Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe Duitse boete betalen?

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Jawel, vandaag een boete ontvangen uit Duitsland. Nu wilde ik deze graag betalen, maar mijn Duits is slechter dan m'n Turks, dus hoe te betalen, want een IBAN code heb ik niet van ze.

Gewoon Duitse acceptgiro naar de bank sturen en hopen dat het goed komt of......???

Oh ja, ze hebben een foto als bewijs.... kan ik deze aan ze vragen? Zo ja, iemand goed in Duits? :9

[ Voor 16% gewijzigd door Naboo op 21-08-2009 18:26 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Kunstacedemie binnenlopen, eerste mooie meid die je ziet in het engels aanspreken; 70% kans dat ze duits is. hehe

Ctrl+k

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Sibylle schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:34:
Kunstacedemie binnenlopen, eerste mooie meid die je ziet in het engels aanspreken; 70% kans dat ze duits is. hehe
+1

:+

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 21:41
Ze zijn verplicht om je te schrijven in je "moedertaal". Ik begrijp dus dat de brief Duits is. Ze kunnen niet verwachten dat iedereen Duits kan lezen/schrijven/praten, dus zo zie je maar weer...
Net briefje in het Nederlands terug sturen dat je er niks van begrijpt...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het moet allemaal binnen drie maand rond zijn volgens mij, anders is het al verjaard :) Mijn broertje heeft er een paar gehad en niet op gereageerd, niets aan de hand... Gewoon om meer info vragen of zeggen dat je zelf niet reed als ze geen foto hebben, je krijgt ook geen boete als je als eigenaar niet reed (Eri is genoeg info hierover te vinden op internet)

https://powershellisfun.com

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

DinX

Motormuis

Of je bent een man en betaalt je boeten gewoon in plaats van het Duitse gerecht te lopen etteren met kinderachtig gedrag.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 18:33
Je kan als het goed is op een site inloggen met een code oid die in die brief staat. Daar staan alle IBAN gegevens etc

Zo heb ik een keer een boete betaald in de buurt van berlijn. Kan per deelstaat weer anders zijn misschien.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

de IBAN code is makkelijk te genereren vanaf hun acceptgiro met deze site:
http://www.ibancalculator.com/index.php?id=490&L=3

Meestal zijn de boetes niet zo heel erg hoog, ik zou niet kinderachtig doen en gewoon betalen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• DinX

DinX

Motormuis

DexterDee schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:57:

Meestal zijn de boetes niet zo heel erg hoog, ik zou niet kinderachtig doen en gewoon betalen.
Klopt. In vergelijking met Nederland en België stelt het in Duitsland weinig voor die boetes. Ze hebben me daar ook al aan de kant gezet met 45 te hard. Kostte toen maar 70 euro ofzo.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Klopt. In vergelijking met Nederland en België stelt het in Duitsland weinig voor die boetes. Ze hebben me daar ook al aan de kant gezet met 45 te hard. Kostte toen maar 70 euro ofzo.
Tijdje geleden zeker? http://www.flitsservice.n...nieuwsbericht.php?id=4188

[ Voor 7% gewijzigd door Tags NL op 21-08-2009 19:16 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Boetes in het buitenland, heerlijk. Ik werd eens in Frankrijk gepakt op 180, ik moest direct betalen. Het bedrag was 130 euro :')

March of the Eagles

• DinX

DinX

Motormuis

2 jaar denk ik. 115 waar ik 70 mocht in de Eifel. Ben toen wel gematst denk ik. Vriendelijke agent :p
Hij had er 2 van 35 van gemaakt in plaats van 1 zwaardere :+

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 21-08-2009 19:20 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:20:
[...]

