Nieuwe XFX Radeon HD4870 flitst tijdens gebruik

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb net mij PC opnieuw in elkaar gezet met verse CPU, mobo, voeding, RAM en videokaart. Nu krijg ik echter op het scherm een soort schokken, om de paar seconden. Het gebeurt niet als ik vrijwel idle ben, maar als ik iets simpels doe zoals scrollen in Firefox krijgt het beeld dus om de zoveel tijd een soort schok, lijkt even omlaag, dan weer omhoog, of juist omgekeerd, het gaat vrij snel. Wel nogal irritant.

Heb al de laatste drivers van de ATI site geplukt, voor de zekerheid ook nog de driver van mijn scherm (een Samsung 226BW) geupgrade, maar het probleem houdt vooralsnog aan. Iemand een idee? Kan hem natuurlijk ook gewoon morgen weer terugbrengen, maar als iemand een oplossing heeft...

Rustacean

Verwijderd

Kans bestaat dat het aan de grafische kaart ligt. Geen goedkoop kaartje liggen waar je even mee kan testen?

Draai eventueel eens Furmark om te kijken of het daar ook gebeurd. Anders zal het eerder aan software liggen.

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04 20:15
Je videokaart is niet stabiel probeer eens je shader etc lager te zetten

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

stotterend schokken in firefox betekend slechte/niet geactiveerde windows verwerking. meestal een driver probleem.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ja, behalve dat het niet zo'n soort stotter was, en dat ik al de nieuwste drivers had.

Heb het geprobeerd met mijn oude videokaart, dat was geen probleem, toen ben ik teruggegaan naar Paradigit en heb ik een ander exemplaar gehaald. Lijkt goed te werken.

Rustacean