Toon posts:

5.1 problemen op Argosy HV359T Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik thuis de Argosy HV359T mediaspeler en daar heb ik tot dusver geen problemen mee gehad. Ik had hem gewoon via HDMI aangesloten op mijn TV en alles was prima.

Nu heb ik sinds gisteren eindelijk een 5.1 setje gekocht, de Philips HTS 3377

Ik heb op mijn mediaspeler de volgende instellingen: HDMI RAW, HDMI LPCM, SPDIF RAW en SPDIF LPCM. Ik heb hem niet op HDMI modus gezet, omdat ik het geluid niet via HDMI wil horen. Er zit op mijn 5.1 setje geen HDMI in, dus ik heb hem via tulpstekker (coaxiaal?) aangesloten. Daarom heb ik SPDIF RAW geselecteerd. Dit draait prima als ik mijn 5.1 op Dolby zet...echter maar bij 1 film.

Bij 5 andere films heb ik geen geluid. Zet ik hem op SPDIF LPCM, dan heb ik wel geluid, maar geen stemmen. Dus alleen de omgevingsgeluiden. Bij deze films werkt het alleen als ik als instelling 2 channel speakers kies en ik mijn 5.1 setje op 5ch stereo zet. Wat ook leuk is, maar niet mijn idee van dolby..

Als ik de 5 films die niet werken op de PC in een analyse programmaatje gooi, dan staat er bij geluid gewoon AC3. Dit staat ook bij de film die het wel doet, dus volgens mijn PC.zijn het allemaal Dolby geschikte films... Wat moet ik doen om het toch werkend te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?