Toon posts:

laptop op 54 mbps, pc op 1 mbps, zelfde draadloze netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje een laptop op mijn draadloze netwerk thuis, gekoppeld aan ISP Telfort. Laptop heeft altijd goede snelheden op het netwerk behaald en doet dat nog steeds. Ik heb een nieuwe pc gekocht die de laptop op den duur zal gaan vervangen. PC aangemeld op het netwerk, geen probleem. Nu blijkt dat de pc slechts 1 mbps haalt als ik naar de status van draadloze netwerkverbinding kijk en de laptop komt op 54 mbps. Beiden krijgen hun IP via DNS van de Belkin router. Overige info:

IPv4: pc: internet; laptop: internet
IPv6: pc: lokaal; laptop: beperkt

De kwaliteit van de draadloze connectie geeft de pc aan als zwak; de laptop sterk. Maar daar kan dat snelheidsverschil toch niet aan liggen? Telfort gebeld of het wellicht aan een MAC-adres ligt maar volgens hen is connectie in orde en ligt het aan draadloze netwerk. Wat kan ik doen?

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-03 19:48
Staan de PC en laptop op dezelfde plek? Al eens gewisseld van kanaal? Wat voor draadloze ontvanger heb je op je PC? Hoe staat deze bij de hardware ingesteld?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met afstand tot de AP. Verder zou je eventueel indien de aanwezige antennes het toelaten je kunnen spelen met de stand van de antennes omdat deze een specifiek afstraal patroon hebben en je daar dus best wat mee kunt winnen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Afstand tot AP, geometrie met de antenne (signaal is een epileps vorm), kwaliteit en sterkte van de antenne, sterkte van de zender, eventuele storingsbronnen (transformatoren, wisselspanning leidingen, signaal leidingen, magnetrons, electromotoren, speakers), muur types (hout, gips, beton), dit alles is van effect. De antenne opmerkingen gaan over zowel zender als ontvanger. Een antenne aan de achterkant van een PC heeft vaak slechte ontvangst.