Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Hoi allen

Ik heb hier een karikatuurtekening liggen van mij en 3 vrienden van me.
Deze hebben we laten maken en nu wil ik hem nog 3 keer hebben.
Nu ben ik al bij 2 copyshops geweest maar de 1 zei dat het niet ging lukken en bij de ander hadden ze een proef gemaakt maar dan krijg je ineens hele harde lijnen en helemaal geen schaduw.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het mooiste ge"kopieerd" kan krijgen?

Edit:
How drukte per ongeluk op enter.
De titel is nog niet helemaal af en er moet nog een voorbeeldje bij.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/karikatuur.jpg

Het is trouwens A2 karton.

[ Voor 21% gewijzigd door Daywalk3r op 22-08-2009 16:20 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Hebben ze het echt gekopieerd? Daar zijn kopieerapparaten namelijk niet echt voor gemaakt.

Wat ik zou doen is gewoon een scan maken op hoge resolutie en die laten plotten of printen... (Ligt natuurlijk aan het formaat dat je wilt) Dan ga ik er vanuit dat alle details behouden blijven.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Tjeemp schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:33:
Hebben ze het echt gekopieerd? Daar zijn kopieerapparaten namelijk niet echt voor gemaakt.

Wat ik zou doen is gewoon een scan maken op hoge resolutie en die laten plotten of printen... (Ligt natuurlijk aan het formaat dat je wilt) Dan ga ik er vanuit dat alle details behouden blijven.
De eerste copyshop zei al dat kopieren niet mooi zou worden en die verwees mij door.
En bij die 2e shop hebben ze hem dus gescant en geprint, maar dat was dus niks waard.

Moet ik anders met zoiets naar een drukker?

Zit nog een winkel 5 km van hier die ik nog even wil bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:47
Drukker inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Daywalk3r schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:18:
Hoi allen

Ik heb hier een karikatuurtekening liggen van mij en 3 vrienden van me.
Deze hebben we laten maken en nu wil ik hem nog 3 keer hebben.
Nu ben ik al bij 2 copyshops geweest maar de 1 zei dat het niet ging lukken en bij de ander hadden ze een proef gemaakt maar dan krijg je ineens hele harde lijnen en helemaal geen schaduw.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het mooiste ge"kopieerd" kan krijgen?

Edit:
How drukte per ongeluk op enter.
De titel is nog niet helemaal af en er moet nog een voorbeeldje bij.

[afbeelding]

Het is trouwens A2 karton.
Afhankelijk van het formaat, zou ik 'm gewoon scannen, met een grijswaardenscanner (of omzetten naar grijswaarden), op een goede flatbedscanner.

Als je in de buurt van R'dam woont, kan ik 'm wel een keer voor je scannen, we hebben een A0-scanner staan (op het werk), of een in 2x A3 en dan kun je hem in P'shop aan elkaar monteren.

Kopieerapparaten zijn daar gewoon niet voor bedoeld. als je iemand kent die bij een drukker werkt, kun je die persoon vragen om hem op een drumscanner of groot formaat flatbed te scannen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 22-08-2009 20:33 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Ramzzz schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:31:
[...]

Afhankelijk van het formaat, zou ik 'm gewoon scannen, met een grijswaardenscanner (of omzetten naar grijswaarden), op een goede flatbedscanner.

Als je in de buurt van R'dam woont, kan ik 'm wel een keer voor je scannen, we hebben een A0-scanner staan (op het werk), of een in 2x A3 en dan kun je hem in P'shop aan elkaar monteren.

Kopieerapparaten zijn daar gewoon niet voor bedoeld. als je iemand kent die bij een drukker werkt, kun je die persoon vragen om hem op een drumscanner of groot formaat flatbed te scannen. :)
Ik woon helaas in het Oosten dus dat wordt 'm niet. Hartelijk dank voor het aanbod though.
Nu Killzone en jij zeggen dat een drukker het kan zal ik het daar eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Daywalk3r schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:03:
[...]

