U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Je kunt het vinden onder Filters->Blur->Smart Blur. Verhoog de treshold en de radius.
Maak er een batch van en bijna 95% van je afbeelding is opgeschoond. Sommige grote vuil-/ stofvlekken moet je er handmatig uit halen.
Lineart er uit filteren gaat wat lastiger en ik denk niet dat je altijd het gewenste resultaat zult krijgen. Je kunt proberen om via Select->Color Range zwarte gebieden er uit te filteren en die selectie dan weer op een nieuwe layer in te kleuren met zwart.
Gifje hieronder:

Als je de treshold heel dicht bij zwart zet maakt ie alle andere dingen wit. In het gifje van Yanik worden sommige blauwe stukken als een gradient van zwart naar wit weergegeven. Dat is denk ik niet gewenst.
Misschien heb je het probleem dat het zwart niet zwart genoeg is, maar dat lijkt me niet.
@ Duesenberg, Threshold werkte wel aardig, eerst image flink vergroten. Hier kan ik ook wel iets mee. Vallen nog wel veel fijne lijntjes weg.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
In Photoshop zou je het ook kunnen doen door Selective Color te kiezen. Elke 'kleur' kun je vervolgens zo'n hoge brightness geven dat hij wit wordt. Zwart kun je daar volgens mij ook kiezen als kleur, maar die laat je mooi onaangeraakt
Daarna kun je layers over je zwart-witwerk heen gaan leggen die je compleet vult met een kleur. Door middel van een vector mask, dat je tekent met de Pen Tool (let goed op, in de bovenbalk staat met icoontjes aangegeven hoe de vorm die je tekent geïnterpreteerd wordt), beperk je de vulkleuren tot bepaalde gebieden. Je kunt, door op die icoontjes van net te letten, meerdere gebieden in één layer tekenen. De layer zet je op Multiply of Overlay. De eerste lijkt me het meest realistisch. Daarmee kun je bijvoorbeeld ook het rood bovenop het dak van de truck linksonderin namaken door over de magenta layer een stukje geel heen te leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 23-08-2009 16:12 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ow NL-versies vind ik zo enorm zuigen, dan moet je al snel op zoek naar de man met de natte vinger en zijn toverstaf die iedereen met zijn doezelaar bewerkt

Wow, die is om in te lijsten!OzBoz schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:57:
Ow NL-versies vind ik zo enorm zuigen, dan moet je al snel op zoek naar de man met de natte vinger en zijn toverstaf die iedereen met zijn doezelaar bewerkt
Maar even on topic, wat er batchgewijs niet lekker uitkomt kun je vervolgens in Photoshop (mogelijk ook in PSP) het beste stuk voor stuk beoordelen en dan ook naar de kanalen kijken. Op die manier is het soms redelijk makkelijk om hele vlakken in een kanaal op te schonen. Maar dat is voor een batch niet te doen inderdaad.
[ Voor 34% gewijzigd door Savantas op 24-08-2009 12:58 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ook maar eens kijken naar Photoshop's batch functie.
Ik post binnenkort een paar samples.
Met 600dpi scans en de threshold truuc krijg ik redelijk cleane lineart.

[ Voor 34% gewijzigd door Cobb op 24-08-2009 22:26 ]