Stroom of draadloos?

Pagina: 1
Acties:

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:07
Hallo,
Binnekort stappen we over naar Ziggo (monteur komt in 3 dagen). Op dit moment hebben we een Sitecom 300N waar ik niet tevreden over ben boven staan. Maar goed, het is goed voor de bagger KPN verbinding van 8Mbit. Ziggo biedt op dit moment 50Mbit en later wel meer dan 100Mbit. We hebben al een kabel getrokken van de meterkast naar de router, maar aangezien ik de maximale snelheid eruit wil halen moet ik dus een nieuwe ontvanger (en wellicht een gigabit router) kopen. Beetje duur dus, nou las ik over internet via stroom en stond er op een adapter '200Mb per seconde mogelijk', is dit dan echt 200Mbit? Voor 60 euro (twee adapters)? Voor de rest van het gezin is 54Mbit (en zelfs Wireless b) genoeg, voor mij natuurlijk niet. Heeft iemand advies?

(Kabel trekken is een optie, maar wordt weer lang wachten voordat het eindelijk zover is).

Mvg,
NLCJ

[ Voor 5% gewijzigd door NLCJ op 22-08-2009 10:56 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

200Mbit in theorie ja, zelfde als dat je 54Mbit wireless hebt. Haal jij ooit die 6,75MByte die je zou moeten krijgen? Bovendien hangt het van zo enorm veel factoren af dat het vooraf enorm lastig is te voorspellen. Zelf zou ik op safe gaan en gewoon een kabel aanleggen.

En waarom gigabit router? Er komt max 100mbit binnen, dan is een normale meer dan genoeg. Wacht eerst maar tot ze 100mbit leveren en kijk wat voor router ze dan meeleveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee je zult de 200Mbit lang niet halen. Ik denk dat zelfs 50Mbit moeilijk gaat worden.

Maar ik weet niet precies welke snelheden je wel van kan verwachten, via google kun je vast wel een praktijktest van die dingen vinden.

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:07
Tsurany schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:58:
200Mbit in theorie ja, zelfde als dat je 54Mbit wireless hebt. Haal jij ooit die 6,75MByte die je zou moeten krijgen? Bovendien hangt het van zo enorm veel factoren af dat het vooraf enorm lastig is te voorspellen. Zelf zou ik op safe gaan en gewoon een kabel aanleggen.

En waarom gigabit router? Er komt max 100mbit binnen, dan is een normale meer dan genoeg. Wacht eerst maar tot ze 100mbit leveren en kijk wat voor router ze dan meeleveren.
Begin volgend jaar gaan ze hoger dan 100Mbit, om daarop voorbereid te zijn moeten we wel gigabit hebben, zojuist heb ik ook gezien dat de kabel van de meterkast maar 100Mbit is, die moet dus ook vervangen worden. Even de kosten berekenen... :)

Verwijderd

NLCJ:

Heb jij ECHT de KEIHARDE EIS dat je die 100 Mbps nodig hebt? Heb jij applicaties die niet goed werken als ze bv. 70 Mbps krijgen?

Kijk, ik heb hier een zg. 20 Mbps lijn, waarvan er werkelijk 12 Mbps fysiek over blijft. Een DivX filmpje heb ik in 7 minuten bezig (staat gelijk aan de tijd, om even naar de plee te gaan, en koffie te zeten en op te drinken).
Als jij echt 100 Mb krijgt, heb je dat in minder dan 1 minuut binnen.
Het is nog de vraag waar de PC mee sneller is, binnenhalen, of uitpakken met RAR...

Dus denk even na.... is het echt een eis, of "het is gewoon leuk"..... Of kan ik met 60 Mbps volstaan....

Het is net als een auto: Als je geld hebt en je kan kiezen tussen een Porche, of een VW Golf (normale variant). Die Porche kan 300+ km/h, die Golf... zeg maar 200....

Afgezien van het uiterlijk, status etc.... wat zou je kopen? Die Porche?... ok, maar op welke weg kan je die 300 km/h halen? OK, Duitsland.... maar dan ben je dus "buitenshuis"....

Dus het is "leuk" om een snelle bak te hebben, maar die Golf brengt je ook daar, en ook best wel snel...

Trek gewoon een kabel (goede kwaliteit, harde kern), en koop een goed merk switch (bv. Netgear, 3Com, Cisco, HP etc...).

Of als het te duur wordt, laat het zo, en accepteer die 70 Mbps (dat zal er wel werkelijk overblijven van 100 Mbps voor pure data), en wees blij dat je zonder extra kosten toch best wel snel filmpjes kan downloaden.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Die '200 Mbit/s' homeplug dingen halen in ieder geval maximaal 100 Mbits, simpelweg omdat er een 10/100 Mbit ethernet poort op zit.
Toevallig heb ik eergisteren een Zyxel setje besteld bij iBood en ik zal hier wel eens posten wat het resultaat is zodra ik hem binnen heb.
Ik lees in een reactie op het iBood forum dat je effectief rond de 30Mb/s haalt, ofwel 3.5 MB/s

edit:
Bekijk deze benchmark eens. Daaruit zou blijken dat je beter een goede wireless-n router kan kopen. In hun test komt die akelig dicht bij Gbit ethernet.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 23-08-2009 00:12 ]

Pagina: 1