[windows 7] Openen exe bestanden lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb een flink probleem: ik heb een exe bestandje geopend met notepad en heb daarbij niet uitgezet dat hij het altijd met notepad moet openen. Nou voel je 'm al aankomen: alle programma's worden met notepad geopend ik kan geen programma meer normaal starten. Wat er nu gebeurt als ik de pc opnieuw opstart is dat ik 20 notepad schermen voor mijn neus krijg en amper iets opstart (90% van de traybar dingen niet, waaronder virusscanner), geen idee hoe hij bv wel het sync center opent.

Ik heb rondgezocht op internet voor een oplossing, maar ik kom er niet uit. Misschien heeft het ermee te maken dat die voor eerdere versies dan windows 7 zijn geschreven.

Ik kwam bv dit tegen hier op het forum:
Open registry;
HKEY_CASSES_ROOT\EXEFILE\Shell\Open\Command
wijzig hier de default in "%1" %*
Hierbij is het probleem dat ik regedit ook niet kan openen omdat het een exe is. En ik kwam het trucje tegen dat je regedit.exe naar regedit.com moet veranderen. Maar dat lukt niet omdat het bestand in system32 is beschermd. Als ik 'm kopieer naar een andere plek gebeurt er niks.

Ook het invoegen van registry keys met een .reg bestand loste het niet op, zoals op http://filext.com/faq/broken_exe_association.php staat.

Misschien omdat deze waarden
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\OpenWithList]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\OpenWithProgids]
"exefile"=hex(0):
niet voor windows 7 gelden, maar alleen voor Vista.

Kan iemand mij helpen? Het volgende wat ik wilde proberen was de eerste registry aanpassing in een .reg bestandje te zetten, maar ik weet niet hoe dat commando eruit moet zien.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Als je de command prompt nog kan openen (als administrator) kun je dit aanpasen met ftype en/of assoc

Ik denk dat deze commands genoeg moeten zijn:
code:
1
2
assoc .exe=exefile
ftype exefile="%1" %*

[ Voor 38% gewijzigd door Zer0 op 22-08-2009 15:03 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Google 3e hit. Staat een reg, maar niet getest blijkbaar. Ik draai nog geen Windows 7 dus kan het niet nakijken, maar de values in dat bestand zien er het zelfde uit als bij mijn XP installatie.

Anders een system restore point terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Haha dit is echt een bak zeg, whahahah :D

Ik heb geen idee hoe je dit kunt verhelpen als je ook geen regedit meer kan openenen. Misschien dat een reg-bestand wel met regedit wordt geopend? Dan kun je inderdaad Micr0mega's idee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lukt inloggen met een andere gebruiker nog wel? Dan kan je daar misschien de HKEY current user van deze user benaderen en de registrywijzigingen doorvoeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
bartpe cdtjee opstarten zit een remote registry editor bij zodat je je register op je hardeschijf kan bewerken.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Win7 cd erin, repair ofzo en daar kan je wel command window openen en regedit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Zer0 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:59:
Als je de command prompt nog kan openen (als administrator) kun je dit aanpasen met ftype en/of assoc

Ik denk dat deze commands genoeg moeten zijn:
code:
1
2
assoc .exe=exefile
ftype exefile="%1" %*
Het lukt me helaas niet om de command prompt te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Micr0mega schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:00:
Google 3e hit. Staat een reg, maar niet getest blijkbaar. Ik draai nog geen Windows 7 dus kan het niet nakijken, maar de values in dat bestand zien er het zelfde uit als bij mijn XP installatie.

Anders een system restore point terug zetten?
Ik heb de reg getest, maar die werkte voor mij niet.

