Windows herkent USB apparaten niet met verlengkabel*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi,

Ik heb een draadloos toetsenbord en muis, welke verbinding maken via zo'n usb dongle (bluetooth). Het vreemde is dat deze opstelling niet werkt in Windows, maar wel tijdens het booten. In windows wordt er uberhaupt geen nieuwe USB hardware gevonden als ik de dongle inplug, terwijl ik tijdens het booten wel gewoon in mn setup kan komen door op 'del' te drukken. Kortom: De verbinding an sich is ok, windows ligt dwars.

Het is nu als volgt aangesloten: PC -> USB verlengsnoer 5m -> KVM-switch -> USB Hub -> dongle.

Troubleshoot:
  • Als ik de dongle rechtstreeks in de pc prik werkt ie wel.
  • Als ik de dongle in het verlengsnoer prik (dus voor de KVM en hub) dan ziet windows dat er iets wordt aangeloten, maar hij herkent het apparaat niet. Hier gaat dus al iets mis.
  • Andere USB apparaten op het verlengsnoer: Zelfde probleem.
  • Nogmaals: Tijdens het booten werkt mijn normale opstelling wel, het gaat alleen mis in windows!
Iemand nog ideeen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix die je probleem wat duidelijker maakt.

Ljkt me meer iets wat specifiek aan de kabel ligt dan, wellicht teveel verlies? USB poorten kennen een limiet van 500mA.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi alt-92. Het lijkt me niet aan de lange kabel te liggen, omdat de USB apparaten wel werken tijdens het booten. Pas in windows werken ze niet meer. Bovendien werkt niet alleen het toetsenbord niet, geen enkel USB-apparaat dat via het beschreven traject is aangesloten werkt in windows.

De titelfix lijkt me dan ook niet wenselijk, omdat het lezers op het verkeerde been zet.

[ Voor 22% gewijzigd door xilent_xage op 23-08-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, 'probleem' zegt helemaal niks, en aangezien het wel werkt als je de boel direct aansluit klopt die titel veel meer.
Maar als je zelf een betere hebt: gooi maar in een Topic Report :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het probleem is zeer waarschijnlijk toch de verlengkabel. Hier thuis heb ik ook ergens een lange USB kabel liggen (geen 5m dacht ik, maar zeker meer dan 2) en mijn ervaring is dat die alleen werkt op USB1 poorten. En ook dan heb ik nog te maken met dataverlies en niet werkende apparaten.
De reden dat het ineens niet meer werkt na het starten van Windows zou, beredeneerd vanuit het bovenstaande, het probleem wel eens kunnen zijn dat Windows tijdens het starten de USB-controller in jouw PC in een andere mode zet, waardoor de kabel ineens toch te lang is. En de oplossing met de meeste kans van slagen is een minder lange kabel ertussen leggen...