Problemen bereikbaarheid en handelswijze Ombouwwinkel.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Zoals jullie de titel kunnen lezen is me zojuist weer eens wat leuk overkomen, heb dus voor mijn broertje een PSP besteld bij ombouwwinkel.nl op 13 augustus.

Toen ik dus het eerste mailtje ontving viel me meteen op dat ze OsCommerce draaien, nou dat zegt niet zoveel maar goed, 1 minuut later ontvang ik weer al een mailtje met daarin de 'bestelling update', in plaats van een status krijg je een inhoud van: "EMAIL_TEXT_COMMENTS_UPDATE", toen begon hier al een lampje te branden dat ze niet eens het systeem hebben getest of dat ze er iemand naar hebben laten kijken.

2 minuten later was er nog een e-mail met daarin een nieuw bankrekeningnummer, heb namelijk vooruit betalen geselecteerd. Het eerste wat me daar in al opvalt is dat er 2 bankrekeningnummers aan te pas komen, in het eerste mailtje staat nadrukkelijk: "Rekeningnummer: 1210.**.***" en wat zie je in het laatste mailtje dat je ontvangt: "Rabobank: 1478.**.***", dus heb het geld naar het eerste rekeningnummer overgeboekt.

Ondertussen al een goed aantal keer met de klantenservice proberen te bellen maar die nemen nooit op, ben vandaag wel 30 minuten bezig geweest om daar iemand aan de lijn te krijgen, toen had ik iemand aan de lijn verbrak die de verbinding. Leuke klantenservice dus..

Heb er nu dus een e-mail achteraan gestuurd met daarin de informatie als ik één deze dagen geen contact met ze kan opnemen boek ik het geld terug.. Aangezien ik eerder het gevoel heb dat ik word opgelicht dan dat ze echt iets leveren.

Heeft iemand anders wel zo'n ervaring met dit 'bedrijf' gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
't is wel zaterdag he, anders bel je maandag/dinsdag weer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
simon schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:31:
't is wel zaterdag he, anders bel je maandag/dinsdag weer.
Dat is toch onzin? Op hun site staat van 9.45 - 17.00, dus dan mag ik aannemen dat ze er dan ook echt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

als je het geld daadwerkelijk hebt overgeboekt kan je het niet meer terughalen trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ray schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:41:
als je het geld daadwerkelijk hebt overgeboekt kan je het niet meer terughalen trouwens....
Het geld is gewoon terug te halen via de bank hoor, je hoeft alleen maar te zeggen dat het een foutje is geweest. Maar goed, daar gaat het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Manueltje22 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

Dat is toch onzin? Op hun site staat van 9.45 - 17.00, dus dan mag ik aannemen dat ze er dan ook echt zijn?
verrek, en zelfs zaterdag open, ik neem 't terug.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
volgens mij kun je alleen automatische overboekingen terughalen? zelf gemaakte overboekingen toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
storneren kan enkel bij automatische incassos.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb voor mijn bedrijf ook een 14xx-rekeningnummer bij de Rabobank, volgensmij zijn die nummers standaard bij zakelijke rekeningen.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb hier 3 keer iets gekocht en dit is 3 keer goed gegaan. Echter ben ik wel naar de winkel zelf toegeweest. Het personeel komt erg behulpzaam bij mij over. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Al in de shopreview gekeken, of op andere manieren informatie over deze webshop proberen te vergaren ?

http://tweakers.net/shopr...ombouwwinkel-punt-nl.html
1 reactie, maar niet geruststellend, ook al hoor/zie je slecht nieuws vaker dan goed nieuws.

oud topic hierop tnet :
\[Flash/Linux] Het GP2X Topic

Hier nog 1, ook al niet te postief:
http://forum.zelfbouwaudi...47dde495d4798275c0ffe31fc

en nog 1
http://www.budgetgaming.n...topic_id=4051&forum_id=20

Via de website zelf kan je via "klantenservice" de bankgegevens er bij halen.
Dat is dus een rabo rekening beginnend 1478.xxxxxxxx

Wel raar dat je 2 mails krijgt, site oogt professioneel, maar hier en daar werken plaatjes niet, is de lijst met feestdagen niet bijgewerkt. Tijdens het laden ook fout op de pagina in IE8.

