Toon posts:

Accespont bereiken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl via bedraad modem met een linksys accespoint die het draadloos de lucht in gooit. Is ooit eens voor mij aangesloten, werkt altijd goed, was ook beveiligd. Nu krijg ik een nieuw modem van mijn provider en toen werkte het draadloze niet meer. Toen heb ik het accespont gereset en toen had ik wel weer draadloos internet, alleen onbeveiligd, logisch, hij is weer terug gegaan naar standaard instellingen.

Maar nu komt het, ik kan niet in het accespont komen om er een key in te zetten. Volgens de handleiding moet ik deze kunnen benaderen via 192.168.1.245 maar dit ip kan hij niet bereiken ( ook niet te pingen ). Mogelijk heeft het te maken met mijn nieuwe modem die werkt in een 10.0.0... reeks.

Wie kan mij op weg helpen ?

Verwijderd

Kijk in je modem, welke IP adres is uitgegeven aan de AP. Dat kan je bij DHCP server of zo vinden (Client table)....

Maar wat je wel moet doen, is je PC op de modem aansluiten (met kabel), en dan zien wat voor DHCP er uit gegeven is.

Als je het niet weet, of niet kan, is er een trucje:

Modem uit, AP uit.
Laptop aansluiten (met kabel), AP uitlaten!
Modem aan.... wachten.... tot je internet hebt.
Met commando "ipconfig" bekijken wat voor IP je krijgt.
Bv... je krijgt 10.0.0.30 als IP adres.
nu de AP aansluiten......
Bijna geheid dat de AP nu adres 10.0.0.31 krijgt (dus eentje hoger op het laatste)....

Tik dat adres maar in je browser....

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:21
Als je je pc rechstreeks op accespoint aansluit en verbinden maakt (cmd --> ipconfig --> gateway, meestal iets van 192.168.2.1 standaard, of 10.0.0.1) Daar de instellingen goed zetten voor je netwerk, aansluiten en hij doe thet als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:06:
Kijk in je modem, welke IP adres is uitgegeven aan de AP. Dat kan je bij DHCP server of zo vinden (Client table)....

Maar wat je wel moet doen, is je PC op de modem aansluiten (met kabel), en dan zien wat voor DHCP er uit gegeven is.

Als je het niet weet, of niet kan, is er een trucje:

Modem uit, AP uit.
Laptop aansluiten (met kabel), AP uitlaten!
Modem aan.... wachten.... tot je internet hebt.
Met commando "ipconfig" bekijken wat voor IP je krijgt.
Bv... je krijgt 10.0.0.30 als IP adres.
nu de AP aansluiten......
Bijna geheid dat de AP nu adres 10.0.0.31 krijgt (dus eentje hoger op het laatste)....

Tik dat adres maar in je browser....
Dat werkt niet, het ip adres dat toegewezen is aan mijn accespoint is hetzelfde ipadres als de pc, als ik in de speedtouch kijk is er 1 apparaat verbonden, en dat ip adres is hetzelfde ip als ik cmd/ipconfig doe. En als ik dat ip adres in de browser toets dan gebeurd er niks.

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:07:
Als je je pc rechstreeks op accespoint aansluit en verbinden maakt (cmd --> ipconfig --> gateway, meestal iets van 192.168.2.1 standaard, of 10.0.0.1) Daar de instellingen goed zetten voor je netwerk, aansluiten en hij doe thet als het goed is.
als ik het accespoint rectstreeks op de pc aansluit dan krijg ik een ongeldig ip nummer met beperkte mogelijkheden ( 169.... )

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik had dit ook een keer, ik had toen in de instellingen in de eerste tab DHCP ingesteld: Fout!
Deze tab, btw:
Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/ap.jpg
Daar moet je AP op Static IP staan.

Pak je AP, reset 'm (met pen dat reset knopje 5+ seconden ingedrukt houden) daarna kan je 'm weer via 192.168.1.245 bereiken.

Wel moet je daarna de netwerknaam en encryptie opnieuw instellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 17-10-2009 02:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Richub schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 07:56:
Ik had dit ook een keer, ik had toen in de instellingen in de eerste tab DHCP ingesteld: Fout!
Deze tab, btw:
[afbeelding]
Daar moet je AP op Static IP staan.

Pak je AP, reset 'm (met pen dat reset knopje 5+ seconden ingedrukt houden) daarna kan je 'm weer via 192.168.1.245 bereiken.

Wel moet je daarna de netwerknaam en encryptie opnieuw instellen.
Ja, het probleem is nou juist dat ik er niet in kan komen na een reset. Hij werkt wel, maar ik kan er niet in komen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Koppel je PC eens los van je netwerk en sluit alleen je access point aan met een netwerkkabel.
Stel de IP van je PC handmatig in op bijvoorbeeld 192.168.1.1 met subnet mask 255.255.255.0
Je kunt dan wel je AP bereiken en de IP wijzigen in een adres bijvoorbeeld 10.10.10.250. Vergeet niet om in de AP DHCP server uit te zetten, dat doet je modem al namelijk. Daarna kun je er weer niet meer in omdat je hem buiten het bereik van je PC hebt gezet. Sluit vervolgens alles weer normaal aan en stel je PC weer in op automatisch adres verkrijgen.

Nog simpeler is misschien om de adresrange van je nieuwe modem te wijzigen naar de 192.168.1.* range. Na een restart moet dan zowel je AP als je modem router en je PC elkaar 'zien'

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 23-08-2009 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beetje laat, maar alsnog bedankt voor jullie reacties. Terwijl ik draadloos verbonden was heb ik mijn ip handmatig op 192.168.1.1 gezet en toen kon ik de accespoint bereiken via 245, toen beveiliging ingesteld en ip weer op automatisch gezet en met key opnieuw verbinding gemaakt. Voor de rest heb ik het gelaten zoals het is, het werkt nu en is beveiligd, en als ik er bij moet dan verander ik mijn ip gewoon weer even. Ik snap nu hoe het werkt mede dankzij de reacties hier, dus bedankt!
Pagina: 1