Toon posts:

nvidia gforce werkt niet met diverse shooters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Mijn zoon speelt op een iets oudere computer graag COD II en IV, WOW etc. Om de prestaties een beetje te boosten heeft hij een nvidia gforce 9600 GT (PCI Express, 512 MB GDDR3) van het merk Point of View gekocht. Na installatie startte Windows XP prima op en leek alles goed te werken. Tot hij de genoemde spelletjes begint te spelen. Dan ontstaat, nadat de intro's zijn afgelopen en het spel zelf start, een beeldvullende grijze ruis, met rose en groene spikkels. Een enkele keer werkt het op zeer lage resoluties.

De PC zelf draait op een AMD sempron (tm) processor, 3200+, kloksnelheid 1.81 GHz. Inmiddels hebben we het intern geheugen verhoogd van 1 naar 2 GB. En is de PC al eens helemaal schoon gepoetst en opnieuw geïnstalleerd. Ik krijg langzamerhand het idee dat de kaart misschien te zwaar is voor het moederboard? Heeft een van jullie raad?

Alvast bedankt,

Paul en Quiriën van Dort

Verwijderd

Drivers installeren. http://www.nvidia.com

Verwijderd

welk moederbord heb je dan? is wel handig om dat erbij te zetten

ik denk eerder dat de kaart defect is , je zou de kaart eens in een andere pc kunnen testen , als je teminste nog een andere pc hebt

edit: en indd drivers installeren ja :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 21:01 ]

Verwijderd

die processor is ook wel vrij ligt om cod4 netjes te spelen :P

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Een handige site om te kijken of je computer een spel kan draaien is http://www.canirunit.com

Daar kun je ook zien welke videokaart er wordt herkend. (Dit kan natuurlijk ook op een simpeler manier, maar goed)

[ Voor 36% gewijzigd door karstjan op 21-08-2009 21:51 ]

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 15:42
Het controleren van de voeding kan uitsluitsel geven. Mogelijk is de voeding te zwak en krijgt de videokaart te weinig stroom. Of dat nou meteen de oorzaak van de spikkels en dergelijke is kan ik niet zeker zeggen, want dat duid meestal meer op een kapotte videokaart.
Heeft u de drivers al eens geüpdatet? De nieuwste drivers kan je namelijk op nividia.com vinden. Of het daardoor komt lijkt mij sterk, maar zeg nooit nooit.
Overigens is de processor te zwak om de videokaart goed te benutten, een videokaart van het kaliber 8600GT of 9500GT zou beter zijn, want nu heb je een grote bottleneck.

[ Voor 38% gewijzigd door Tharoy op 21-08-2009 21:53 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 09:18
dat de 3d kaart sneller is dan de rest heeft helemaal geen invloed op beeldfouten.
de nieuwste drivers installeren en ook van het moederbord de nieuwste chipset drivers.
en kijken of de kaart een PCI-E 2 bus heeft en kijken of het moederbord minimaal PCI-E 1.1 heeft anders gaat het waarschijnlijk nooit werken.
heb even gekeken en de kaart heeft de PCI-E 2.0 bus.
dus de sloten op het moederbord moeten 2.0 of 1.1 zijn de eerste serie 1.0 werkt vrijwel nooit met een 3d kaart 2.0
het merk en type moederbord zou handig zijn idd.
al denk ik dat bij zo een oude pc de minimale 1.1 bus al niet aanwezig zal zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Goofy1978 op 22-08-2009 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle snelle reacties... Drivers heb ik al eens geupdate, maar dat was voor het opschonen van de harde schijf. Ik ga alle tips even langs en laat de uitslag weten :-)

Verwijderd

Topicstarter
Weer terug met resultaat: Ook na driver update hetzelfde probleem. Maar het leek me zinvol om jullie advies te volgen en te checken met een tweede machine. Is een nieuwere waar al een (na geïnstalleerde) 9600 in zit, maar dan van Asus. Kaarten van beide machines omgeruild. Blijkt dat de Asus kaart wel gewoon werkt en de Point of View ook in de andere PC de nodige instabilitiet vertoont en crashes veroorzaakt. Dus nu is het vrij zeker dat de 9600 van Point of View niet goed is, die gaat retour winkel. Scheelt weer een upgrade :-). Thanks all !!! Ook namens mijn zoon (die nu mijn kaart een tijdje heeft >8-[...)
Pagina: 1