Hallo,
Ik heb een laptop met Mandriva 2009.1, met kernel 2.6.29, xserver 1.6 en nvidia 96.43.11. Nu probeer ik de tvout aan de praat te krijgen, maar het enige wat ik krijg is een groot blauw vak (niks dus). Intussen krijg ik al geen foutmeldingen meer in mijn xorg.log, maar hij geeft nog steeds niks. Zijn er mensen die weten hoe ik het aan de praat kan krijgen?
Mijn xorg.conf zag er eerst zo uit:
Intussen ziet het er zo uit:
De xorg.log geeft aan dat hij een dfp-0 en een tv-0 ziet, en dat de modelines blijkbaar prima zijn, maar in LeftOff en in Clone mode krijg ik nog steeds niks.
Ik heb dus geen idee waar ik naar moet kijken of wat ik uit kan proberen. Iemand ideeen?
Ik heb nvtv geprobeerd, maar daar snap ik dus echt geen ruk van (en ja, ik snap Linux an sich wel goed genoeg, gebruik het al 10 jaar.). Ik kan daar testen, settings veranderen, maar er gebeurt vervolgens niks.
Ik heb een laptop met Mandriva 2009.1, met kernel 2.6.29, xserver 1.6 en nvidia 96.43.11. Nu probeer ik de tvout aan de praat te krijgen, maar het enige wat ik krijg is een groot blauw vak (niks dus). Intussen krijg ik al geen foutmeldingen meer in mijn xorg.log, maar hij geeft nog steeds niks. Zijn er mensen die weten hoe ik het aan de praat kan krijgen?
Mijn xorg.conf zag er eerst zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Section "Device"
Identifier "device1"
VendorName "nVidia Corporation"
BoardName "NVIDIA GeForce 3 to GeForce 4"
Driver "nvidia"
Option "DPMS"
Option "TwinViewOrientation" "Clone"
Option "AddARGBGLXVisuals"
Option "TwinView"
Option "IgnoreEDID" "1"
EndSection |
Intussen ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Section "Device"
Identifier "device1"
BoardName "NVIDIA GeForce 3 to GeForce 4"
Driver "nvidia"
Option "TwinView" "1"
Option "TwinViewOrientation" "LeftOf"
#Option "TwinViewOrientation" "Clone"
Option "UseEdidFreqs" "True"
#Option "IgnoreEDID" "1"
Option "ConnectedMonitor" "DFP-0, TV-0"
#Option "AddARGBGLXVisuals"
Option "NoLogo" "1"
Option "MetaModes" "1024x768,768x576;1024x768,NULL"
#Option "NvAGP" "2"
Option "RenderAccel" "1"
Option "CursorShadow" "1"
Option "Coolbits" "1"
#Option "NoPowerConnectorCheck"
# Option "SecondMonitorHorizSync" "30-82"
# Option "SecondMonitorVertRefresh" "56-76"
EndSection |
De xorg.log geeft aan dat hij een dfp-0 en een tv-0 ziet, en dat de modelines blijkbaar prima zijn, maar in LeftOff en in Clone mode krijg ik nog steeds niks.
Ik heb dus geen idee waar ik naar moet kijken of wat ik uit kan proberen. Iemand ideeen?
Ik heb nvtv geprobeerd, maar daar snap ik dus echt geen ruk van (en ja, ik snap Linux an sich wel goed genoeg, gebruik het al 10 jaar.). Ik kan daar testen, settings veranderen, maar er gebeurt vervolgens niks.