Port Forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Lt.Kraken
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Heey mensen,

Ik zit nu al een tijdje te stoeien met mijn router en modem, omdat ik maar geen poorten open kan krijgen..
Mijn modem is van het merk SpeedTouch and my router van LinkSys..

Nu weet ik in zijn geheel wel hoe je moet portforwarden,, maar toch lukt het mij niet..

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen op dit gebied..
Hieronder kun je info vinden van de modem en router..

Router algemeen:
Login Type: Automatic Configuration - DHCP
IP Address: 10.0.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138
DNS 1: 194.134.5.55
DNS 2: 194.134.5.5
DNS 3: 10.0.0.138
MTU: 1500

Router Portforwarding
http://img37.imageshack.us/i/routerforward.jpg/

Forwarding in Modem
http://img10.imageshack.us/i/modemforward.jpg/

Met deze info hoop ik da tjullie mij kunnen helpen..

Mvg
Lars

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 14:39
Je modem is ook al een router. Ik raad je aan om de linksys weg te laten uit je netwerkconfig.

Portforwarden wordt dan ook meteen een stuk makkelijker.

• Lt.Kraken
Router kan niet weg..

De modem ondersteunt geen draadloos.. en aangezien er hier laptops aanwezig zijn.. en er meerdere kabels zijn.. kan het ook niet,, omdat op modem maar 1 aansluiting zit

[ Voor 69% gewijzigd door Lt.Kraken op 22-08-2009 15:26 ]

Verwijderd

Die linksys is ook een switch. Gewoon de WAN poort niet gebruiken en DHCP uitschakelen :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 14:39
Ja als je modem niet genoeg poortjes heeft. Er is eventueel ook nog wel een trucje om je Linksys als switch+accesspoint te gebruiken. De kabel van je speedtouch naar je Linksys moet je dan niet in een WAN poort, maar in een LAN poort op de Linksys prikken.

Verwijderd

Lt.Kraken schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:20:
Met deze info hoop ik da tjullie mij kunnen helpen...
Even stekker van Speedtouch in LAN poort (IPV WAN poort) van Linksys stoppen en je bent klaar...

• Lt.Kraken
Heel me internet vliegt er dan uit :O

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-03 19:24
Modem in Spoofing zetten.
Wordt het gewoon een transparant ding.
Dan krijgt je router het wan-ip.

Kan je daar weer forwarden.

• pbeer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02-2025
Je modem is natuurlijk ook router, maar als je draadloos wil kunnen surfen is die linksys natuurlijk onmisbaar.

Om je te kunnen helpen hebben we te weinig informatie. Als je modem van SpeedTouch meerdere ethernet poorten heeft, kan je de server daarop aansluiten. Gezien je linksys router een firewall bezit kan je op die manier een scheiding tussen je server-netwerk en overige computers (en laptops) houden. Dat zou veiliger zijn, als de server wordt gekraakt, staan je pc's nog op een afstandje. Vertel ons of je de server aan de modem kan hangen of dat ze via de linksys moet.

Vergewis je er ook van dat wanneer je de linksys achter de modem hangt je in feite 2 netwerken hebt. We willen dan ook weten hoe alles in elkaar zit. Het IP range achter de modem is 10.0.0.x hebben we reeds begrepen. Het IP range achter de linksys is 192.168.1.x leiden we af van de afbeelding van je 'router portforwarding'

Wat we niet weten is het WAN-IP van de Linksys en het IP van de server.

Zoals reeds gezegd, als je de server achter de modem kan hangen, wordt het portforwarden al een stuk gemakkelijker.

Dus graag eerst nog wat meer informatie.

• Lt.Kraken
wan: 83.119.181.103
router: 10.0.0.1
192.168.1.1
server: 192.168.1.100

Achter de modem staat de router aangesloten, op de modem zelf is er maar 1 poort aanwezig, dus die word gebruikt om de router van een internet verbinding te voorzien.
Vanaf de router zijn er wat apparaten draadloos verbonden,, en 2 computers via een kabel

• pbeer
De modem van Speedtouch heeft dus:
WAN IP 83.119.181.103
LAN IP 10.0.0.1

De Linksys heeft dan:
WAN IP 10.0.0.???
LAN IP 192.168.1.1

De server hangt daarachter:
IP 192.168.1.100

Ik ken dus nog niet het WAN IP van de linksys.
Indien mogelijk kan je een default forwarding instellen op de modem
die alle verkeer die toekomt doorstuurt naar het WAN IP van de linksys.

anders moet je voor elke forwarding op zowel de modem als de router
de nodige regels instellen.

Op de modem: poort 80 komt toe op 83.119.181.103 word geforward naar 10.0.0.??? poort 80
Op de linksys: poort 80 komt toe op 10.0.0.??? en word geforward naar 192.168.1.100 poort 80

Denk eraan dat als de linksys een dynamisch WAN ip krijgt, de forwarding kan wijzigen.
Je kan dan beter een statisch IP instellen.

Hetzelfde voor de server. Als deze een dynamisch IP zou hebben: statisch IP instellen aub.

• Lt.Kraken
nej,

modem:
WAN IP 83.119.181.103
LAN IP 10.0.0.138

router:
WAN IP 10.0.0.1
LAN IP 192.168.1.1

en dat forwarden heb ik al gedaan
zie mijn start bericht..

modem:
http://img10.imageshack.us/i/modemforward.jpg/
(inside IP is het IP waar hij heen moet,, in dit geval moet dat naar router eerst,, omdat hij anders niet door de router heen komt.. router zouw dit moeten verwerken,, en het door sturen naar mijn computer)

hier de router
http://img37.imageshack.us/i/routerforward.jpg/

[ Voor 65% gewijzigd door Lt.Kraken op 22-08-2009 17:59 ]

• pbeer
Aha nu zie ik het ja.

10.0.0.1 moest 10.0.0.138 zijn,
10.0.0.??? word dan 10.0.0.1

Dat zou dus perfect moeten werken.

Heb je gecontroleerd of je WAN ip niet gewijzigd is intussen.
Is het WAN ip van de Linksys nog steeds 10.0.0.1
Is de webserver actief op het ip adres 192.168.1.100 --> test vanaf een der lokale pc's
en laat de eventuele firewall op de server ip adressen toe vanaf buiten je lokale netwerk?

• Lt.Kraken
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen >.<

Dit allemaal ziet er goed uit,, maar toch doet hij het niet..
Ik heb het vanaf mijn laptop geprobeerd via IE, om naar http://192.168.1.100 te gaan,, maar doet niet,,

Verwijderd

Niet de WAN poort van de linksys gebruiken en DHCP op de linksys uitschakelen.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-03 23:30
ik zie het probleem niet helemaal met dat hele forwarden. Als je zoals rolflobker nu al 2 keer gezegd heeft het kabeltje vanaf de modem niet in de wan poort steekt maar in 1 van andere ethernet poorten. En vervolgens de linksys gewoon instelt als standaard accespoint (dus gewoon een switch+draadloos functie) hoef je alleen nog maar te port forwarden op de modem/router.

offtopic edit: jemig wat heb ik brak nederlands vandaag...

[ Voor 7% gewijzigd door Craven op 23-08-2009 23:00 ]

• pbeer
Laten we eerst het lokale probleem bekijken, je kan niet vanaf de laptop naar de webserver.

Soms blokkeren draadloze routers toegang tussen het draadloze en bedrade netwerk. Heb je het geprobeerd met de laptop via een draadloze verbinding of verbonden met de kabel?

Probeer om vanaf de server te pingen naar de laptop en vanaf de laptop naar de server voor alle zekerheid.

Is er een firewall op de webserver geïnstalleerd die roet in het eten kan strooien?

Sinds SP2 heeft Windows XP een firewall die inkomende pings blokkeert.
Eventueel kan je tijdelijk de firewalls uitschakelen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

PNS gaat over geavanceerde problemen in professionele omgevingen. Een thuissituatie zal vrijwel altijd niet in deze categorie vallen. Move naar Netwerken dus :)

Verwijderd

Ik vond het aardige geavanceerd wat de TS probeerde te doen eigenlijk. Twee netwerken in gelijke ip-ranges met elkaar NATten ;)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-03 23:30
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:08:
Ik vond het aardige geavanceerd wat de TS probeerde te doen eigenlijk. Twee netwerken in gelijke ip-ranges met elkaar NATten ;)
hij heeft wel 2 losse ip ranges maar goed kennelijk luisterd de TS alleen maar naar meneer pbeer die het probleem eerst lokaal wilt oplossen. En dat terwijl je hele netwerk nog nodeloos ingewikkeld is. Maar goed ik wens ze veel plezier met z'n tweetjes.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou ofwel die speedtouch als bridged modem laten werken of ofwel je linksys als accespoint. Een dubbele NAT wat je nu hebt is namelijk niet handig.

Het makkelijkste lijkt mij de kabel uit de speedtouch in de LAN poort van je Linksys te doen en dan DHCP op de linksys uitschakelen. Porten forwarden doe je dan in de Speedtouch.

• Lt.Kraken
Lol,, ik heb al gezegt.. dat de kabel in de router drukke geen nut heeft.. omdat dan het hele netwerk wegvalt ;)

Lees eerst de topics voordat je te snel een conclussie trekt..
en ja,, ik luister vooral naar pbeer,, omdat hij tenminste kalm blijft, vriendelijk en behulpzaam..

Hij is de gene die mij echt duidelijke tips geeft.. stap voor stap ;) wat ik nog niet van iemand anders heb gezien hier..

@pbeer
Ik heb het geprobeerd..
Ik kan niet met de computer naar de laptop pingen,, dan verschijnt er een time-out

Echter kan ik wel met de laptop naar mijn computer pingen

Verwijderd

/me mompelt nog iets over eigenwijze mensen die niet kunnen lezen en laat de TS verder maar aan zijn lot over...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lt.Kraken schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:20:
Lol,, ik heb al gezegt.. dat de kabel in de router drukke geen nut heeft.. omdat dan het hele netwerk wegvalt ;)

Lees eerst de topics voordat je te snel een conclussie trekt..
en ja,, ik luister vooral naar pbeer,, omdat hij tenminste kalm blijft, vriendelijk en behulpzaam..
Volgens mij probeert iedereen je hier te helpen hoor :)

Maar je linksys als accespoint/switch gebruiken moet gewoon werken, als het niet werkt doe je ergens iets fout. Heb je bijvoorbeeld eerst DHCP uitgezet? Zo niet dan krijg je 2 DHCP servers in je netwerk en dat kan wel rare problemen geven inderdaad. En je linksys moet je verder dan nog op de LAN kant een vast ip gegeven binnen het subnet en buiten de DHCP scope van je Speedtouch.

Nogmaals, met die dubbele NAT blijven werken is niet echt een ideale oplossing...

• Lt.Kraken
Ik ben een beetje aan het veranderen geweest in modem en router.. en het werkt perfect..

Ik heb DHCP neit hoeven uit te schakelen en ik heb ook niks hoeven te veranderen in de bedrading ^^
wat dat dubbele NAT betreft,, daar zal ik later aanpassen ^^

Maar alsnog ,, bedankt voor iedereens hulp ^^,, ja ook jij rofllobker.. lol

[ Voor 4% gewijzigd door Lt.Kraken op 25-08-2009 18:28 ]

Pagina: 1