[PHP/SQL] SQLite bestand.db importeren in MYSQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag :) ik heb een bestand.db (25GB) voor SQLite, en die wil ik lokaal in MYSQL importeren.

Ik heb op google gelezen over "sqlite to mysql" maar het is me niet helemaal duidelijk of ik nu écht een SQLite lokaal moet gaan opzetten óf dat het makkelijker kan?

Is er mischien een uitbreiding voor MYSQL om het bestand.db te importeren? Mvg. Ryan 8)7

P.S. als ik het maar leesbaar kon maken, dan kom ik er met PHP wel uit om het in MYSQL te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het "leesbaar" maken met de SQLite module of met de command line utilities. Wat is nou eigenlijk het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:49:
Je kunt het "leesbaar" maken met de SQLite module of met de command line utilities. Wat is nou eigenlijk het probleem?
Aha dus ik kan het gewoon het bestand uitlezen met een SQLite functie in PHP, en dan hoef ik dus niet (net zoals mysql) sqlite database te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SQLite is geen database service, maar een database in een file. Dit hoeft je dus niet te installeren. Je moet wel de sqlite extensie bij php aanzetten http://nl.php.net/manual/en/sqlite.installation.php. Als je dit gedaan heb kan je een script maakt die de gegevens uit de sql lite db leest en inleest in de mysql db.

Succes! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leroyk2 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:59:
SQLite is geen database service, maar een database in een file. Dit hoeft je dus niet te installeren. Je moet wel de sqlite extensie bij php aanzetten http://nl.php.net/manual/en/sqlite.installation.php. Als je dit gedaan heb kan je een script maakt die de gegevens uit de sql lite db leest en inleest in de mysql db.

Succes! :-)
Dat begrijp ik dat stond allemaal al aan, de functies werken ook, alleen zie ik dus dat ALS een bestand.db opent sqlite deze ook kan aanmaken als die niet bestaat.

Bovendien weet ik niet de namen van de tabellen etc, ik probeer nu dus een Query te vinden die laat zien wat er in het bestand staat, dus welke tabellen etc. Maar goed ik ben al weer een heel stuk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Sorry, maar wat je aan het doen bent klinkt alsof je ergens op internet een database gevonden hebt, en dat je deze wilt openbreken. Weet je zeker dat de database van jezelf is, en dat je het recht hebt om deze open te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:24
Zelf gebruik ik SQLiteAdmin om de sqlite databases te openen en beheren. Dit programmatje is gratis online te vinden en zal het uitzoeken van de tabellen en velden een stuk makkelijker (lees grafisch) maken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enfer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:22:
Sorry, maar wat je aan het doen bent klinkt alsof je ergens op internet een database gevonden hebt, en dat je deze wilt openbreken. Weet je zeker dat de database van jezelf is, en dat je het recht hebt om deze open te breken?
Ik weet niet of je last hebt van paranoia maar we zijn niet allemaal hackers en criminelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denyos schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:32:
Zelf gebruik ik SQLiteAdmin om de sqlite databases te openen en beheren. Dit programmatje is gratis online te vinden en zal het uitzoeken van de tabellen en velden een stuk makkelijker (lees grafisch) maken.
Bedankt dat klinkt intressant, ik ga dit proberen hopelijk heb ik daarmee meer succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:49:
[...]

Bedankt dat klinkt intressant, ik ga dit proberen hopelijk heb ik daarmee meer succes :)
Wellicht dat je met die software ook een standaard (ANSI) SQL dump kan maken, zodat je die rechtstreeks in mysql kan importeren. Wellicht dat SQLite database browser je daar ook nog een handje bij kan helpen. Maar wat had je zelf al gevonden voor het converteren van sqllite naar mysql?

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even zeggen dat de phpSQLiteAdmin en de SQLite Database Browser prima werken, hoewel ik niet helemaal begrijp hoe ik het db bestand open in phpSQLiteAdmin, het werkt wel (lijkt op phpmyadmin) :) . de SQLite Database Browser werkt prima en laat alle tabellen gelijk zien, en nog veel meer info.

Zodoende kan ik het straks uitlezen via de php functies van SQLite.

Vriendelijke bedankt iedereen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 20:34 ]

Pagina: 1