Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 4629
Je ziet toch ook geen puntje als je de muis ergens op richt ?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Met een lasermuis kan je echter wel makkelijk in je ogen schijnen, dus kan je de klasse hierbij wel vertrouwen.
CE zegt helaas bar weinig. Als het er al op staat.
Als ik in mn lasermuis kijk zie ik wel een rood puntje, de laser is dus niet geheel onzichtbaar, je ziet echter geen straal.Admiral Freebee schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:08:
Dat je een laserstraal niet ziet, wil niet zeggen dat hij niet schadelijk kan zijn.
* Dysmael pakt zijn muis op en draait hem om...
Als ik heel goed kijk en de muis precies centreer zie ik een klein puls. De laserstraal word pas echt actief als hij ziet dat hij op een ondergrond ligt
Omdat het warm is heb ik mijn ventilator aanstaan. Weet iemand wat er gebeurt als ik per ongeluk mijn vingers door het traliewerk naar binnen druk?
[ Voor 18% gewijzigd door Dysmael op 21-08-2009 19:42 ]
Ook pas bij een bepaalde reflectie volgens mij. Ik hou de muis niet op één centimeter afstand natuurlijkAnoniem: 4629 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:41:
Zoals je oogbal
De TS had het over per ongeluk in de straal kijken. Per ongeluk dicht bij je oogbal houden van de muis lijkt me lastig. Ik ben benieuwd hoe jij je muis gebruikt als dat bij jou wel gebeurd.Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:41:
Zoals je oogbal
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
1on·ge·lijk bn, bw niet gelijk; verschillend: een ~e strijdTheCoolGamer schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:44:
[...]
De TS had het over per ongelijk in de straal kijken. Per ongelijk dicht bij je oogbal houden van de muis lijkt me lastig. Ik ben benieuwd hoe jij je muis gebruikt als dat bij jou wel gebeurd.
2on·ge·lijk het; o: ~ hebben de billijkheid, waarheid niet aan zijn kant hebben
on·ge·luk het; o -ken 1 ongunstige loop vd omstandigheden; tegenspoed 2 noodlottige gebeurtenis; ramp, ongeval: auto-ongeluk; per ~ zonder opzet; een stuk ~ een mispunt
Sterker nog .. imo moet je dan je PC inleveren.
Overigens'; volgens mij mogen ze die muizen nieteens verkopen als er lasers inzitten die schadelijk zijn voor een mens..
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
wat jullie boven doen is net zoiets al een mes tegen je oogbal drukken om te kijken of hij scherp genoeg om te penetreren
Omdat je de muis om moet draaien om het ding bijvoorbeeld zelf uit te zetten, deed me afvragen of het misschien op een of andere wijze schadelijk kon zijn.
lasermuizen zijn bij normaal gebruik niet schadelijk.. normaal gebruik betekent dus niet dat ding op je oog houden. (doe dat ns met n optische muis, dan wed ik dat je oog ook zeer doet, die led is ook fel..)
[ Voor 94% gewijzigd door een moderator op 21-08-2009 23:21 ]
Kijk hier eens zou ik zeggen, ik heb geen zin om het allemaal door te spitten
Edit: wikipedia zegt dit over Class I:
"Class 1
A class 1 laser is safe under all conditions of normal use. This means the maximum permissible exposure (MPE) cannot be exceeded. This class includes high-power lasers within an enclosure that prevents exposure to the radiation and that cannot be opened without shutting down the laser. For example, a continuous laser at 600 nm can emit up to 0.39 mW, but for shorter wavelengths, the maximum emission is lower because of the potential of those wavelengths to generate photochemical damage. The maximum emission is also related to the pulse duration in the case of pulsed lasers and the degree of spatial coherence."
[ Voor 87% gewijzigd door Thandor op 21-08-2009 23:21 ]
Mijn g5 bv geeft helemaal geen lampje..:P
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
De VX Nano heeft ook geen lampje of iets.Ghenzi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:32:
overigens kan je ook laser muizen kopen zonder rood 'lampje'
Zowel in de wiki-link als op de papieren die bij de muis zitten mag je niet in de laserstraal kijken m.b.v optische instrumenten. Dan zal het bij verder per ongeluk richting de laser kijken wel schadeloos zijn.karstjan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:06:
Wikipedia: Laser safety
Kijk hier eens zou ik zeggen, ik heb geen zin om het allemaal door te spitten
[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 21-08-2009 20:36 ]
Met een rood lampje zijn dan ook optische muizen..., en muizen zonder rood lampje (en zonder balletje) zijn dan ook laser muizen.Ghenzi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:32:
overigens kan je ook laser muizen kopen zonder rood 'lampje'
Dus zolang je hem niet tegen je lens drukt zit je goed
Anoniem: 35978
Ik heb beroepshalve bijzonder vaak in de laser van cd-spelers gekeken, die focussen ook een paar mm boven de lens, om te zien of ze het deden
Als je er één seconde in kijkt van een afstand kan er weinig gebeuren. Heb ik ook met mijn G5 en er gebeurt weinig.
Kortom: niets aan de hand en geniet van je nieuwe aanwinst