Uit de voorwaarden haal ik dit:

'MCC Computers'

MCC Computers, tevens handelend onder de handelsnamen Ombouwwinkel.nl en OmbouwNederland.nl

MCC Computers VOF. is gevestigd te (3114 SL) SCHIEDAM, Lekstraat 68 a/b en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nr. 24447084. Het BTW-identificatienummer is NL8201.10.103.B01.

KvK hoort in ieder geval wel bij de genoemde bedrijfsnaam: http://www.kvk.nl/regio/r.../TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1

Domeinnaam opgezocht via SIDN: http://www.sidn.nl/ace.ph...kel.nl&zoek.x=19&zoek.y=6

Overigens staat er helemaal onderaan www.ombouwwinkel.nl ook nog een mobielnr.

Andere domeinen zijn:
ombouwnederland.nl , fortek.nl, simtronix.nl, projectorenwinkel.nl

Men probeert de xxxxshop.nl na te doen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 22-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:05
Misschien niet georganiseerd, maar dat betekend niet meteen dat ze niet ter goeder trouw zijn. Zal wel een hobbyist zijn die het gewoon leuk vindt om te doen.

instantedit: Lekstraat 68 a 3114SL zit volgens mij ook een computerbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Manueltje22 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:49:
[...]

Het geld is gewoon terug te halen via de bank hoor, je hoeft alleen maar te zeggen dat het een foutje is geweest. Maar goed, daar gaat het niet om.
nou dan bij jij de eerste waarbij ze dat doen. Het is technisch zelfs onmogelijk om een uitgevoerde betalingsopdracht terug te draaien. Geld overboeken is vergelijkbaar met een contante betaling. Als je iemand geld geeft kan je dat ook niet zomaar weer 'afpakken'. Een bank die dus zonder toestemming van de ontvanger het geld van zijn / haar rekening haalt is strafbaar (los van het feit dat het voor een externe betaling al helemaal niet mogelijk is) voor automatische incasso's gelden andere regels.

Maar goed waarom niet even geduld en een reactie afwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ray schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:25:
[...]

nou dan bij jij de eerste waarbij ze dat doen. Het is technisch zelfs onmogelijk om een uitgevoerde betalingsopdracht terug te draaien. Geld overboeken is vergelijkbaar met een contante betaling. Als je iemand geld geeft kan je dat ook niet zomaar weer 'afpakken'. Een bank die dus zonder toestemming van de ontvanger het geld van zijn / haar rekening haalt is strafbaar (los van het feit dat het voor een externe betaling al helemaal niet mogelijk is) voor automatische incasso's gelden andere regels.

Maar goed waarom niet even geduld en een reactie afwachten ?
Ik heb ze tot aanstaande maandag gegeven om een reactie te geven, mijn geduld raakt eens op. Binnen 1 á 2 werkdagen hoorde het er te zijn, we zijn nou een week verder (gezien vanaf de 13e) en nog steeds is er helemaal niets.

Om maar even de 2 e-mails in een screenshot te laten zien:
Heb even alles eruit geknipt wat niet echt van toepassing is.
Clicky

Ik vind dit nu eerder overkomen als een echte hobby shop in plaats van dat ze zakelijk overkomen.
Yippie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:10:
Al in de shopreview gekeken, of op andere manieren informatie over deze webshop proberen te vergaren ?

http://tweakers.net/shopr...ombouwwinkel-punt-nl.html
1 reactie, maar niet geruststellend, ook al hoor/zie je slecht nieuws vaker dan goed nieuws.

oud topic hierop tnet :
\[Flash/Linux] Het GP2X Topic

Hier nog 1, ook al niet te postief:
http://forum.zelfbouwaudi...47dde495d4798275c0ffe31fc

en nog 1
http://www.budgetgaming.n...topic_id=4051&forum_id=20

Via de website zelf kan je via "klantenservice" de bankgegevens er bij halen.
Dat is dus een rabo rekening beginnend 1478.xxxxxxxx

Wel raar dat je 2 mails krijgt, site oogt professioneel, maar hier en daar werken plaatjes niet, is de lijst met feestdagen niet bijgewerkt. Tijdens het laden ook fout op de pagina in IE8.

