Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtual Dub - Problemen met videobestand

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik gebruik de WinUAE Amiga emulator (v1.6.1). Deze emulator bied de optie om de weergeven video direct te 'captureren' naar de harde schijf. In deze emulator zijn maar 2 resoluties die een goed beeld geven, namelijk 800x600 of 640x512.

Het 'capturen' gaat prima, ik heb de keus uit een aantal codecs, of simpelweg full frames.

Maar Virtual Dub gaat dan klieren. Ik kan het videobestand zonder problemen afspelen in zowel Media player classic als in Virtual Dub, maar zodra ik het probeer te comprimeren krijg ik de volgende meldingen:
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/overig/Clipboard01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/overig/Clipboard02.jpg

Ik wist niet dat Virtual Dub zo kon klieren om een framerate. Of het nu 25, 30 of 50 fps is, wat maakt het uit? comprimeren moet toch altijd kunnen dan?

Dan de source image format. 800x600 moet toch ook geen probleem geven. VD zegt namelijk dat de height een multiple of 2 moet zijn en die width een multiple of 4. Lijkt me dat 800x600 hieraan voldoet. 640x512 idem.

Beetje lullig nu, zit ik met een videobestand van 2 GB (van maar 2 minuten), dat ik niet kan comprimeren. Ik gebruik overigens de divx codec welke onderdeel uit maakt van de K-Lite codec pack en Lame voor mp3.

Iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Fatsoenlijke codecs gebruiken helpt veel. VDub werkt helemaal niet met profielen dus dat zal wel iets van divx zijn. Divx pfffft.

Grab eens naar uncompressed of lagarith.

Grab eens een paar seconden en zet dat online ter download.

Verwijderd

Weinig ervaring met de divx codec, maar bij de xvid kun je een profiel kiezen van unrestricted (of iets soortgelijks) is dat er en helpt dat?

Je tweede probleem kun je oplossen (als dat al niet gedaan is door de eerste) door menu>video>filters>add>nulltransform en dan ok>cropping klikken>Y1 en Y2 allebei op 1 zetten of de X1 en X2.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 02:40:
Fatsoenlijke codecs gebruiken helpt veel. VDub werkt helemaal niet met profielen dus dat zal wel iets van divx zijn. Divx pfffft.
Divx werkt inderdaad met profielen. Muliple's moeten bepaalde waarden hebben, net zoals de color depth. Daar zal ook wel de clue in zitten omdat Amiga output heel anders is. Standaard output is 50 fps. Ik heb dit al veranderd naar 25 fps, maar dat werkt ook niet.
Grab eens een paar seconden en zet dat online ter download.
Hier heb je 2,5 seconden van mijn opname -> klik download 33mb

Als je het weet te downscalen zonder kwaliteits verlies, dan hoor ik graag hoe je het gedaan hebt.
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 02:43:
Je tweede probleem kun je oplossen (als dat al niet gedaan is door de eerste) door menu>video>filters>add>nulltransform en dan ok>cropping klikken>Y1 en Y2 allebei op 1 zetten of de X1 en X2.
Beide op 1 zetten of 1 van de beide? Wat is het nu?

edit: Ik heb nu eens de Xvid codec geprobeerd, met als instelling Xvid Home Theatre, en dat werkt uitstekend. Nu alleen nog even kijken waar ik handmatig de bitrate kan instellen zodat ik zelf nog een beetje controle heb over hoe groot het bestand wordt. :) :)

[ Voor 46% gewijzigd door Snowwie op 23-08-2009 14:07 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Oeh, Twin Peaks.

Edit: 10 seconden werk later: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/geenprobleem.avi

Totaal geen probleem. Vdub slikt het prima. Ik kan er alles mee doen wat ik wil.
Ik heb er nu een 2-pass XviD van gemaakt met een bitrate van 500 kbit en 160 kbit mp3 audio, en een framerate van 25 fps. Filesize van 50+ MB naar 300KB :+

Het bronbestand was MJPEG. Mss moet je daar een goede codec voor installen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:37 ]