Ik kreeg vanochtend (slim: zondag's als XS4all dicht is) onderstaande mail:
Van: XS4ALL Technical Support Centre. [mailto:info@xs4all.nl]
Verzonden: zondag 23 augustus 2009 0:51
Aan: undisclosed-recipients
Onderwerp: XS4ALL System Administrative.
Beste gebruiker XS4ALL.
Ik dank U voor het gebruik van Uw XS4ALL internet account. Als onderdeel van onze voortdurende inspanningen om een hoger niveau van dienstverlening, zijn wij blij u te kunnen mededelen dat we een upgrade van uw e-mail account beschikbaar hebben, uw account dient opnieuw ge-reactiveerd te worden bij ons. Om uw account te reactiveren met ons, moet u onmiddellijk antwoorden op deze e-mail.
Geef uw account gegevens zoals gevraagd hieronder.
Voornaam:
Familienaam:
Gebruiker Name/ID:
Wachtwoord:
Typ Wachtwoord opnieuw:
Telefoneer aantal
U bent verplicht om dit te doen vóór de eerstvolgende 48 uur na ontvangst van deze e-mail of uw account zal worden gewist en wordt ge-deactiveert van onze database.
P.S.: Je zal een E-mail bericht ontvangen om een nieuwe activatiecode aan je Email-ID te bieden in de komende zeven (7) werkdagen voor veiligheidredenen.Het is ook relevant, dat het onze primaire zorg is voor onze klanten en voor de beveiliging van hun bestanden en data.
Uw account kan ook worden gecontroleerd met behulp van de onderstaande link:
https://webmail.xs4all.nl...ll_login/xs4all_login.php
--------------------------
Afzender lijkt te kloppen en ook link is ogenschijnlijk juist, maar op reply drukken stuurt de mail naar: web-help@consultant.com. Dit los van het vreemde taalgebruik dat op een babelfish vertaling duidt.
Dit is dus een login mining scam aka phishing mail. Dus pas op!
Maar hoe waarschuw ik nu de NIET tweakers, want die gaan dit hoogstwaarscheinlijk niet herkennen als scam en XS4all is dus dicht... Iemand Ideeën?
Van: XS4ALL Technical Support Centre. [mailto:info@xs4all.nl]
Verzonden: zondag 23 augustus 2009 0:51
Aan: undisclosed-recipients
Onderwerp: XS4ALL System Administrative.
Beste gebruiker XS4ALL.
Ik dank U voor het gebruik van Uw XS4ALL internet account. Als onderdeel van onze voortdurende inspanningen om een hoger niveau van dienstverlening, zijn wij blij u te kunnen mededelen dat we een upgrade van uw e-mail account beschikbaar hebben, uw account dient opnieuw ge-reactiveerd te worden bij ons. Om uw account te reactiveren met ons, moet u onmiddellijk antwoorden op deze e-mail.
Geef uw account gegevens zoals gevraagd hieronder.
Voornaam:
Familienaam:
Gebruiker Name/ID:
Wachtwoord:
Typ Wachtwoord opnieuw:
Telefoneer aantal
U bent verplicht om dit te doen vóór de eerstvolgende 48 uur na ontvangst van deze e-mail of uw account zal worden gewist en wordt ge-deactiveert van onze database.
P.S.: Je zal een E-mail bericht ontvangen om een nieuwe activatiecode aan je Email-ID te bieden in de komende zeven (7) werkdagen voor veiligheidredenen.Het is ook relevant, dat het onze primaire zorg is voor onze klanten en voor de beveiliging van hun bestanden en data.
Uw account kan ook worden gecontroleerd met behulp van de onderstaande link:
https://webmail.xs4all.nl...ll_login/xs4all_login.php
--------------------------
Afzender lijkt te kloppen en ook link is ogenschijnlijk juist, maar op reply drukken stuurt de mail naar: web-help@consultant.com. Dit los van het vreemde taalgebruik dat op een babelfish vertaling duidt.
Dit is dus een login mining scam aka phishing mail. Dus pas op!
Maar hoe waarschuw ik nu de NIET tweakers, want die gaan dit hoogstwaarscheinlijk niet herkennen als scam en XS4all is dus dicht... Iemand Ideeën?
Whatever!