• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik heb sinds vandaag ineens wat spontane crashes op mijn oc, dus ik dacht laat ik memtest86 ens het geheugen testen.

mijn systeem heeft 2 geheugen modules van ocz van 2gb per stuk (ddr2)

test 1. ik test met memtest de beide modules tegelijk, na 30 seconden crasht de pc
en reboot, waarna de geheugentest weer word gestart, 30 seconden dan weer crash

test2. ik bouw 1 geheugen module uit en test de module die nog in het systeem zit.
ik laat de hele test aflopen, en deze module is goed, geen errors.

test 2. ik bouw de module uit, en bouw de andere module in. ik verwacht dat deze dus wel defect zal zijn, maar nadat ik de hele test heb laten aflopen, heeft deze module ook geen errors.

test 4. ik bouw beide modules weer in, en doe opnieuw de memtet.
na 30 seconden wederom een crash en het hele verhaal begint van voor af aan

Moet ik me nu meer zorgen maken om het geheugen dat wellicht niet samen kan werken ?
Het heet altijd gewerkt en de modules zijn allebei exact hetzelfde

Of mag ik alvast gaan uitkijken naar een nieuw moederbord

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:27

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Hoelang heb je de test laten lopen 2 uur? Probeer memtest eens een nachtje te laten lopen.
En wat zijn de specs van de rest van het systeem?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
heb je al de tweede bank getest of deze niet stuk is? Op welke voltage test je het geheugen en wat is de voltage dat aanbevolen word door de fabrikant?

• Speedy_Gonzalez
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:00:
heb je al de tweede bank getest of deze niet stuk is? Op welke voltage test je het geheugen en wat is de voltage dat aanbevolen word door de fabrikant?
Ja de modules zijn allebij apart getest, ze gaven beide geen errors
Als ik beide modules samen test dan crasht memtest86 in minder dan een minuut.

Systeenspecs:
Processor: Q6700
Moederbord: Asus maximus formula
Geheugen: OCZ Reaper X (ocz2rpx10004gk) 2 keer 2gb

Volgens ocz kunnen de modules op 2.1 volt lopen, ik heb echter geen idee war ik dat kan vinden
in de bios, heb alles een paar keer doorgelopen maar zie alleen memory timings settings

In de bios heb ik load setup defaults gedaan voor de test, dus alles staat default ingesteld.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:48
Wat THE_FIREFOX bedoelt is denk ik of je de sloten al afzonderlijk hebt getest. Dus Slot_1 met reepje1 en daarna Slot_2 met reepje1

• Speedy_Gonzalez
stijnos1991 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:43:
Wat THE_FIREFOX bedoelt is denk ik of je de sloten al afzonderlijk hebt getest. Dus Slot_1 met reepje1 en daarna Slot_2 met reepje1
Nee dat heb ik nog niet gedaan, dat zal ik zometeen ook even gaan proberen

Verwijderd

En? Resultaat?
kans zit er inderdaad dik in dat 1 van de pinnetjes van slot 2 beschadigd is... (of vervuilt).
Pagina: 1