vincedd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:23:
Er zouden toch 28000 straatkasten gaan vervangen worden?Volgens mij gebeurd er nog weinig.Ik volg het nodige nieuws wat er verkrijgbaar is op KPN wholesale,maar daar krijg ik de indruk dat het pas vanaf eind 2009,begin 2010 gaat spelen.En dat de zakelijke klanten eerst aan de beurt komen.Ook staat er nog steeds dat er 1350 telefooncentrales verkocht gaan worden,en dat er iets van 50 overblijven.Volgens mij zijn er meer dan 50 kleine dorpjes in Nederland.Maar ik kan het mis hebben
Ik ben zelf midden/eind 2007 betrokken geweest bij dit project. Toen was het allemaal -=> HAAST HAAST, gisteren klaar!! "over twee weken begint de aannemer civiel te graven" enz enz. toen ben ik nog in Gouda of Schoonhoven geweest om te helpen (kan me niet goed herinneren) maar waar het op neer komt is dat ik enkele maanden terug daar weer eens langs zo'n kast reed die ik zelf in kaart heb gebracht en nog steeds dezelfde dikke blauwe buis uit de grond zag steken zonder ook maar één aanwijzing dat er ooit verder wat gedaan is.
Momenteel ben ik er niet meer mee bezig maar weet wel dat er nu vrij veel installatiemonteurs opgeleid worden voor dit product (als ze die kunnen vinden...). Hieruit kan je opmaken dat ze het wel, maar dan op veel kleinere schaal, aan het uitrollen zijn. Maar de bewering van toen dat heel NL voor het eind van 2009 een V-DSL aansluiting kan afnemen gaat natuurlijk niet waargemaakt worden.
Vanuit ons bedijf hebben we een maand of 7 geleden voor all-ip eigenhandig glas aangelegd bij de APANK (gemetseld KPN huisje) in mijn buurt. Maar ook hier is (tenminste tot een maand terug) ook nog niks gebeurt na die aanleg. Jammer dat hier geen reactie van bv een KPNer te lezen is die hier wat meer over kan vertellen. Als ik er aan denk zal ik eens informeren bij de hoofdaannemer als ik daar weer eens ben.
Robinski schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:25:
Dus als ik het goed begrijp gaan ze niet alles vervangen.
Zelf zit ik in een (middelgroot) dorp, waar ik +/- 110 meter van de centrale zit (de hoofd centrale in het dorp)
Daar is dus wel kans dat ze die gaan upgraden, zodat VDSL mogelijk gaat worden?
En gaat het dan ook zo zijn dat BBnet er op gaat leveren? momenteel doet BBnet namelijk helemaal niets hier (Breukelen)
V-DSL gaat uiteindelijk gewoon overal komen daar ben ik niet bang voor. Maarsen, Breukelen Utrecht is hier geen uitzondering op.
Of ze bij jullie de HVD gaan verkopen of niet durf ik niet te zeggen. Ik denk van wel omdat het veel geld kan opleveren en jullie HVD niet een "belangrijke" plek in het netwerk vervuld. Denk bev aan de kathedraal van een centralen in Utrecht of dat monster in Hilversum met duizenden vierkante meters oppervlakte. Die hoeveelheid apparatuur die daar staat kan je niet zomaar even vervangen door een kassie in de straat.
Helaas is het voor iedereen hier koffiedik kijken totdat er iemand opstaat met actuele informatie.