Uit de voorwaarden haal ik dit:

'MCC Computers'

MCC Computers, tevens handelend onder de handelsnamen Ombouwwinkel.nl en OmbouwNederland.nl

MCC Computers VOF. is gevestigd te (3114 SL) SCHIEDAM, Lekstraat 68 a/b en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nr. 24447084. Het BTW-identificatienummer is NL8201.10.103.B01.

KvK hoort in ieder geval wel bij de genoemde bedrijfsnaam: http://www.kvk.nl/regio/r.../TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1

Domeinnaam opgezocht via SIDN: http://www.sidn.nl/ace.ph...kel.nl&zoek.x=19&zoek.y=6

Overigens staat er helemaal onderaan www.ombouwwinkel.nl ook nog een mobielnr.

Andere domeinen zijn:
ombouwnederland.nl , fortek.nl, simtronix.nl, projectorenwinkel.nl

Men probeert de xxxxshop.nl na te doen ?
Heb al genoeg gezocht maar ik kon helemaal geen goede onderbouwde review vinden, vandaar ook dit topic. Verder is de site eerder amateurwerk dan echt iets dat de klant zich welkom moet voelen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld laptopshop.nl van CoolBlue, daar ziet het er gewoon professioneler uit en ook nog goed functioneel.

Maar zie screenshot, zie je al dat er 2 e-mails zijn (eigenlijk 3).
Verder in de footer van het e-mail bericht (de 3e):
"Dinsdag t/m vrijdag's : 10.00 uur t/m 17.30 uur zijn wij open en zaterdags: 10.00 t/m 17.00 uur. Zondag's en maandag's zijn wij gesloten" - Update de site eens zou ik zeggen.

[ Voor 51% gewijzigd door Manuel op 22-08-2009 19:55 . Reden: *quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Manueltje22 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:52:
[...]

Ik heb ze tot aanstaande maandag gegeven om een reactie te geven, mijn geduld raakt eens op. Binnen 1 á 2 werkdagen hoorde het er te zijn, we zijn nou een week verder (gezien vanaf de 13e) en nog steeds is er helemaal niets.

Om maar even de 2 e-mails in een screenshot te laten zien:
Heb even alles eruit geknipt wat niet echt van toepassing is.
Clicky

Ik vind dit nu eerder overkomen als een echte hobby shop in plaats van dat ze zakelijk overkomen.
ik was even in de war met de datums zie ik nu. Gezien vanaf de 13e had je inderdaad al ruim een antwoord terug mogen verwachten inderdaad. Vervelende is wel dat je er niet al te veel aan kan doen behalve er maar eer achteraan bellen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ray schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:55:
[...]

ik was even in de war met de datums zie ik nu. Gezien vanaf de 13e had je inderdaad al ruim een antwoord terug mogen verwachten inderdaad. Vervelende is wel dat je er niet al te veel aan kan doen behalve er maar eer achteraan bellen en mailen.
Hehe kan voorkomen, maar inderdaad. Heb nog nooit zo'n webwinkel meegemaakt, als ze gewoon fatsoenlijk al het systeem op orde hadden gemaakt was dit probleem er niet eens geweest. Om trouwens met de auto even naar de winkel toe te gaan is geen optie, woon namelijk boven in Nederland en dat is een goed end rijden voor één klein ding. Plus dan weet ik wel zeker dat ik dan als nog aan ze mag betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Even een kleine update:
Ze hadden mijn e-mail wat dat betreft niet eens ontvangen, wel gek, kreeg namelijk een mailtje terug met daarin de bevestiging dat ze het hadden geopent, nja.. Heb ze zojuist in ieder geval aan de lijn gehad, heb mijn klacht gedeponeerd bij ze omtrent de webshop + bereikbaarheid, daar wist de man jammer genoeg totaal niets vanaf.

In ieder geval is de betaling daar nu wel ontvangen na mijn telefoontje. Eens zien wat ik binnenkort thuis krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Nog eens een update (oeh lijkt wel een tripple-post):

Vandaag dus de PSP ontvangen, blijkt nou zo incompleet als het maar kan. Heb alleen de PSP ontvangen terwijl ik toch echt een pakket had besteld. Heb nu zelf een oplader-kabel erbij moeten halen om hem alleen al uit te proberen. Ik neem ze dit toch wel kwalijk..

