Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer verkleurt.

Pagina: 1
Acties:

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
Na aardig wat rond gekeken te hebben op Tweakers en google ben ik er nog steeds niet uitgekomen , dus maak ik hier maar een topic aan.

Ik hoop dat ik het in het goede forum hebt geplaats O-)

Het probleem zit zo , ik heb een Brother DCP-115C (zo'n all in one ding )
Ik heb hem nou denk ik .... 3 jaar en nu begint hij van de een op andere dag verkeerde kleuren te printen ,
Wat ik daarmee bedoel is dit , als ik een iets uitprint dan zitten over alle kleuren behalve zwart en wit een geel groenige waas. Vooral wat rood moet zijn zie je het kleurverschil heel erg. :(

Ik heb hem zichzelf al op alle manieren laten reinigen maar het geeft nog steeds hetzelfde resultaat.
De inkt die er in zit is niet nep ( dus echt van het merk Brother )

Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven en dat jullie mij hiermee kunnen helpen , als je meer info wil dan zeg je het maar.

Bij voorbaat dank _/-\o_

Spekker

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Ik heb dat bij inkjet printers altijd als bepaalde kleuren (bijna) op zijn, maar dat zal wel te makkelijk zijn... ;)

• Spekker
Dat is inderdaad iets te gemakkelijk want ze allemaal net nieuw en dus allemaal nog vol :+

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Misschien is er iets mis met de kleur magenta? Spuitmondjes verstopt ofzo?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat soort problemen hebben meestal te maken met een vervuilde printkop. Gewoon de carrier naar de middenstand laten komen, stroom eraf en schoonmaken die onderkant met wat alcohol/glassex en dan zou hij het weer normaal moeten doen. Als je patronen hebt met ingebouwde kop even er uit halen en schoonmaken die kop.

• Spekker
Oke , bedankt voor de snelle reacties ik ga het meteen nakijken .
En ik post weer als het is opgelost

Edit : Ik ben nogal een newbie in printers , maar ik kan zou niet weten hoe ik de printen koppen moet schoonmaken want in deze printer zie je ze niet zitten zeg maar. ( Heen en weer gaan als hij print )

Dus het is nog steeds |:(

Als iemand nog andere suggesties heeft of weet wel hoe ik de printkoppen van een Brother DCP-115C schoon kan maken dan hoor ik het graag.

[ Voor 71% gewijzigd door Spekker op 22-08-2009 21:22 ]

Pagina: 1