En system restore stond blijkbaar niet aan, dus ik heb ook geen vorig point :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Giant87 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:40:
Win7 cd erin, repair ofzo en daar kan je wel command window openen en regedit doen.
Ja op deze manier kan ik inderdaad bij mijn registry komen. Maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om de juiste sleutels te wijzigen. Alles lijkt zo te staan als het moet staan (volgens die paar voorbeelden van regveranderingen die ik heb gezien)

Bij windows XP zat zo'n mooie repairfunctie, als je de cd erin deed en dan kon je een redelijk herstel doen, die werkte altijd wel als alles verloren leek. Moest je starten door redelijk ver de installatie door te laten gaan (eigenlijk zover dat je eigenlijk al dacht dat je je vorige windows installatie aan het verwijderen was). Ik weet niet of dat ook kan met de windows 7 release candidate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Niemand die me verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Staat in HKEY_CLASSES_ROOT\.exe (Default) op exefile en Content Type op application/x-msdownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
command.com kan ook niet worden gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Misschien heb je hier wat aan, onderstaande in een nieuw textbestand zetten, opslaan en renamen naar herstel.reg en dat dubbelklikken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]
@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"

Misschien heb je de PersistentHandler-key niet eens nodig...
Garantie? Ja, tot aan de deur ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SenZatioN op 25-08-2009 21:14 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25
als je regedit kunt openen:

bij HKEY_USERS je eigen profiel opzoeken (gewoon allemaal bij langs gaan :P, bij mij is het die met een lang nummer)
Vervolgens onder Software\Classes de .exe en exefile (of iets dergelijks) map verwijderen. Zou meteen moeten werken.

of als je nog in je eigen profiel in regedit kan komen, staat het onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes

Ik heb het alleen getest met een zelfgemaakte extensie, maar ik denk dat het voor de exe extensie hetzelfde zou moeten werken.

Edit:
hier heb ik de exefile en .exe mappen uit de HKEY_CLASSES_ROOT geupload (vanaf win7 ultimate geexporteerd). Als het verwijderen van de mappen onder HKEY_USERS niet werkt of als ze er niet zijn, zou dit moeten helpen.
http://urahost.com/download.php?file=411933

[ Voor 35% gewijzigd door Hoeloeloe op 25-08-2009 21:29 . Reden: .reg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat velen met smart zitten te wachten tot MightyMauz meldt dat het werkt. Dit is een leuke voor 1 april zolang we weten hoe de collega's correct terug te zetten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Command.com kan ik wel openen ja, maar zodra ik daarmee een exe wil openen gaat het weer fout.
SenZatioN schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:09:
Misschien heb je hier wat aan, onderstaande in een nieuw textbestand zetten, opslaan en renamen naar herstel.reg en dat dubbelklikken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler]
@="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}"

Misschien heb je de PersistentHandler-key niet eens nodig...
Garantie? Ja, tot aan de deur ;)
Dit heb ik geprobeerd, maar had geen effect na een herstart.

Ik heb wel een 2e account aangemaakt en daar werken alle exe's wel normaal. Dus ik zou zeggen dat het dan niet gezocht moet worden in de ROOT, maar in een USER.
Maar ik heb niet zoveel verstand van het registry. Elke keer als ik het van een andere plaats open, krijg ik een ander uitziend registry voor mijn neus, dus ik weet ook niet welk deel nou user specifiek is ofzo. Misschien dat ik ergens een uitleg over het registry kan vinden, om een beetje een beeld te krijgen.

Ik heb mijn volledige registry gebackupt, vanuit de windows repair omgeving, misschien kunnen jullie er iets aan zien?

http://urahost.com/download.php?file=474298

[ Voor 3% gewijzigd door MightyMauz op 26-08-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Log aan onder een andere gebruiker waar de exe files wel werken. Geef dit account admin rechten.
Start regedit en ga naar HKEY_USERS. Open vervolgens de trees voor de users die S-1-5-21-bladiebla heten en zoek naar \Software\Classes\.exe en verwijder deze key.

Windows zal nu de default gebruiken die onder HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.exe staat.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HixSix
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 15:34
staat ".exe" toevallig in: Control Panel --> Defeault Programs --> file association
en kan je daar komen?

Bij mij (Vista) staat .exe er niet in vermeld, maar als je een extensie associeert met een programma komt het hier volgens mij bij te staan. Misschien helpt het wijzigen/verwijderen van de associatie notepad <-> ".exe" op deze plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
edit:

Krypt, idd, stomme opmerking van mij natuurlijk

[ Voor 73% gewijzigd door pickboy op 26-08-2009 13:28 . Reden: foutieve opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Waar zou je 'm mee moeten koppelen dan?

