Ik heb een flink probleem: ik heb een exe bestandje geopend met notepad en heb daarbij niet uitgezet dat hij het altijd met notepad moet openen. Nou voel je 'm al aankomen: alle programma's worden met notepad geopend ik kan geen programma meer normaal starten. Wat er nu gebeurt als ik de pc opnieuw opstart is dat ik 20 notepad schermen voor mijn neus krijg en amper iets opstart (90% van de traybar dingen niet, waaronder virusscanner), geen idee hoe hij bv wel het sync center opent.
Ik heb rondgezocht op internet voor een oplossing, maar ik kom er niet uit. Misschien heeft het ermee te maken dat die voor eerdere versies dan windows 7 zijn geschreven.
Ik kwam bv dit tegen hier op het forum:
Ook het invoegen van registry keys met een .reg bestand loste het niet op, zoals op http://filext.com/faq/broken_exe_association.php staat.
Misschien omdat deze waarden
Kan iemand mij helpen? Het volgende wat ik wilde proberen was de eerste registry aanpassing in een .reg bestandje te zetten, maar ik weet niet hoe dat commando eruit moet zien.
Ik heb rondgezocht op internet voor een oplossing, maar ik kom er niet uit. Misschien heeft het ermee te maken dat die voor eerdere versies dan windows 7 zijn geschreven.
Ik kwam bv dit tegen hier op het forum:
Hierbij is het probleem dat ik regedit ook niet kan openen omdat het een exe is. En ik kwam het trucje tegen dat je regedit.exe naar regedit.com moet veranderen. Maar dat lukt niet omdat het bestand in system32 is beschermd. Als ik 'm kopieer naar een andere plek gebeurt er niks.Open registry;
HKEY_CASSES_ROOT\EXEFILE\Shell\Open\Command
wijzig hier de default in "%1" %*
Ook het invoegen van registry keys met een .reg bestand loste het niet op, zoals op http://filext.com/faq/broken_exe_association.php staat.
Misschien omdat deze waarden
niet voor windows 7 gelden, maar alleen voor Vista.Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\OpenWithList]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\OpenWithProgids]
"exefile"=hex(0):
Kan iemand mij helpen? Het volgende wat ik wilde proberen was de eerste registry aanpassing in een .reg bestandje te zetten, maar ik weet niet hoe dat commando eruit moet zien.
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM