Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Mijn zusje heeft haar 1 jaar oude Samsung Omnia te koop aangeboden. Het toestel is prima in orde en heeft geen gebreken. Gisteravond is er iemand langsgekomen en heeft het toestel gekocht. Nog niet een half uur later belt deze persoon met mijn zusje om te melden dat volgens hem de software van het toestel niet deugt en dat hij hem terug komt brengen.

Ik vertrouw deze situatie totaal niet omdat het toestel gewoon werkt en er sinds aanschaf geen problemen met de software zijn geweest.

Mijn vraag: Wat kan deze persoon met het toestel gedaan hebben in dat half uur wat mogelijk schadelijk is voor de volgende persoon die het toestel koopt ??

Gr. Vosjuh

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:16:
Mijn vraag: Wat kan deze persoon met het toestel gedaan hebben in dat half uur wat mogelijk schadelijk is voor de volgende persoon die het toestel koopt ??
Proberen te unlocken bijvoorbeeld, maar dat dit mislukt is?

Ik zou het absoluut niet accepteren. Als hij het deed toen hij verkocht is (ik neem aan dat je dat even gekeken hebt), dan is er geen reden om hem terug te geven. Garantie tot aan de deur hoor.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08

itarix

404 soul not found

Het is een Windowsmobile telefoon als ik zo even snel google.
Het is dus mogelijk om de software te veranderen doormiddel van flashen.
Of dat toestel ook dusdanig is gekraakt dat dat kan weet ik zo niet maar je kunt op xda-developers.org kijken of dat toestel er tussen staat.

Als het flashen echter mislukt start de telefoon helemaal niet meer op.

Dus jah het zou kunnen dat hij hem heeft verziekt omdat ie bijvoorbeeld een engels tale rom erop wouw hebben...

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
Moet je ook altijd zeggen. Als ik ervan overtuigd ben dat het werkt, zeg ik altijd: Ik wil versturen, maar ga niet dan niet zeuren als het niet werkt. Dan kom je maar langs en mag je hem voor 200% testen. Als ze dat niet willen, dan hoeven ze ook niet te bellen.
Als ze langs komen mogen ze testen, als ze betalen is het idd garantie tot de deur. Verder zoeken ze het maar uit. Zal niet de eerste keer zijn dat een flash mislukt, en jij straks een gare telefoon hebt die verpest is, en hij zijn geld terug... Denk het ook... ;)

Tis idd Windows Mobile telefoon, en daar kun je genoeg fratsen mee uithalen op softwaregebied...

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 22-08-2009 16:30 ]