Pvouput live

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Okee, ik heb nét eenzelfde probleem bij m'n pa gehad én opgelost.

Indien je een programma wil openen, moet je het koppelen aan een extensie. Maak bijvoorbeeld een bestand aan met de extentie "*.kry" en dubbelklik dit. Hij vraagt dan waarmee je het wil openen, en dat bestand open je met het desbetreffende programma wat jij nodig hebt. Regedit krijg je echter níet aan de praat op deze manier, omdat Regedit standaard alles in de argument-list probeert te parsen, en exit als het een unparseable bestand is. Regedit kan je dus even vergeten. Mozilla en dergelijke werkt wel.

De fix was, ondanks dat iedereen hiermee komt aanzetten en het werkt niet, tóch een .reg bestandje.
Hier staat de desbetreffende website die mij heeft weten te helpen, en dit is het bestandje wat de *.exe extensie heeft weten te redden.

edit:
Dit was overigens Windows XP, maar ik denk niet dat de registry op dit punt is veranderd

[ Voor 5% gewijzigd door Scyth op 27-08-2009 09:59 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• MightyMauz
Scyth schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:56:
Okee, ik heb nét eenzelfde probleem bij m'n pa gehad én opgelost.

Indien je een programma wil openen, moet je het koppelen aan een extensie. Maak bijvoorbeeld een bestand aan met de extentie "*.kry" en dubbelklik dit. Hij vraagt dan waarmee je het wil openen, en dat bestand open je met het desbetreffende programma wat jij nodig hebt. Regedit krijg je echter níet aan de praat op deze manier, omdat Regedit standaard alles in de argument-list probeert te parsen, en exit als het een unparseable bestand is. Regedit kan je dus even vergeten. Mozilla en dergelijke werkt wel.

De fix was, ondanks dat iedereen hiermee komt aanzetten en het werkt niet, tóch een .reg bestandje.
Hier staat de desbetreffende website die mij heeft weten te helpen, en dit is het bestandje wat de *.exe extensie heeft weten te redden.

edit:
Dit was overigens Windows XP, maar ik denk niet dat de registry op dit punt is veranderd
Ik weet dat ik programma's gewoon kan opstarten door een aangemaakt bestand van dat programma te openen, dus een doc openen om word te starten bv.

Maar de fix die jij voorstelt, doet het voor mij niet. Ik zie dat deze regfix weer in de ROOT gaat rommelen, maar daar lijkt mij het probleem niet te zitten, want als ik een ander account aanmaak, dan doet die gewoon normaal. En die importeert zijn settings toch uit de root, of maak ik nu een gedachtefout?

• MightyMauz
Krypt schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:01:
Log aan onder een andere gebruiker waar de exe files wel werken. Geef dit account admin rechten.
Start regedit en ga naar HKEY_USERS. Open vervolgens de trees voor de users die S-1-5-21-bladiebla heten en zoek naar \Software\Classes\.exe en verwijder deze key.

Windows zal nu de default gebruiken die onder HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\.exe staat.
Ik heb momenteel 2 accounts: de account die ik wil repareren en de account die ik heb aangemaakt, die wel normaal doet en vanwaar ik regedit kan starten en de andere account mee wil repareren. Als ik onder mijn reparatieaccount het register induik, zijn er een aantal mappen onder HKEY_USERS:
.DEFAULT
S-1-5-18
S-1-5-19
S-1-5-20
S-1-5-21-4180197246-1466924183-2236431996-1005
S-1-5-21-4180197246-1466924183-2236431996-1005_Classes

Dus dan neem ik aan dat ik de lange, zonder Classes moet hebben toch? Maar daarin is geen \Software\Classes\.exe map, wel een Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe map. Daarin heb ik alles verwijderd wat ik kon verwijderen, maar die (default) keys zijn niet te verwijderen. Maar het heeft niet gewerkt

• MightyMauz
Is het niet over een andere boeg te gooien? Hoe kan ik bijvoorbeeld notepad verwijderen (waar die nu dus de exe's mee opent?
Of is er geen manier om alle file associations te resetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MightyMauz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:48:
[...]