2 jaar denk ik. 115 waar ik 70 mocht in de Eifel. Ben toen wel gematst denk ik. Vriendelijke agent :p
Dat is toch wel aardig van die agent :) Mijn broertje was staande gehouden met iets van 180 in Nederland, agent tegen hem : " Zo, nu weet je hoe het zou voelen als je echt was opgepakt" Hij mocht verder rijden, pfff... (Ik ben nog nooit opgepakt en heb haast nooit boetes, toch raar gezien mijn gemiddelde snelheid O-) )

• DinX

DinX

Motormuis

Zolang je niet de wijsneus gaat uithangen zijn agenten best relax. Ze doen ook maar hun werk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:20:
[...]

of je bent een man en je betaald gewoon voor 1 zwaardere

Iperf

• DinX

DinX

Motormuis

fish schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:47:
[...]

of je bent een man en je betaald gewoon voor 1 zwaardere
Hij bood het zelf aan, wat moet ik doen ? Zeggen "hey, nee man, doe me de echte boete" ? :p
Wist niet eens hoeveel de hogere was en waarom hij er 2 lagere gaf. M'n Duits is niet zo bijster goed .p
Gewoon heel lief "ja meneer, nee meneer,.." zitten antwoorden met m'n VISA kaart vast :p
Was het de hogere geweest had ik em ook zonder morren betaald. Zelfs hier in België met onze leuke boetes hier doe ik er niet moeilijk over.

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 21-08-2009 19:56 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Zelf grijp je ook dus een kans om minder te hoeven betalen dan wettelijk vast gesteld is ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DinX

DinX

Motormuis

JT schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:00:
Zelf grijp je ook dus een kans om minder te hoeven betalen dan wettelijk vast gesteld is ;)
Ja. Omdat die agent het ter plekke gewoon zegt "ik geef je 2 x 35 ipv ...". Ik ga niet nadien bezwaarschriftjes of whatever zitten invullen. Als je daar het verschil nog niet tussen ziet :?
Nee, ik zal de volgende keer ook beginnen met ijkingsrapporten, foto's,... te gaan opvragen als ik donders goed weet dat ik fout ben net zoals die idioten op flitsservice

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 21-08-2009 20:19 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
DexterDee schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:57:

Ik zeg ook nergens in het topic dat ik niet wil betalen ;)

Ik heb er geen moeite mee hoor om boetes te betalen..... had ook een parkeerboete in Engeland. Daar kon je gewoon inloggen, kreeg je meteen de foto's te zien en als je binnen 14 dagen betaalde, was de boete helft van de prijs. _/-\o_

Het gaat om een bedrag van 25 euro..... dus ik wil hem gewoon betalen. Vind dat altijd zo'n onzin, proberen onder een boete uit te komen.....

• JT

JT

VETAK y0

DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:17:
[...]

Ja. Omdat die agent het ter plekke gewoon zegt "ik geef je 2 x 35 ipv ...". Ik ga niet nadien bezwaarschriftjes of whatever zitten invullen. Als je daar het verschil nog niet tussen ziet :?
Dat is een verschil dat je zelf wilt maken :) Achteraf ben je dus niet een man en als je ter plekke een kans/mogelijkheid ziet om minder/niet te hoeven betalen dan mag het wel zonder dat je je mannelijkheid verliest? :P

Ik heb misschien ook een boete te pakken, als ik een brief in Nederlands krijgt dan betaal ik die gewoon direct. Maar ik vind dit een beetje meten met 2 maten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• DinX

DinX

Motormuis

.

[ Voor 99% gewijzigd door DinX op 21-08-2009 20:24 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

Dat is een verschil dat je zelf wilt maken :) Achteraf ben je dus niet een man en als je ter plekke een kans/mogelijkheid ziet om minder/niet te hoeven betalen dan mag het wel zonder dat je je mannelijkheid verliest? :P
Zit niet zo te mekkeren joh, ik kan je post niet eens volgen. Als je geen volslagen asperger-patiënt bent zie je zelf ook wel het verschil tussen gematst worden door een agent enerzijds, en het al verstopte juridische apparaat op kosten van de belastingbetaler nog verder verstoppen met bezwaarschriften tegen een volkomen terechte boete anderzijds.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Naboo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:17:
[...]

Ik zeg ook nergens in het topic dat ik niet wil betalen ;)

Ik heb er geen moeite mee hoor om boetes te betalen..... had ook een parkeerboete in Engeland. Daar kon je gewoon inloggen, kreeg je meteen de foto's te zien en als je binnen 14 dagen betaalde, was de boete helft van de prijs. _/-\o_

Het gaat om een bedrag van 25 euro..... dus ik wil hem gewoon betalen. Vind dat altijd zo'n onzin, proberen onder een boete uit te komen.....
Tja. Dan stuur je toch gewoon een net briefje terug (in het nederlands) dat je graag je boete wilt betalen, maar niet ziet hoe? Ik zie het probleem niet zo...