Ik woon helaas in het Oosten dus dat wordt 'm niet. Hartelijk dank voor het aanbod though.
Heb je anders geen DSLR met een mpix of 10, 12 en een muur, een rol tape en een statief tot je beschikking? :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ramzzz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Heb je anders geen DSLR met een mpix of 10, 12 en een muur, een rol tape en een statief tot je beschikking? :P
Dat is een hele goede oplossing, moet je misschien wel 50mm (75mm) 1/1.4 lens hebben voor het beste resultaat. Mijn vader heeft het meerdere malen gedaan met karikaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Daywalk3r schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:03:
Ik weet niet waar in het Oosten maar met een goede high-end scanner kun je daar prima plaatjes van maken. De drukker zal het toch ook moeten scannen en qua output kan een print op een inktjet nog wel veel mooier zijn. Hier Deventer, mocht je in deze hoek wonen moet je me maar een PM sturen, dan kan ik je nog wel adresje geven want volgens mij hebben ze bij mijn ex-werkgever nog wel een drumscanner staan en een leuk proefsysteem.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 01-10 13:55

Zuurstok

Passionately curious

inscannen, en coreldraw kan alles dan 'opnieuw' over tekenen voor je. dat al geprobeert ?
zullen overigens wel andere progjes kunnen zijn die dat ook kunnen, zoals ps of illustrator ofzo, maar ik doe dat nooit so idk :P

Weet overigens ook niet hoeveel ervaring je hebt met zulke progjes ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Da's redelijk kansloos, aangezien je nooit een handgetekende schets voor 100% kunt repliceren met zulke software. Het wordt totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hoezo zou je dat niet kunnen scannen/printen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

apNia schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:29:
Hoezo zou je dat niet kunnen scannen/printen trouwens?
Heb je überhaupt gelezen wat er geschreven staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ehhh OK, 't was laat :)
Dus scannen is de beste oplossing? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Een foto maken (wat Ramzzz al opperde) lijkt me an sich geen gekke maar goedkope oplossing.
Via internet naar wikkiwakkie printshop sturen, voor een paar euro laten printen en zelf op foam/karton plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

een beetje mee met wat willem zegt, maar;

foto maken, laden in fotosoep, en wat bewerkingen erop los laten om alles duidelijker te krijgen.

zoals dit ofzo; ( even overdone gedaan )

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2556/3852031606_a85884f34e.jpg

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 01-10 13:43
fotosoep?

En bewerken is misschien niet eens nodig, ik vraag je af of je je tekening zo ^ donker wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
willem169 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:30:
fotosoep?

En bewerken is misschien niet eens nodig, ik vraag je af of je je tekening zo ^ donker wilt.
Nee zo donker was het ook uit de kopieermachine alleen dan zonder die schaduwen.
En met photoshop en illustrator kan ik niet overweg.
Maar ik denk dat ik de drukker even een mail stuur.

Laat 't nog weten 1 dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

willem169 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:30:
fotosoep?

Ghenzi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:16:
een beetje mee met wat willem zegt, maar;

foto maken, laden in fotosoep, en wat bewerkingen erop los laten om alles duidelijker te krijgen.

zoals dit ofzo; (even overdone gedaan )

[afbeelding]
Wou dus alleen even laten zien dat je de lijnen wel goed dik kon maken incl behoud van de schaduwen..

Fotosoep = overigens photoshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De lijnen worden niet dikker, wel harder. Je hebt dan eigenlijk geen grijze potlood- (of krijt-)schets meer, maar een keiharde, houtskool- of pastlkrijttekening-achtige plaat, die niet het beeld representeert dat de schetser maakte, en al evenmin wat de geschetsten nou juist in de schets waardeerden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ghenzi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:03:
[...]

[...]

Wou dus alleen even laten zien dat je de lijnen wel goed dik kon maken incl behoud van de schaduwen..

Fotosoep = overigens photoshop ;)
Bottomline is, dat je in beide posts met enige nonchalance praat over de software en de effecten, en als vervolg daarop een uitwerking daarvan laat zien die - mijns inziens - helemaal niet lijkt op wat de topicstarter wil bereiken. Daarmee worden eigenlijk beide voorgaande berichten nogal ongeloofwaardig. Nouja, volgende keer beter. :)

Zelf heb ik voor een soortgelijk probleem wel een oplossing. Mijn moeder maakt aquarellen op speciaal dik aquarelpapier met reliëf, in formaten die niet meer op een flatbedscanner passen. Enkele keren heeft ze ze in delen laten inscannen bij drukkers en bij printshops, maar de kosten waren hoog en het resultaat was niet mooi, omdat het papier door z'n reliëf heel onregelmatig belicht werd. Tegenwoordig plakt mijn moeder de schilderijen zelf in de logeerkamer aan de muur, als er veel daglicht naar binnen valt. Dan fotografeert ze de plaat vanaf een statief met haar digitale camera. Ik krijg de foto opgestuurd, trek in Photoshop de hoekjes recht en verwijder de vignettering (donkere hoeken). Lichtjes sharpenen, preview naar moeders sturen, en als zij de kleuren (op haar monitor :P) gelijkend vindt, gaat-ie het net op. Daarbij moet ik wel zeggen dat je met een aquarel veel meer kunt rommelen dan met een lijntekening, waarbij de grijstinten soms zo licht zijn dat ze bij een enkele bijstelling van de belichting al wegvallen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dark Blue schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:24:
[...]

