• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik voel me een beetje een n00b, maar hoop dat men hier ideeen heeft. Heb vandaag wat nieuwe onderdelen gekocht voor in mijn kast, nl een MSI K9A2 CF-F mobo, AMD Phenom X4 810 en XFX HD4870. Daarnaast nog een CoolerMaster SilentPower-unit van 600+W. Heb nu alles erin gezet: op de power-switch drukken brengt het een en ander tot leven, alle fans gaan aan, etc, maar ik krijg nog een POST screen op mijn scherm. Scherm staat aan, goed aangesloten op de videokaart. Power/HDD LEDs doen het niet en als het ding eenmaal aan is werken power/reset switches ook niet meer. Er gaat dus iets fundamenteels mis, maar ik heb geen idee wat. Linksboven zit nog een 2x2 12V power connector waar ik niets in heb zitten omdat ik er ook geen kabeltje meer voor heb (niet bij voeding of mobo gekregen); in het mobo-boekje staat wel dat die voor de stroomtoevoer van de CPU is... Suggesties?

Rustacean

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Regel een kabeltje voor die 2x2 :) Is tamelijk essentieel, je zegt het zelf al: het ding regelt de voeding voor de cpu en als de cpu het niet doet... You can fill in the blanks yourself.

Elke moderne ATX 2-voeding heeft 'em hoort 'em te hebben, vermoedelijk is er ook wel een verloopkabeltje te regelen maar Intel zegt alvast dat ze daar niet blij van worden dus ik denk niet dat dat bij AMD anders is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Kan het zijn dat je voeding ipv een 2x2 een 4x2 kabel heeft? Als dat niet een PCIe 8-pins kabel is, dan passen vier pinnen van die 4x2 kabel namelijk gewoon op die 2x2 op het moederbord.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Vaag een 600W voeding zonder p4 stekkertje :S
Zelfs de goedkoopste b merk voeding heeft zo'n ding ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Speedy-J schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:03:
Vaag een 600W voeding zonder p4 stekkertje :S
Zelfs de goedkoopste b merk voeding heeft zo'n ding ;)
Volgens mij is het een modulaire voeding, die zou dan niet compleet geleverd of tweedehands kunnen zijn ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ja, ik was gewoon heel erg de n00b aan het uithangen. De voeding had gewoon zo'n stekkertje, het ding was echter een beetje achter mijn drive bay geraakt. 8)7 Bak draait nu als een dolle. Toch bedankt!

Rustacean

Pagina: 1