Gebruik maken van zo'n recht omdat je de brief in het duits gewoon echt niet snapt is in mijn ogen niet "zielig doen". Dit zijn situaties waarvoor dat recht bedacht is.

[ Voor 18% gewijzigd door Xander op 21-08-2009 21:15 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Onzin. Als een ijking niet klopt, klopt de gemeten snelheid niet, en dus de geconstateerde overtreding ook niet. Als je vindt dat je moet worden gestraft voor wat je misdaan hebt, kun je niet met droge ogen zeggen dat iemand zwaarder gestraft mag worden omdat toevallig de mensen die je controleren hun werk verkeerd hebben gedaan. Bv, 10km boven de snelheid rijden maar voor 12km worden opgeschreven, en daardoor in een hogere categorie vallen (even als voorbeeld, en beide na correctie). Zo hard reed je niet, dus voor zo hard behoor je geen boete te krijgen.

En ga nou niet zeggen bv dat je 'wist dat je te hard reed'. Want volgens die redenatie mag ik jou de doodstraf opleggen omdat je een blikje naast de prullenbak gooide. Je wist dat je iets deed dat niet mag, en de strafmaat is blijkbaar niet relevant.

edit: snel je bericht veranderen ...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 21:16 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:06:
[...]

Tja. Dan stuur je toch gewoon een net briefje terug (in het nederlands) dat je graag je boete wilt betalen, maar niet ziet hoe? Ik zie het probleem niet zo...

Gebruik maken van zo'n recht omdat je de brief in het duits gewoon echt niet snapt is in mijn ogen niet "zielig doen". Dit zijn situaties waarvoor dat recht bedacht is.
Dankzij die IBAN berekenaar kan ik dat inmiddels doen. :)

Nu nog iemand die een brief wil sturen in het voor de foto.... Of zal ik dat zelf in het Engels kunnen doen?

• JT

JT

VETAK y0

Cocytus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:02:
[...]

Zit niet zo te mekkeren joh, ik kan je post niet eens volgen. Als je geen volslagen asperger-patiënt bent zie je zelf ook wel het verschil tussen gematst worden door een agent enerzijds, en het al verstopte juridische apparaat op kosten van de belastingbetaler nog verder verstoppen met bezwaarschriften tegen een volkomen terechte boete anderzijds.
Ga jij eerst maar eens leren niet van die rare aantijgingen te doen, dan praat ik misschien met je verder.

Ecodan warmtepomp

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18
DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:51:
[...]

Hij bood het zelf aan, wat moet ik doen ? Zeggen "hey, nee man, doe me de echte boete" ? :p
Wist niet eens hoeveel de hogere was en waarom hij er 2 lagere gaf. M'n Duits is niet zo bijster goed .p
Gewoon heel lief "ja meneer, nee meneer,.." zitten antwoorden met m'n VISA kaart vast :p
Was het de hogere geweest had ik em ook zonder morren betaald. Zelfs hier in België met onze leuke boetes hier doe ik er niet moeilijk over.
Ik denk dat 1x 70km/h hem veel meer papierwerk opleverde als 2x 35km/h te hard :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• DinX

DinX

Motormuis

MewBie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat 1x 70km/h hem veel meer papierwerk opleverde als 2x 35km/h te hard :P
Waren euro's :)
Ik had 45 te hard gereden (of 35, weet niet meer juist) :p

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 21-08-2009 22:04 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:13:
edit: snel je bericht veranderen ...
Ik ben niet van mening dat het zielig is om een ijkrapport op te vragen (mogelijk met het doel om onder een boete uit te komen), die mening werd eerder in het topic geuit. Ik haakte daar op in door te zeggen dat in het Nederlands aangeschreven willen worden al helemaal niet als "zielig" bestempeld kan worden, maar dat kwam er niet zo goed uit geloof ik. :P Vandaar de edit. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
DinX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:53:
[...]

Of je bent een man en betaalt je boeten gewoon in plaats van het Duitse gerecht te lopen etteren met kinderachtig gedrag.
Ach ja, een echte vent weet ook hoe hij het woord 'interessant' spelt...

