Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3 niet ingeplugde audiojacks geven storing op speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag betreft een ruis op een externe speaker (creative) aangesloten op mijn laptop.
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/15676dj.png

Van mijn creative surround setje heb ik 2 boxen (voor stereo geluid) aangesloten op mijn laptop (macbook white). Dit levert voldoende volume op en ik ben er dan ook erg tevreden mee. Echter, er lopen vier plugjes vanuit de subwoofer (waar alle kabels op zijn aangesloten) die normaal naar een geluidskaart voor surround sound gaan. Echter, mijn laptop heeft geen vier aansluitingen, alleen een aansluiting voor headphones.

Zoals je op het plaatje ziet is de zwarte plug aangesloten op het headphone gedeelte. Dit werkt prima. Echter, de andere plugjes zorgen er voor dat soms de rechter van de 2 speakertjes het niet doet. Als ik een van die plugs dan een milimeter verplaats doet de rechter speaker het ineens wel, hou ik 'm in de lucht dan doet hij het soms ook, het lijkt bijna willekeurig, maar als ik de plug dan weer neerleg of hij schuift een beetje door bewegen van het bureau, dan stopt de rechterspeaker weer met geluid leveren.

Is er iets dat ik kan doen om dit te stoppen? Waar kan dit mee te maken hebben? Zou iets van isolerend materiaal om de 3 plugjes die niet in de laptop zitten helpen? Ben erg benieuwd, hoop dat ik het probleem goed genoeg heb kunnen uitleggen en alvast bedankt voor de suggesties.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11 16:50
Moet je sowieso niet de groene gebruiken? Dat is de gangbare kleur voor audio uitgang naar computer speakertjes.

Klinkt overigens als een simpele draadbreuk in 1 v.d. kabeltjes..

[ Voor 23% gewijzigd door Giant87 op 22-08-2009 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha soms kan je zo in een probleem zitten dat je niet eens meer aan de voor de hand liggende oplossingen denkt. Het probleem is inderdaad opgelost door de groene plug te gebruiken. Thanks.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11 16:50
:D Mooi zo!