Videokaart met 2x DVI ook 2x hetzelfde beeld?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 01:49
Mijn videokaart, een Club 3D Nvidia GeForce 8800 GT heeft 2 DVI uitgangen. Normaal gesproken kun je dan 2 monitoren naast elkaar zetten en dan 1 groot bureau blad creëren.

Is het ook mogelijk om 2x hetzelfde signaal te versturen uit deze twee uitgangen? Mijn idee is namelijk om de 2e poort aan te sluiten op een 2e pc met een Pinnacle PcTV pro capture kaart om zodoende kwaliteit video te creëren zonder dat door het capturen de FPS van de 1e pc onderuit vliegt.

De Pinnacle heeft overigens 3 opname ingangen nl. Coax, Composite en S-Video. Coax valt sowieso af. Blijft Composite en S-Video over. Volgens mij is S-Video duidelijker, maar ik heb deze ingang nog nooit gebruikt. Composite geeft mij een max. resolutie van 720x576 (DV). Iemand een idee hoe dit zit met S-Video?

DVI to S-Video/Composite kabeltjes zijn vast wel te krijgen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 13:01

Dr C

met C en CK

dat kan met de meeste videokaarten dmv. Clone modus, dus dat is heel gemakkelijk te doen. Ik vraag me echter meer af of je aan je DVI wel s-video aan kan sluiten. DVI is namelijk digitaal (en s-video niet), en je hebt wel een DVI standaard waarbij er ook analoog VGA signaal door wordt gestuurd (DVI-D?), maar ik denk dat je ook die niet op je s-video aan kan sluiten

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Er zijn drie soorten DVI-aansluiting.
- DVI-A = analoog VGA
- DVI-D = digitaal DVI
- DVI-I = beide

DVI-A is net als VGA soms om te zetten naar s-video, maar alleen als de betreffende videokaart en drivers dat ondersteunen. Het vergt namelijk een klein beetje hardware- en softwareondersteuning om in plaats van vga om svideo er uit te krijgen welke dan met een verloopje ook daadwerkelijk werkt.

Kortom, met alleen een verloopje ben je er niet.

Verder is clonen vrijwel zeker mogelijk. Ik ken eigenlijk geen recente hardware die dat niet ondersteunt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S