Linksys WRT54GL en Speedtouch 510; aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:20
Beste forummers,

Ter vervanging van een oude router heb ik de Linksys WRT54GL gekocht. Deze wil ik gebruiken voor het aansturen van een draadloos netwerk. De oude situatie was volgt. Via windows XP heb ik een netwerk opgezet bestaande uit de internetpc en een tweede pc. Het internet heb ik via Windows XP van de internetpc gedeeld. Dat netwerk werd via de oude router draadloos verstuurd.

Nu wil ik dus deze router vervangen door de Linksys. De Speedtouch 510 heeft maar 1 poort, zodoende had ik (manier 1) de uitgang van de Speedtouch verbonden met de Linksys (ingang internet) en via poort 1 de Linksys aangesloten met de ADSL-modemingang op de pc. Het internet werkte even op de hoofdpc, maar vial snel weg. De tweede pc ziet wel het opgegeven netwerk, maar krijgt geen internet.

Als ik de linksys aansluit (poort 1) op de kabel van de oude router (manier 2), is de tweede pc wel verbonden met het netwerk maar geen internet. Kortom, mijn vragen zijn de volgende:

1) Is manier 1 de juiste aansluiting? Als ik de handleiding begrijp zou het dat moeten zijn?
2) Moet ik inderdaad alle Xs4all-instellingen van de Speedtouch 510 in de Linksys invoeren?

Zoals gesteld is de Linksys alleen bedoeld voor het zorgen van een draadloos netwerk met internet.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom zou het internet delen via je hoofdpc en je router dan als een accespoint gebruiken :?

Sluit gewoon je router aan op de WAN poort van je modem en dan je hoofpc bedraad op een van de LAN poorten. Dan kunnen de draadloze clients ook gewoon via de linksys het internet op.

Wat ik zou doen is de Linksys even terugzetten naar fabriekinstellingen omdat je volgens mij veel dingen hebt zitten veranderen in de instellingen. Als je dan daarna alle kabels goed aansluit en het modem even een powercycle geeft moet internet het op je hoofd pc gewoon doen. Dan is het daarna nog een kwestie van het draadloze deel naar wens instellen en dan kun je met je draadloze clients ook op internet.

Succes :)

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
Als ik het goed begrijp logde vroeger je pc in ( met de gegevens van xs4all ) op het adsl netwerk.
Het is makkelijker om de gegevens van XS4all op de speedtouch in te voeren. Die logt dan automatich in op het xs4all netwerk.
Dan 1 kabel van de speedtouch naar de internet aansluiting ( WAN? ) van de linksys.
Je PC moet dan NIET meer opnieuw inloggen. Netwerk op een vast ipnummer zetten of zorgen dat hij een ipnummer krijgt van de linksys.
Beveiliging op de wireless inschakelen en alles zou redelijk automatisch moeten werken...

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:20
:) Ik heb hem gereset, verbonden als manier 1 en even op de tweede pc de instelling van de fabriek (de naam die er al in stond) aangehouden. Het werkt. Gezien de signaalsterkte moet het die van de hoofdpc zijn, aangezien ik niet eerder exact dezelfde naam heb gezien met die signaalsterkte).

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door martwoutnl op 23-08-2009 12:51 ]