Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PS3] HDMI kabel slechtere kwaliteit dan HDfury kabel

Pagina: 1
Acties:

• Jureon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Sommige van jullie weten vast wel wat een hdfury-gamers edition is, het is een hdmi naar vga kabel die full hd op een normale monitor mogelijk maakt.
Nu heb ik gister een nieuwe hdtv-monitor gekocht: Samsung P2370HD, ik had gelijk een hdmi kabel van 30 euro erbij gekocht voor mijn PS3.
Toen zag ik tot mijn schrik kartelranden in het beeld als ik de hdmi kabel aansluit, terwijl mijn tv wel degelijk fullhd is. Hij staat namelijk ingesteld op 1080p.
Na mijn schok plugde ik mijn vertrouwde hdfury gamers-edition weer erin en zag toen mijn vertrouwde hoge kwaliteit beeld waar ik gewend aan was.

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn hdmi kabel slechter beeld geeft dan een vga kabel? Ligt het mischien aan de kwaliteit hdmi kabel?

• Jureon
weet niemand hoe dit komt? :-(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Kom op zeg, je mag wel iets meer geduld hebben. Het is hier geen 24/7 helpdesk waar iedereen op zondag binnen 10 minuten een oplossing voor je heeft.

Na 24 uur mag je pas gaan kicken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Kan het niet zijn dat die hdfury kabel toch wat waziger is en die hdmi gewoon scherper? waardoor je de kartelrandjes beter ziet? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Inderdaad, hoe zit het met dingen zoals anti aliasing? Kun je anders ook nog een foto nemen, dan is het denk ik heel wat beter te beoordelen dan een toch wel vrij algemene omschrijving ;)

• Jureon
tja ik heb met verschillende methodes de kwaliteit vergeleken en de hdfury kabel is gewoon veel scherper. ook kun je met met de vga signaal veel meer opties veranderen. En kartelrandjes zouden toch helemaal niet moeten voorkomen bij een signaal van 1080p en een bluray disc die 1080p ondersteund. Ik zit nu te overwegen om een duurdere kabel te kopen, maar ik heb gehoord dat er niet zoveel verschil tussen zit.

@exirion
ik heb binnen 10 minuten geleden dit gekicked, als je beter leest dan zie je dat ik iets meer als 2 uur geleden dit heb gepost. IPV mij proberen te corrigeren kun je ook helpen. Trouwens dit is internet, niemand zou 24 uur nodig moeten hebben om hun idee te geven. kom op zeg...

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
@[/quote]
exirion
ik heb binnen 10 minuten geleden dit gekicked, als je beter leest dan zie je dat ik iets meer als 2 uur geleden dit heb gepost. IPV mij proberen te corrigeren kun je ook helpen. Trouwens dit is internet, niemand zou 24 uur nodig moeten hebben om hun idee te geven. kom op zeg...
[/quote]

pffffff......

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Gtsaklop schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:51:
@exirion
yooo, als je geholpen wilt worden zou ik wel even je attitude aanpassen ;)
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Lees dit maar eens door Het algemeen beleid

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jureon
Bitage schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:47:
Inderdaad, hoe zit het met dingen zoals anti aliasing? Kun je anders ook nog een foto nemen, dan is het denk ik heel wat beter te beoordelen dan een toch wel vrij algemene omschrijving ;)
Ik heb helaas niet echt iets om een goede foto te maken.
Mijn televisie is een Samsung p2370HD.
Ik heb hem aan mijn ps3 gekoppeld met een hdmi kabel:
randen zijn niet vloeiend en de beelden zijn wat onscherp
Ik sluit hem nu aan met de HDfury kabel:
randen zijn vloeiend en je ziet nu veel meer details zoals textuur op stenen etc.

Zal het dan toch aan de kabel liggen, of is mijn andere kabel zo goed.

• Jureon
[quote]Ramon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

Ik vond zijn reactie een beetje raar, mag ik daar niets van zeggen ofzo?
Mischien heb ik te vroeg gekicked, maar ik heb de komende dagen geen internet dus ik wil gewoon even het advies van jullie.

sorry

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Staat je PS3 op "1080p" als enige mogelijke resolutie ingesteld? Anders zou het wel eens zo kunnen zijn dat de PS3 720p uitstuurt en je monitor de scaling moet doen terwijl via analoog de PS3 altijd de scaling doet (aangenomen dat de scaler in de PS3 beter is dan de scaler in je monitor, wat best waarschijnlijk is).

En wat snap je niet aan je eigen bericht editten i.p.v. kicken?

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-08-2009 12:09 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misschien mis je een instelling op de tv? Kan zijn dat die standaard op overscan staat waardoor je resolutie niet helemaal klopt. Weet niet precies hoe de optie heet maar soms wordt het just-scan genoemd om het te corrigeren.

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:52:
[...]

[...]
Lees dit maar eens door Het algemeen beleid
U Riep?
Gtsaklop schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:51:
. Trouwens dit is internet, niemand zou 24 uur nodig moeten hebben om hun idee te geven. kom op zeg...
We are all machines working 24/7?
PhuSioN schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:15:
Misschien mis je een instelling op de tv? Kan zijn dat die standaard op overscan staat waardoor je resolutie niet helemaal klopt. Weet niet precies hoe de optie heet maar soms wordt het just-scan genoemd om het te corrigeren.
Idd zonder deze instellingen kunnen wij ook niets :)

• Jureon
PhuSioN schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:15:
Ik moet even zoeken naar die overscan, want ik kan hem niet vinden. Ik heb trouwens al zitten knoeien met de instellingen en het word er niet beter op. Deze tv heeft ook geen game modus als je hem op hdmi hebt aangesloten alleen maar de modus dynamisch.
Pagina: 1