Toon posts:

Speakers in auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb de ballen verstand van Auto radio's

Ik heb nu 2 bagger satalietjes in mijn voor deuren. Maar ik wil deze vervangen + nog 2 kleine subwoofers in mijn hoedenplank.

Is dit überhaupt mogelijk 2 subwoofers in houdenplank?

Ik heb hier 2 satalietjes gevonden voor mijn deuren is dit wat?
waar moet ik op letten?

marquant speakers:
Specificaties
Max. vermogen 200 Watt
Frequentiebereik 60 - 22.000 Hz
15x22,5 Cm
4-Weg speakersysteem
Impedantie 4 Ohm

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:22

iop

marquant is rotzooi.

Ik zou ovale 3-weg speakers in je hoedenplank doen, voor een subwoofer heb je een versterker nodig.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er zijn wel subjes die free-air kunnen spelen,maar het rendement is vaak laag.Daarbij is het alsnog belangrijk om de hoedenplank lucht dicht af te sluiten naar de cabine toe.
Het mooiste is een composetje(losse woofer en tweeter) voorin en een subwoofer kistje achter in de koffer aangesloten op een versterker.

Ik weet niet wat je budget is,maar merken als marquant,climax,boschmann etc. zijn nou niet echt goede investeringen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
nee marquant is cheap ass inderdaad, maar ik wil niet zo veel investeren.

Er liggen achter in dus nog helemaal geen draaden, een subwoofer met versterken en zon composetje... hoe veel kost dat ongeveer met redelijk qualiteit?

moet dus voor een composetje, dat is een losse woofer en tweeter... geen idee wat dat is :P? wat moet ik me daar bij voor stellen dan?

Achterin wil ik best een subwoofer maar wil geen grote kist, is dat mogelijk om aan je hoeden plank te maken, of moet je die ergens plaatsen?

Bedankt ovor je reactie!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dit bijvoorbeeld wel iets om in mijn deuren te zetten?

Omschrijving KICKER
DS6930
3-weg coaxiaal

Bestaande uit:
Woofer: 150x230mm
Mid-range: 50mm
Tweeter: 13mm

2x140 Watt MAX
2x70 Watt RMS
Impedance 4 Ohm
SPL 92 dB 1w/1m,
Freq.response 30 Hz - 20 kHz
Inbouw: 151 x 222 mm
Inbouwdiepte: 83 mm
Prijs : 100 €

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 20:04 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:02:
Is dit bijvoorbeeld wel iets om in mijn deuren te zetten?

Omschrijving KICKER
DS6930
3-weg coaxiaal

Bestaande uit:
Woofer: 150x230mm
Mid-range: 50mm
Tweeter: 13mm

2x140 Watt MAX
2x70 Watt RMS
Impedance 4 Ohm
SPL 92 dB 1w/1m,
Freq.response 30 Hz - 20 kHz
Inbouw: 151 x 222 mm
Inbouwdiepte: 83 mm
Prijs : 100 €
Dat zijn ovale speakers welke vaak voor de hoedenplank worden gebruikt.En ze gaan waarschijnlijk niet zonder hakken of zagen in je deur passen.9 van de 10 auto's hebben namelijk ronde speaker gaten in de deuren.Je moet dus even kijken wat voor maat je kwijt kunt.
Maar kijk bv. ook eens op www.showyoursound.nl daar is veel info te vinden over caraudio installaties.

[ Voor 6% gewijzigd door kendo op 22-08-2009 20:14 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
Oke super, ja inderdaad heb Seat Ibiza, die zitten in de hoek. Dus dat is erg lastig!

Ik zal ff kijken ben in iederergeval op weg geholpen! bedankt

Verwijderd

Er moet 17cm in je deur.
Beste neem je een compokit van pioneer, die passen makkelijker dan boschmann etc.
En boschmann heeft ook series die gemakkelijk pioneer evenaren qua geluid, dus het hoeft geen rubbish te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kan voor 55 euro :

2 Pioneer 6" x 9" 3-weg speakers (ovaal model).

Inclusief zwarte luidsprekerroosters

330 w Max. 80 w Nom. 4 Ohm

Type TS-A6910

+

2 Pioneer 17cm 2-weg speakers.

160 w Max. 35 w Nom. 4 Ohm

Type TS-1756

Ik wil graag weten of dit lekker zal gaan klinken? Vooral de bass moet lekker klinken, iemand ervaring met deze boxen of weet er iets van af?

Alvast bedankt

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
Het zal ongetwijfeld beter klinken dan wat je nu hebt, de 17cm's kunnen in je voordeuren, de andere in je hoedenplank. Voor een lekkere bass heb je echt een woofer + versterker nodig.

Verwijderd

laat het modden maar aan mods over please; no offence intended

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 06-09-2009 11:57 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even algemeen:
Met alle respect, maar iets meer eigen inzet is wel gewenst: Ik quote even uit het aud beleid:
"Wat moet ik kopen topics" krijgen meer overlevingskans door de volgende stappen: Aangeven wat je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je voorkeuren zijn, wat je zelf al ondernomen hebt, welke types je al gevonden hebt (shortlist, plaatjes, links naar fabrikant/review sites, prijzen), wat de sterke en zwakke punten zijn van de bepaalde types zijn en waarom je nog twijfelt.
Even inhoudelijk:

Je wil voor een compo set, die uit uit losse delen bestaat. Lage tonen in de deur (die je een beetje dempt met bitumen) tweetertjes bij je a stijl.

Dan het volgende: 6x9 ovaaltjes geven een dikke bas (alhoewel je hoedenplank gaat trillen en doorzakken als karton), maar zorgen er ook voor dat bijna al je geluid van achteren komt. Dan zeg ik: zit je thuis ook met je rug naar je speakers? Of sta je bij een concert ook omgedraaid?

Dus mijn tip:

Een goede compo set voor, een subje achter. Daarvoor heb je een 4 kanaals versterker nodig: 2 kanalen voor, 2 kanalen bruggen op de subwoofer.

Dan blijven de achter speakers nog over: hier zou ik een passen coax setje voor kiezen en die mee laten spelen op je radio, puur als rear fill.

[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 06-09-2009 12:07 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Hmm..

Dan zal ik maar iets zeggen waar hij wel iets aan heeft.

Als je je boxen in je hoedenplank maakt, doe je er misschien goed aan om je hoedenplank van Hout ( mdf oid.. ) te maken.

Je hoedenplank zakt dan niet meer door.
Wel bekleden met stof natuurlijk. Als je er dan stof over heen maakt, zorg dan ook gelijk dat je iets van gaas ( kippen gaas ) erover maakt.
Dan kun je van buiten namelijk niet meer zien dat er speakers inzitten.

Scheelt diefstal.

Wederom succes. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 12:27 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:25:

En bedankt...

Overigens, ik gebruik altijd horrengaas wat ik met de tacker vastzet. Works like a charm.

Wise enough to play the fool

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:25:
Hmm..

Als je je boxen in je hoedenplank maakt, doe je er misschien goed aan om je hoedenplank van Hout ( mdf oid.. ) te maken.

Wederom succes. O-)
MDF is idd schitterend materiaal om een hoedplank van te zagen, Vroeger ook vaker gedaan. Maar nu op een beetje oudere leeftijd zet me dit toch aan het denken!!
Ik wil niet meemaken dat je met een gangetje of 50 ergens tegenaan botst, en vervolgens een M2 18mm MDF met je nek vangt.

http://raptr.com/Doppert/about

Pagina: 1