert. Dus je zou eigenlijk moeten weten dat je opzoek moet naar een TV of een monitor met een ingebouwde tuner.

note: Dit zijn overigens wel hele basic vragen. Welke aansluitingen er aanwezig zijn en wat benodigdheden zijn, staan meestal gewoon in de specs aangegeven. Je kunt voortaan maar beter dit soort dingen eerst is uitzoeken, alvorens je met vragen komt. Succes! :)
De Samsung 2333HD bevat een ingebouwde tv tuner ( http://www.kieskeurig.nl/...3hd/specificaties/334133/ ) Dus dan moet het toch kunnen?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Philflow schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:56:
[...]

Klopt allemaal wel maar Digitenne zendt uit in SD formaat ;)
Weet ik, maar als hij een PS3 wil kopen.. dan is het achter Full HD toch wel mooier.. zeker met Blu-Ray films! Tis een goede investering om mooier films te kijken, en met een betere (VEEL betere) kwaliteit te kunne gamen!

• Philflow

Philflow

Inderdaad voor PS3 is Full HD wel beter ja.

[ Voor 144% gewijzigd door Philflow op 23-08-2009 13:00 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica