Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe geluidskaart. Maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

• swallav
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-04 16:35
Ik wil een nummer opnemen via een microfoon en rechtstreeks uit een gitaar naar de computer. Er zit echter nu een niet al te beste geluids-chip in. De realteak SB400. Nu vroeg ik me af of het zin zou hebben om een betere geluidskaart er in te zetten (of via usb). Ik neem aan dat dit de geluidskwaliteit zou verbeteren. Mijn desktop waar die in zou moeten is echter niet zo modern meer.
CPU: AMD Athlon 3000+ (1.79 ghz)
GPU: ATi Radeon X550 pci-e
MOBO: MSI AH12 (chipset = ATi RS480) (2 pci sloten vrij)
RAM: 512 mb DDR @ 400 mhz (effectief)

Daarnaast heb ik ook nog een laptop. Die is wat moderner maar heeft geen uitbreidingslot.
CPU: AMD Turion X2 TL-60 2.0 ghz
GPU: Nvidia Geforce 8400GS M
Mobo: Acer geval met Nvidia Nforce 560
RAM: 2 gb DDR2 667 mhz

Het mooiste zou dus zijn een USB geluidskaart. Maar levert die net zulke (of betere) geluidskwaliteit. Ik koop de geluidskaart verder niet om games er sneller van te laten gaan etc. Ik wil alleen de opname en de output verbeteren. Is dit mogelijk en zo ja welke geluidskaart rade jullie me aan? Alvast bedankt.

Ps: mijn budget ligt zo rond € 80,-. Iets er boven is niet zo erg.

Verwijderd

Ik denk dat je desktop wat karig is in het geheugen en dat je laptop wat beter er voor is. Maar probeer het eerst eens met je huidige geluidschip, je kan altijd nog een andere geluidskaart aanschaffen, waarbij ik denk dat je ook gebaat bent met een goed software pakket voor opname's. Wat wil je uberhaupt voor software gaan gebruiken er voor ?

Verwijderd

http://www.terratec.net/en/products/DMX_6Fire_USB_2084.html doet alles wat je wil. Zit ook 48v phantom op zodat je eventueel een condensator mic kunt aansluiten.

Edit: Hmm je budget moet dan nog 100 euro bij...
pricewatch: Terratec DMX 6Fire USB

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 15:09 ]

Verwijderd

Als je speakers niet al te duur zijn hoor je het verschil niet, kan nou niet zeggen dat een M-Audio Audiophile 192 (welke ik heb gehad) veel voordeel biedt over het standaard chippie op mijn P5Q-SE moederbord.

Het grootste voordeel is dat je signaal/ruis verhouding beter wordt, je kunt meer volume persen uit je kaart zonder ruis te krijgen.

Als je niet voor een gamer-kaart gaat, zou ik eens op music-store.de kijken, dat is wat meer op de muzikant gericht. Misschien is de Miditech Audiolink Pro iets voor je.

Disclaimer: Ik heb die Miditech wel eens gehoord, klonk goed, maar ik ben geen pro op dit gebied dus neem niks van mij aan. :+

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je e-mail adres is helaas niet openbaar en DM heb je uitstaan maar misschien is dit wat voor je? V&A: M-Audio Audiophile USB. De Audiophile USB is de USB variant van de Audiophile PCI kaart, een USB kaart heeft wat minder last van 'storingen' in de PC en is natuurlijk makkelijk icm je laptop.

Mocht je interesse hebben neem dan even contact op via mail, DM of de V&A ad.:)

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Als je echt wil gaan opnemen voor muziek zou ik inversteren in een usb dingentje (als je tussen laptop en desktop ga switchen). Maar 80 euro is vrij krap, bij +200 euro heb je meestal verbetering. Maar je boxen/versterker moet dan 'goed' zijn (moet je meer aan een JBL systeempje denken ofzo). Je 3.5mm jack is voor muziek te luisteren gewoon goed. tegenwoordig heb je HQ Reltek (ofzo iets) in je pc zitten, waardoor je al betere muziek kwaliteit door je pc heen sluist.

Maar ik weet niet of jij op names ga maken (waar voor je xlr/6.5mm jack nodig heb). Als je het bij een simpel mic. hou die je met een 3.5mm kan pluggen zou ik het in muziek software doen. Zonde van je geld. met 2xlr ingang, 6.5mm outpuit (uit eerdee bericht) ziet er erg goed uit voor opnames.

lijkt meer voor 'output' te zijn (uit eerder bericht) zitten erg veel tulp stekkertjes op :9 maar 1 xlr (best gare xlr :') ) Zou nemen als je je buged met 100 uro vergroot...

[ Voor 9% gewijzigd door Luukje01 op 23-08-2009 15:47 . Reden: links omgedraaid ]

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de audio chips, vooral de Realtek HD van aardige kwaliteit zijn. Ik ben zelf afgestapt van de losse Creative geluidskaarten en heb het gelaten bij de HD chip op het moederbord.

Voor muziek en games goed genoeg, ik ben sowieso geen audiofiel en als jij dat ook niet bent volstaat zo een chippie op het moederbord mijns inziens.

Maar jouw chip is natuurlijk niet fantastisch. Mogelijk moet je toch denken aan een losse muziekkaart (Terratec).

Alsjeblieft geen Creative :/

[ Voor 17% gewijzigd door Arsenius op 23-08-2009 17:37 ]

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:11

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Arsenius schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:34:
Ik moet zeggen dat de audio chips, vooral de Realtek HD van aardige kwaliteit zijn. Ik ben zelf afgestapt van de losse Creative geluidskaarten en heb het gelaten bij de HD chip op het moederbord.

Voor muziek en games goed genoeg, ik ben sowieso geen audiofiel en als jij dat ook niet bent volstaat zo een chippie op het moederbord mijns inziens.

Maar jouw chip is natuurlijk niet fantastisch. Mogelijk moet je toch denken aan een losse muziekkaart (Terratec).

Alsjeblieft geen Creative :/
Ja, ho. Ik heb negen van de tien games met en zonder on-board geluid gespeeld, en qua ruimtelijkheid wint de losse geluidskaart het keer op keer, om maar te zwijgen over het onderbroken geluid bij on-board... Ook muziek klonk me dof en vlak. Heb meteen mijn audigy2 er weer in geprakt.

Terratec heeft leuke kaarten, zijn kwalitatief ook goed alleen ondersteuning in sommige games is wat minder.

www.avpnews.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Welke ... moet ik kopen?"-vragen zijn op GoT niet echt de bedoeling. Het is hier een discussieforum, geen helpdesk...

Als ik je topicstart zo lees kan het helemaal geen kwaad om je eerst eens in de materie te verdiepen. Exact wat versta je onder "geluidskwaliteit"? Gaat het om signaal/ruisverhouding? Gaat het om sample rate? Hoe belangrijk zijn driver opties en evt compatibility met profi-audio software?

Begin bijv eens hier:
http://techreport.com/articles.x/4577/1

Erg goede achtergrondinfo. De kaarten zijn allemaal flink verouderd, maar met die achtergrondinfo op zak kun je zelf je eisen beter uitwerken. Dan kun je zelf ook kijken naar specifieke reviews van de opties die je nu hebt en aan de hand van je eisen kijken wat voor jou de beste keuze zou zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.