Ik heb momenteel 2 accounts: de account die ik wil repareren en de account die ik heb aangemaakt, die wel normaal doet en vanwaar ik regedit kan starten en de andere account mee wil repareren. Als ik onder mijn reparatieaccount het register induik, zijn er een aantal mappen onder HKEY_USERS:
[..]
S-1-5-21-4180197246-1466924183-2236431996-1005
S-1-5-21-4180197246-1466924183-2236431996-1005_Classes

Dus dan neem ik aan dat ik de lange, zonder Classes moet hebben toch?
Dat is maar één werkende logged-in useraccount, anders had je namelijk twee volledige SIDs gezien daar.

http://technet.microsoft....rary/cc749445(WS.10).aspx
http://technet.microsoft....rary/cc779496(WS.10).aspx
Well-known security identifiers in Windows operating systems

Je kan met GetSID of user2sid (google) controleren welke userid en SID er bij elkaar horen.
Sowieso zou ik even kijken of je met Switch User beide accounts tegelijk actief kunt krijgen (desnoods start je een command prompt op met de andere credentials - runas).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Krypt
Hmm. heb een foutje gemaakt. Je krijg niet altijd alle users in HKEY_USERS te zien.
Even over een andere boeg gooien.

Open regedit met je rep account. Klik op HKEY_USERS en klik dan op File, Open Hive. Browse nu naar de profielfolder van je defecte user (Vista C:\Users\<account>; hoe dat bij Win7 is weet ik niet) open daar de NTUSER.DAT. Hij vraagt om een naam van de hive; geeft er maar een.

Je ziet dat de NTUSER.DAT ingeladen is in de registry editor. Ga nu naar HKEY_USERS\<naam>\Software\Classes
Zoek daar naar ".exe" en naar "exefile" en verwijder deze. (Maak wel even een export)

Kijk dan verder naar HKEY_USERS\<naam>\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe
Verwijder deze ook.

Klik op File -> Unload Hive.

[edit]
Ik ga eens in een VM hetzelfde uitvoeren wat jij hebt gedaan. Kjiken welke keys omgezet worden.
[edit2]
Op XP en 2003 krijg je het nog niet eens voor elkaar om Open With te doen voor exe files. hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

[ Voor 22% gewijzigd door Krypt op 27-08-2009 15:23 ]

Pvouput live

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Even heel simpel gedacht, shift-rechtermuis op .exe en "openen met" selecteren. Vervolgens daar het regeltje invullen?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MrFl0ppY schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:29:
Even heel simpel gedacht, shift-rechtermuis op .exe en "openen met" selecteren. Vervolgens daar het regeltje invullen?
Wat moet je daar dan invullen? Met welk programma wil jij exe's gaan openen?

( alhoewel ik gok dat koppelen aan explorer.exe wel gaat werken, desnoods cmd.com dan krijg je enkel bij elke programmastart een command prompt even in beeld...)

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:10

skoozie

SCSI

als je een bepaald programma nodig hebt kan je het omnoemen naar .bat (ipv .exe)
misschien kan je regedit.exe omnoemen naar regedit.bat zodta je er vanuit je normale account bij kan.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
alt-92 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:00:
[...]

Dat is maar één werkende logged-in useraccount, anders had je namelijk twee volledige SIDs gezien daar.

http://technet.microsoft....rary/cc749445(WS.10).aspx
http://technet.microsoft....rary/cc779496(WS.10).aspx
Well-known security identifiers in Windows operating systems

Je kan met GetSID of user2sid (google) controleren welke userid en SID er bij elkaar horen.
Sowieso zou ik even kijken of je met Switch User beide accounts tegelijk actief kunt krijgen (desnoods start je een command prompt op met de andere credentials - runas).
Het is gelukt!!! Na het inloggen met 2 accounts tegelijk, verscheen er in het register van mijn reparatieaccount een tweede SID. En daar kon ik de bekende regsleutels bij de exe verwijderen. Er stond een mapje met UserChoice waar notepad in was gelinkt. Die heb ik verwijderd en nu starten al mijn programma's weer goed op! _/-\o_

