Ik ben op dit moment bezig met een Hyves applicatie.
ik heb 1 thread voor het monitoren van nieuwe Tweets van de mensen die je volgt. Die thread update de GUI met nieuwe berichten. Nu wil ik het ook een notificatie ballon laten zien.
Dat heb ik geprobeerd op de volgede manier:
Icon1 is mijn NotifyIcon element
Ik gebruik deze functies.
en dit staat in mijn thread:
Alleen ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. ik heb ook al op google gezocht naar: Update NotifyIcon in a other Thread.
Maar Zonder resultaat..
Kan iemand mij uitleg geven over hoe ik dit kan oplossen?
ik heb 1 thread voor het monitoren van nieuwe Tweets van de mensen die je volgt. Die thread update de GUI met nieuwe berichten. Nu wil ik het ook een notificatie ballon laten zien.
Dat heb ik geprobeerd op de volgede manier:
Icon1 is mijn NotifyIcon element
Ik gebruik deze functies.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| private delegate void UpdateLogCallback(string strMessage); public delegate void InvokeDelegate(string text); private void BallonTitle(string strMessage) { Icon1.BalloonTipTitle = strMessage; } private void BallonText(string strMessage) { Icon1.BalloonTipText = strMessage; } private void ShowBallon(string strMessage) { Icon1.ShowBalloonTip(int.Parse(strMessage)); } |
en dit staat in mijn thread:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| object[] obj1 = new object[1]; obj1[0] = username + " Twitted:"; this.Invoke(new InvokeDelegate(this.BallonTitle), obj1); //Hier krijg ik Deze Error: // Invoke of BeginInvoke kan niet op een besturingselement worden aangeroepen tot de vensterkoppeling is gemaakt. object[] obj2 = new object[1]; obj2[0] = updatetxt; this.Invoke(new InvokeDelegate(this.BallonText), obj1); this.Invoke(new UpdateLogCallback(this.ShowBallon), new object[] { "1000" }); |
Alleen ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. ik heb ook al op google gezocht naar: Update NotifyIcon in a other Thread.
Maar Zonder resultaat..
Kan iemand mij uitleg geven over hoe ik dit kan oplossen?