Ik geloof dat m'n BIOS naar de galemiezen is...

Pagina: 1
Acties:

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 15:20
ach en wee!
Ik heb een TX-Pro II M571 moederbord.
Ik wilde m'n (AMI) bios gaan flashen, maar ik moest 'm eerst resetten met de jumper (JP2).
Toen ik daarna wilde booten, gebeurde er NIETS! Nou voel ik me erg kut.
Ik probeer nu te booten met alleen mobo, CPU, ram en video-chip, maar alleen m'n cpu-fan gaat draaien en m'n monitor krijgt power (monitor staat op m'n voeding) maar ik krijg geen enkele output van monitor, of piepjes van mobo (hij kan wel piepen, deed hij altijd tijden booten, maar ik weet niet of er error-piepjes voor dit mobo zijn).

alles op 'n rijtje:
TX-Pro II M571 moederbord
AMD K6 233MHz CPU
32MB SIMM RAM
Onboard VGA-chip, geactiveerd met de jumper JP3. (de chip gebruikt 1 tot 4 MB van m'n RAM, ik had 4 ingesteld maar na reset van bios weet ik het natuurlijk niet.

Ik ben niet zo blij, kan het zijn dat m'n bios gaar is? Kan ik hier op enige manier schuldig aan zijn?
Weet iemand wat te doen? nieuwe bios? ik ga cpu en ram bij iemand anders testen, maar ik denk dat ik een groot probleem heb ;( :'(

edit: url-tag

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Laad de PC de A-drive?

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Zoek iemand met dezelfde bios. Haal die eruit en stop die in je eigen computer.

Start je computer nu op.

Als ie is opgestart haal je die bios van een ander eruit en stop je je eigen bios erin.

Nu kun je jouw bios flashen.

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 15:20
nee, de a-drive laad niet want m'n ram/cpu/vga-kaart/whatever wordt niet eens gecheckt, dus er gebeurt erg weinig...

dat is niet zo'n gek idee, Dr.Boktor...
maar ik heb dus zo'n eng cheapo-mobo, dus ik moet nog iemand vinden met dezelfde bios :( hoe vind ik die???
ik ga echt buitengewoon blij zijn als het werkt, anders gaan m'n zusjes me spanken.
Ik heb begrepen dat ASUS nog wel eens kostenloos een nieuwe bios wil opsturen, maar ik heb geen enkele hoop bij pc-wave (fabrikant van mobo) :r

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

die txpro chipset werd dus gemaakt door
een of andere vage taiwanees hseng ....... of zoiets pcchips gebruikt ze ook
maar wat ik vreemd vind is het niet willen booten kijk van die jumper mag je bios niet pleite zijn ik ga er natuurlijk van uit dat je alles qua jumpers weer terug hebt gezet
want als je je bios op reset laat staan gebeurt er ook niks
heb je de at/atx kabels al een keer erop en eraf gehad?
normaal is het zo dat als je bios pleite is
hij bij booten de flop aanspreekt
maar dat deed hij niet zei je
veel geluk bij het zoeken
btw een 2ehands bordje zal je gelukkig de kop niet kosten :?