Toon posts:

DVI naar HDMI adapter/kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT's,

Het is alweer vroeg in de ochtend op zondag dat ik aan de slag ga met mijn XBMC mediasysteem en surround system. Ik ben al lange tijd bezig maar blijf al enkele dagen steken op 1 probleem.

Ik heb een ATI Radeon 2600XT met (volgens mij, en vele anderen) de audio over DVI functie.
Echter ben ik de DVI naar HDMI adapter kwijt die er bij zou zitten. Nu is mijn vraag of het PERSE de originele DVI naar HDMI adapter van ATI moet zijn of dat een DVI-D to HDMI (of DVI-I to HDMI) adapter van bijvoorbeeld het merk HQ ook zou moeten werken ?

Mocht dit niet werken, is er dan nog een DVI naar HDMI kabel welke audio zou moeten kunnen transporteren.

Ik heb al veel forums gelezen waar vele zeggen dat audio over DVI niet kan maar dit kan dus wel dus dan hoeven daar alvast geen discussies over te ontstaan.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Of je persé de originele nodig hebt weet ik niet, want er zijn vast fabrikanten die hetzelfde trucje uithalen als AMD/ATI.

Wat ik wel zeker weet is dat een groot deel van de verloopjes niet gaat werken. Op een of andere manier merkt je Radeon namelijk dat er een 'speciaal' verloopje aangesloten wordt en begint vervolgens een HDMI signaal uit te sturen in plaats van DVI.

Ik gok dat een of meer van de nul of aarde lijnen onderling verbonden zijn met een weerstandje oid. En dat Radeons dat detecteren. Je zult dus op zoek moeten naar een verloopje die datzelfde trucje doet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan is nu de vraag... hoe kom ik in godsnaam aan zo'n adaptertje. Zijn er (web)winkels in nederland die deze leveren ?