Toon posts:

websites controleren binnen je netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik d.m.v. een of ander progje zien op welke websites iemand in mijn netwerk gaat?
Of kan ik dit ergens in mijn netwerk zelf zien? :?

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 12:14

Hardfreak

<!--

Je bedoelt dat je in 't ook wil houden wie naar wat surft ?
Als heel je netwerk uit hubs bestaat dan kan je op je pc een sniffer installeren en zien wat er allemaal binnenkomt (bij een hub krijgt namelijk elke computer elk pakket, zelfs als dat niet voor hem bestemd is).
Met switches is het wat moeilijker, dan zou je al speciaal een pc tussen je router en de rest van het netwerk moeten hangen en daarmee al het verkeer sniffen.

Weet trouwens dat het sniffen van een netwerk op vlak van privacy een gevoelige zaak is.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien dat je een open source router pakket kunt vinden (Moowall, PFSense e.d.) waarmee je dat kunt bijhouden.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Zoals Joolee al zegt, gebruik een open source router die alles logt. En als het je eigen PC betreft kan je natuurlijk nog altijd een script maken dat lijkt op Netstat (heeft ook iets van ESTABLISHED)

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn hubs? :p
Ik heb gewoon een vaste pc, waarop de router is aangesloten en dan een paar laptops draadloos, alsook met kabel..
Maar het gaat dus niet op een heel simpele manier?:p

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:21:
wat zijn hubs? :p
Ik heb gewoon een vaste pc, waarop de router is aangesloten en dan een paar laptops draadloos, alsook met kabel..
Maar het gaat dus niet op een heel simpele manier?:p
Tenzij je het in je router kan instellen. Ander is het antwoord nee

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nope, of je moet een proxy server maken in je netwerk en alle andere PC's via die proxy het Internet op laten gaan. Of, maar dat is zeldzaam, een router die kan snifffen op WAN of LAN niveau.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

Exorcist schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:27:
Nope, of je moet een proxy server maken in je netwerk en alle andere PC's via die proxy het Internet op laten gaan. Of, maar dat is zeldzaam, een router die kan snifffen op WAN of LAN niveau.
En dan is het makkelijkste een transparante proxy (o.a. Squid kan dit prima) zodat je geen instellingen hoeft te wijzigen op de client PC's.

Vantevoren wel even melden dat dit gemonitord wordt.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Ik had vroeger een sitecom router (dc-202),daar kon ik gewoon netjes dagelijk een email van krijgen met welke computers waar naar toe waren gesurft.Met de datum en tijden erbij,ip nummer en pc naam erbij.best overzichtelijk.Er zullen vast wel routers zijn die dat ook kunnen
Pagina: 1