Eén minor detail: m'n icoontjes zijn nog wel van notepad, iemand nog een idee waar ik dat kan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
En m'n icoontjes heb ik nu ook terug om onverklaarbare redenen. Dus bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MightyMauz schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:52:
En m'n icoontjes heb ik nu ook terug om onverklaarbare redenen. Dus bedankt heren!
Komt omdat die icoontjes gecached waren :)

Maar gefeliciteerd met dit aparte probleem, en ik weet zeker dat iemand anders iets aan dit topic zal hebben in de toekomst :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Ik weet het niet, want volgens mij hoort het niet mogelijk te zijn om exe's aan een programma toe te wijzen. Maar ik had powerquest drive image geinstalleerd uit 2000 ofzo en daarmee een image geopend. En daarin wilde ik een exe met notepad bekijken. Dus via een hele omweg was het mij gelukt wat niet hoort te kunnen, lijkt mij misschien wel een beetje een bug in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

'tuurlijk. ;)

Jij moet al een omweg maken om uberhaupt een .exe file in Notepad te openen, een bewuste user actie.
Dat je dan bewust je PC daarmee vernaggelt zou ik niet als bug willen beschrijven.
This behavior is by design

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alt-92 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:45:
'tuurlijk. ;)

Jij moet al een omweg maken om uberhaupt een .exe file in Notepad te openen, een bewuste user actie.
Dat je dan bewust je PC daarmee vernaggelt zou ik niet als bug willen beschrijven.

[...]
Neelie staat volgens mij ook snel weer voor de deur als ze dit soort opties zouden verwijderen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Nouja, een bug... Ik bedoel eigenlijk dat ze het op alle manieren onmogelijk hebben proberen te maken, maar dat het dus nog steeds kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed he? :) Toch aardig dat ze je nog steeds de mogelijkheid geven om je systeem eigenhandig te mollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MightyMauz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:45:
Nouja, een bug... Ik bedoel eigenlijk dat ze het op alle manieren onmogelijk hebben proberen te maken, maar dat het dus nog steeds kan.
Tja, dat heeft er dan weer misschien mee te maken dat er zo af en toe best wel legitieme redenen zijn om een .exe via een ander programma op te starten ( debug-pc met real-live compiled exe's bijv ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
Gomez12 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:17:
[...]

Tja, dat heeft er dan weer misschien mee te maken dat er zo af en toe best wel legitieme redenen zijn om een .exe via een ander programma op te starten ( debug-pc met real-live compiled exe's bijv ).
Maar toch niet permanent alle exe's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MightyMauz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Maar toch niet permanent alle exe's?
Waarom niet? Wij hebben gewoon op het netwerk verschillende vmware images staan om als debug pc's te dienen.

Ik zou de vraag eerder omdraaien, waarom zou MS hier specifieke uitzonderingen voor moeten maken? En waarvoor zouden die specifieke uitzonderingen dan allemaal moeten gelden ( .lnk / .exe / .com / .bat / .vbs / .dll / .cmd / .sys en wat verder nog? )

Ze hebben het grotendeels weggehaald uit de standaard interface, maar waarom alle op alle bestaande functionaliteit ( dus register etc ) uitzonderingen maken terwijl er legitieme toepassingen voor zijn, kost meer dan dat het waard is imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een in-place repair doen en het probleem is opgelost. Die paar updates na Windows 7 RTM zijn in seconden geïnstalleerd en een grote kans van slagen.

Je start op van USB (in mijn geval) of van de gebrande DVD en goed lezen wat er bij repair staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
anandus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:53:
[...]
Komt omdat die icoontjes gecached waren :)
Na een crash zijn mijn icoontjes weer terug naar notepad :S
En ik heb geprobeerd de pc een paar keer opnieuw op te starten, maar ik krijg ze niet zoals ze horen. Is er een manier om de icoontjes cache te flushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Windows 7 (dus ik kan het niet testen) maar dit vond ik:

http://www.winhelponline....n-cache-in-windows-vista/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz