problemen met 2 schermen naast elkaar muisoverloop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otherwise777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11-2024
Sinds een week heb ik een vista, en ik loop nog steeds vast op bepaalde dingen,

zoals met 2 beeldschermen, op mijn oude pc liep mijn muis over van het ene naar het andere scherm,
op mijn vista heb ik het nu zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2yjqwd5.jpg
en als ik van mijn scherm "1" naar mijn scherm "2" wil, en ik doe dat bovenlangs, dan komt mijn muis vast te zitten in de hoek, en moet ik hem eerst naar beneden schuiven.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd, mijn linkerscherm kantelen (dan kom ik 50 pixels tekort) de resolutie's handmatig aanpassen (dan ziet mijn beeld er niet meer uit) en mijn scherm "1" een kleinere resolutie geven, wat ik zonde van de pixels vind

mijn scherm "2" kan geen hogere resolutie aan

het is misschien een klein dingetje waar ik me aan erger, maar ik vind het wel fijn als het opgelost is ;p

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Zoals je kan zien bij de tooltip van de 2de scherm, moet het scherm 328 pixels omhoog, zodat deze gecentreerd is aan de bovenkant van de scherm. Volgens mij moet dit gewoon te doen zijn in de windows software, en anders kun je nog programma's proberen zoals multi-mon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:09
Je kan beide monitoren verslepen. Versleep je tweede monitor naar boven. Druk op toepassen en klaar is otherwise777. Uiteraard heb je dan aan de onderkant van je primaire beelscherm een "drempel" zitten (ipv boven).

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/359/monitorx.th.png

Bijgevoegd screenshotje is van Windows7, maar in Vista werkt het exact hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door Zip McOccup op 22-08-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otherwise777
P-Storm schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:27:
Zoals je kan zien bij de tooltip van de 2de scherm, moet het scherm 328 pixels omhoog, zodat deze gecentreerd is aan de bovenkant van de scherm. Volgens mij moet dit gewoon te doen zijn in de windows software, en anders kun je nog programma's proberen zoals multi-mon
Ik wil eigenlijk dat me muis helemaal niet vast komt te zitten, niet boven en niet onder
Zip McOccup schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:38:
Je kan beide monitoren verslepen. Versleep je tweede monitor naar boven. Druk op toepassen en klaar is otherwise777. Uiteraard heb je dan aan de onderkant van je primaire beelscherm een "drempel" zitten (ipv boven).

[afbeelding]

Bijgevoegd screenshotje is van Windows7, maar in Vista werkt het exact hetzelfde.
Waar zit dit optie in vista? ook bij schermresolutie aanpassen?
en moeten me 2 schermen daarvoor dezelfde resolutie hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door otherwise777 op 22-08-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

otherwise777 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:00:
Ik wil eigenlijk dat me muis helemaal niet vast komt te zitten, niet boven en niet onder
Dan zou je je scherm een kwart slag moeten draaien (als je scherm een pivot-modus heeft) om zo qua verticale resolutie overeen te komen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otherwise777
Wiethoofd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Dan zou je je scherm een kwart slag moeten draaien (als je scherm een pivot-modus heeft) om zo qua verticale resolutie overeen te komen.
dan kom ik dus 50 pixels tekort
want de hoogte van me ene scherm is 1024 en de breedte van de andere 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Het probleem is volgens mij dat bij horizontaal scrollen de muis een bepaald stel coördinaten volgt en enkel het x-coördinaat laat variëren. Aangezien je schermen niet dezelfde resolutie hebben, kan windows dus het x-coördinaat niet meer verder wijzigen en daarom stopt de muis aan de rand.

Je zou eigenlijk een programma moeten hebben dat je twee 'coördinatenstelsels' vloeiend in elkaar laat overgaan met één of ander compressiealgoritme. Maar ikzelf ken zo geen programma, misschien andere tweakers wel?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:09
otherwise777 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:00:
[...]

[...]

Waar zit dit optie in vista? ook bij schermresolutie aanpassen?
en moeten me 2 schermen daarvoor dezelfde resolutie hebben?
Ja, gewoon in het menuutje waarvan je zelf een screendump hebt gemaakt. Hoe dan ook hou je een drempel; de (verticale) resoluties van de schermen komen niet overeen. Je kan echter wel zelf bepalen waar je die "drempel" wil (onder of boven, of aan beide zijden een beetje). Dit doe je door het icoontje van je het beeldscherm heen en weer te slepen. Dit kan je instellen in je beeldscherminstellingen (het menuutje waarvan je de screendump hebt gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

otherwise777 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:03:
dan kom ik dus 50 pixels tekort
want de hoogte van me ene scherm is 1024 en de breedte van de andere 1080
Die 50 pixels zal je bijna niet merken, dat is ongeveer je start-balk in Vista en W7.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:07

Twazerty

AVCHDCoder developer

otherwise777 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:19:
Sinds een week heb ik een vista, en ik loop nog steeds vast op bepaalde dingen,

zoals met 2 beeldschermen, op mijn oude pc liep mijn muis over van het ene naar het andere scherm,
Ik neem aan dat je voorheen XP had. En voor zover ik mij kan herinneren zit je muis ook vast in de hoek als de resoluties niet overeenkomen.

Ik vind het juist goed dat de muis dan hangt in de hoek. Anders krijg je van die rare effecten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1