Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb sinds twee dagen een nieuwe laptop (Toshiba Intel Core2Duo t6400 2,0 GHz; 4 GB RAM; Vista Home Premium). Tot nog toe heb ik alleen het Office 2007 pakket, Mozilla Firefox en Avast Home erop geïnstalleerd.

Het probleem is dat het opstarten langzaam verloopt. Alles lijkt goed te gaan totdat het laadscherm van Vista verschijnt: "Een ogenblik alstublieft." Daar zit ik dan 2-3 minuten naar te kijken voordat eindelijk het inlogscherm tevoorschijn komt. Dit was al zo voordat ik er überhaupt iets op had geïnstalleerd.
Het inloggen geeft daarna trouwens geen problemen, het bureaublad verschijnt binnen enkele seconden.

Nou weet ik dat laptops per definitie niet zo snel zijn als desktops, maar ik vind 2-3 minuten wachten toch wat aan de lange kant. Zoiets heb ik namelijk nog nooit eerder meegemaakt op een laptop.

Ik ben naar msconfig gegaan en heb het aantal cores dat gebruikt wordt bij het opstarten verhoogd naar 2, maar dit versnelde alleen maar de tijd waarmee het Vista laadscherm verschijnt.
Iemand tips om het op te lossen? Zijn er bijvoorbeeld services die onnodig worden opgestart, die ik zou moeten uitvinken? Dingen als Google Desktop en Google EULA Launcher (wat is dit eigenlijk? Kan er weinig over vinden). Of ligt het aan iets compleet anders?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Aryawn op 22-08-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Google desktop is een zoekmachine op je pc van google, en google eula staat voor google End User License Agreement. Het ligt er gewoon aan dat vista 10 keer bagger is.

Modbreak:Prachtig beargumenteerd.

Blijf liever uit een topic weg als je niks behulpzaams weet te zeggen?

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 22-08-2009 14:27 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Update: ik geloof dat ik de oplossing heb.

Ik ben na enig gekloot met de opstartprogramma's (een beetje trial and error) tot de ontdekking gekomen dat de voornaamste veroorzaker van de lange laadtijd Toshiba TEMPRO is, de update service van Toshiba.

http://be.computers.toshi...generic/TEMPO_RELEASE_V1/

Die heb ik nu uitgezet, en de laadtijd is flink verkort (nu nog ongeveer 10 seconden).

Dus ja, probleem opgelost? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aryawn op 22-08-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mede door alle programma's die er vanaf de fabriek worden opgezet, zorg ik er bij nieuwe apparatuur voor dat ik de drivers heb en dan een schone installatie erop.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
megatronics schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:45:
Mede door alle programma's die er vanaf de fabriek worden opgezet, zorg ik er bij nieuwe apparatuur voor dat ik de drivers heb en dan een schone installatie erop.
Daar heb ik dus ook slechte ervaringen mee. Het is niet alleen dat er zoveel spul geïnstalleerd wordt, maar het merendeel wordt ook nog eens opgestart bij het starten van het systeem..

Reinstall hoeft niet altijd, omdat veel van die extra zooi meestal gewoon gedeinstalleerd kan worden. Is een stuk beter voor de performance van het systeem. Waarom bij opstart allerlei dingen laden die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lang leve tools zoals Autoruns.

Nog even over de herinstallatie. Bij de laptops van mijn vrouw en mijn eigen was er standaard een 32 bit Vista geinstalleerd en aangezien er 4 GB geheugen in zat, heb ik er meteen een 64 bit versie opgezet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
thijsje66 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:17:
Google desktop is een zoekmachine op je pc van google, en google eula staat voor google End User License Agreement. Het ligt er gewoon aan dat vista 10 keer bagger is.

[modbreak]Prachtig beargumenteerd.

Blijf liever uit een topic weg als je niks behulpzaams weet te zeggen?[/]
het was eigenlijk serieus bedoeld, want bij m'n moeder start hij ook langzaam op, en m'n vader is overgestapt op een mac vanwege vista, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
google desktop is voor windows xp een goed alternatief voor de sidebar van vista, ik weet niet of je dat soms geïnstalleerd heb of dat het er al op stond

Pagina: 1