Bottomline is, dat je in beide posts met enige nonchalance praat over de software en de effecten, en als vervolg daarop een uitwerking daarvan laat zien die - mijns inziens - helemaal niet lijkt op wat de topicstarter wil bereiken. Daarmee worden eigenlijk beide voorgaande berichten nogal ongeloofwaardig. Nouja, volgende keer beter. :)

Zelf heb ik voor een soortgelijk probleem wel een oplossing. Mijn moeder maakt aquarellen op speciaal dik aquarelpapier met reliëf, in formaten die niet meer op een flatbedscanner passen. Enkele keren heeft ze ze in delen laten inscannen bij drukkers en bij printshops, maar de kosten waren hoog en het resultaat was niet mooi, omdat het papier door z'n reliëf heel onregelmatig belicht werd. Tegenwoordig plakt mijn moeder de schilderijen zelf in de logeerkamer aan de muur, als er veel daglicht naar binnen valt. Dan fotografeert ze de plaat vanaf een statief met haar digitale camera. Ik krijg de foto opgestuurd, trek in Photoshop de hoekjes recht en verwijder de vignettering (donkere hoeken). Lichtjes sharpenen, preview naar moeders sturen, en als zij de kleuren (op haar monitor :P) gelijkend vindt, gaat-ie het net op. Daarbij moet ik wel zeggen dat je met een aquarel veel meer kunt rommelen dan met een lijntekening, waarbij de grijstinten soms zo licht zijn dat ze bij een enkele bijstelling van de belichting al wegvallen.
Oftewel mijn oplossing... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Ik ga even een mailtje naar de drukker sturen nu en als dat niets wordt moet ik toch maar een goeie dslr met statief regelen, foto maken, kloten in photoshop en hem dan euh..

kan ik 'm dan laten afdrukken op a2 papier? Anders zit ik nog bij 't begin.

In ieder geval weer veel dank voor alle tips. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Daywalk3r op 25-08-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Daywalk3r schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:37:
Ik ga even een mailtje naar de drukker sturen nu en als dat niets wordt moet ik toch maar een goeie dslr met statief regelen, foto maken, kloten in photoshop en hem dan euh..

kan ik 'm dan laten afdrukken op a2 papier? Anders zit ik nog bij 't begin.
Uiteraard (zoek een printshop/fotozaak met A2-printer, of een webshop, à la foto op canvas) maar dan is het wel afhankelijk van a) papier, b) fotokwaliteit en c) printer, of het lijkt op het origineel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ramzzz schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Oftewel mijn oplossing... ;)
Oh hey, inderdaad Ramzzz, helemaal. Ik had je reply niet gelezen - ik dacht dat er alleen nog drumscanners aangedragen werden en daarvan weet ik het effect niet. Het was even lezen, maar je hebt inderdaad gelijk!

De printshops met A2-printer die ik ken (okay dat zijn er maar 3) daarbij is de printer louter in gebruik om bouwtekeningen af te drukken. En dat strakke lijnwerk is écht wat anders dan een tekening met meerdere grijstinten. In de eerste printshop (helaas, Den Haag) had ik een collega die dan wel weer die A2-machine enorm goed in kon stellen, dat er ook weer gelikte grijstinten uitkwamen... moest wel, want we kregen regelmatig KABK-studenten op bezoek die de raarste wensen hadden ;)

Anyway, als je het weer laat afdrukken; sta er ook eens bij stil of je ook precies dat formaat wel weer wil. Als je een mooie lijst vindt waarbinnen een A3'tje past (420x297mm) dan kun je hem ook prima daarop laten afdrukken (let op, ca. 3 mm witmarge aan 3 randen, 10mm aan 1 rand) en inlijsten. Het hóeft niet exact weer zo groot. Dat kan je aanzienlijk in prijs schelen.

Af laten drukken op een kleurenmachine in grijstonen in plaats van op een zwartwitmachine scheelt in prijs, maar kan wel weer een mooiere afdruk opleveren. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1