Hoe moeilijk is het nou een bestelling van het scherm af te lezen. Vandaag ook alweer met ze gebeld maar weer niemand aan de lijn (terwijl het nog voor 16:00 was). Mijn eerste en laatste bestelling hier..

Update 2: Heb hem zelf dus moeten flashen met de handleiding die erbij zat.. Dit werkte dus niet en met alle gevolgen van dien werkt die nu niet meer. Hij gaat gewoon aan en geeft geen beeld meer, hoera bricked. Ik stuur hem nu gewoon terug met als reden dat het in eerste instantie niet werkte en als tweede de bestelling gewoon weg incompleet was.

[ Voor 25% gewijzigd door Manuel op 26-08-2009 22:01 . Reden: * ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees steeds meer reacties die overeenkomen met wat mij is overkomen met deze partij. Had ik maar vooraf gecheckt.

De (verkeerde) levering gebeurde na 2 dagen. Toen ik belde werd er direct beantwoord (door ene Ken). Die vertelde me om de verkeerde producten gewoon in een envelopje te steken en terug te sturen.

Ken zou de bestelling verder in orde maken.
Na een 1 week heb ik contact gezocht via de telefoon, maar er werd niet opgenomen. Dan maar via de email en via de website een reactie gestuurd. Op beide werd niet gereageerd.

Iedere week heb ik een mail gestuurd, en meerdere malen gedurende de dagen heb ik gebeld. Op niets wordt gereageerd.

Tot plots, had ik Ken weer aan de telefoon. Heel vriendelijk, maar niet behulpzaam. Hij zei letterlijk: "We krijgen zoveel post, en die maken we niet open. Dat van jou ligt in de grote doos waarschijnlijk, maar ik heb nu geen tijd om te zoeken. Laat me dat tijdens de lunch doen, bel straks even terug". Na de lunch kreeg ik ze niet meer te pakken. De week erna nam Ken weer de telefoon op, maar ik kreeg hetzelfde verhaal. Het lijkt een gewoonte van deze winkel om zo klanten geld af te troggelen. Ken heeft het trukje aardig onder de knie.

Nu na 2 maanden moet ik zeggen dat ik het op geef. Er wordt niet gereageerd door de winkel. En, als men de telefoon beantwoord, dan helpt Ken toch niet. Ik heb aangifte gedaan.

Al met al, ik ben bestolen door deze club. Een gedeelte van de bestelling is geleverd, maar een gedeelte niet.

Goedkoop zijn ze wel, maar als ze niet alles leveren ben je toch nog duurder uit.

OPPASSEN MET DEZE CLUB. Niet sponsoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Bij kopen op afstand heb je recht op resitutie binnen zoveel dagen bij een wanprestatie, waarom maak je daar geen gebruik van ?

Als de termijn al verstreken is, dan kun je een kort geding aanspannen (vaak is een brief van een respectabele advocaat al voldoende). Als ik jou was zou ik die weg nemen.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:40:
Ik lees steeds meer reacties die overeenkomen met wat mij is overkomen met deze partij. Had ik maar vooraf gecheckt.
.....
en hoe is het met de topic starter afgelopen eigenlijk????

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 09:32 . Reden: Citaat ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

LPEspecial schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:48:
Bij kopen op afstand heb je recht op resitutie binnen zoveel dagen bij een wanprestatie, waarom maak je daar geen gebruik van ?

Als de termijn al verstreken is, dan kun je een kort geding aanspannen (vaak is een brief van een respectabele advocaat al voldoende). Als ik jou was zou ik die weg nemen.
een kort geding aanspannen voor een paar tientjes aan producten ? Een advocaat ? Zelfs een normale rechtsbijstand verzekering begint er niet eens aan (goed die betalen je dan wel de schade uit in de meeste gevallen)

Dit is dus de ellende van dit soort problemen. Je hebt gelijk, staat in je recht. Maar het uitvoeren ervan is dermate intensief dat het vaak niet lonend is / tegen de kosten opweegt.

helaas weten de verkopers dit vaak ook maar al te goed
Pagina: 1