Punctuality is the politeness of kings

• DinX

DinX

Motormuis

dreamscape schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:11:
[...]

Ach ja, een echte vent weet ook hoe hij het woort 'interessant' spelt...
:?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

woort?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Wat steveman dus zegt.
En inderdaad, ik moet me er maar gewoon niet mee bemoeien...

Ik word een beetje moe van de sneue maniertjes om onder volkome terechte boetes uit te komen en als ieman zo'n maniertje meldt met een stomme spelfout erbij, dan moet ik natuurlijk even reageren. Beetje jammer dat ik dan zelf de mist in ga ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leuk, jullie rollen allemaal over mijn post heen terwijl de volgende het zelfde suggereerd. maar ja dat zien we wel meer in het verkeer.

terwijl mijn post niet offtopic was zijn we weer aan het moraal ridderen.
Mazen in de wet zijn niet illegaal. Zo heb je het recht om de brief in je eigen taal te krijgen als ik het goed lees, dat kun je aangeven, en soms hoor je niets meer. dat is toch leuk toch. het geklets over mannelijkheid en spelfouten slaat dan ook nergens op.

normaal probeer ik alle typfouten er uit te halen, dus ga nou niet zieken. het is niet alsof ik het met opzet doe.

Iperf

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Blijft vreemd dat de duitse CJIB niet even de moeite neemt om wat template brieven te laten vertalen. Zoveel moeite kan dat ook niet kosten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:46:
Het moet allemaal binnen drie maand rond zijn volgens mij, anders is het al verjaard :) Mijn broertje heeft er een paar gehad en niet op gereageerd, niets aan de hand... Gewoon om meer info vragen of zeggen dat je zelf niet reed als ze geen foto hebben, je krijgt ook geen boete als je als eigenaar niet reed (Eri is genoeg info hierover te vinden op internet)
De TS wil helemaal niet 'onder de boete uitkomen', maar gewoon betalen.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45

Bestla

Kvinne

Dus als ik het goed begrijp moet ik nergens op reageren tot in de tweede week van September. Ik reed in de eerste week van Juli 139 waar 100 is toegestaan in een baustelle om 3 uur 's nachts. ( Was alleen aankondiging baustelle en verder niets te zien aan werkzaamheden, wel prachtig mooi nieuw asfalt :) )

Auto is van mijn vrouw.

Duitstalige post dus negeren?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Roenie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:21:
[...]
De TS wil helemaal niet 'onder de boete uitkomen', maar gewoon betalen.
Ik deelde alleen mijn ervaring (Die van mijn broertje dus eigenlijk), als hij hem gewoon wil betalen dan kan hij dat met een IBAN code doen waarvoor een IBAN calculator link in dit topic stond (http://www.ibancalculator.com/index.php?id=490&L=3)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:47

Duinkonijn

Huh?

Wijnands schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 07:29:
Blijft vreemd dat de duitse CJIB niet even de moeite neemt om wat template brieven te laten vertalen. Zoveel moeite kan dat ook niet kosten.
Duitsland geeft niet centraal boetes uit.. je krijgt ze van het Landkreis waar in je de overtreding heb begaan

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:46:
Dat klopt- zo ben ik ook onder een 1-maand rijverbod uitgekomen. Het duurde zolang voor ze in Kassel eruit waren dat het mijn lease auto was, dat de 3 maanden termijn verstreken was en de boete kwam te vervallen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Even een flinke kick.

Ik heb hier een boete van €20,- liggen van onze oosterburen. Ik zou deze graag even betalen voordat we ten koste van hun wereldkampioen worden. Nu ben ik met internetbankieren bezig om een internationale betaling te doen, klopt het dat ik nergens mijn referentienummer kan achterlaten? Komt het goed als ik alleen 'Landkreis Goslar' bij begunstigde neerzet en IBAN/BIC goed invul?

Edit:
Laat maar, het knopje 'verder' geeft de mogelijkheid tot het invullen van een referentienummer. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door LieveNiels op 06-07-2010 10:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leve ING's onoverzichtelijke internationale betalingen...

Oslik blyat! Oslik!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45

Bestla

Kvinne

Blijft toch wel lastig dat internationaal betalen. Via Bank kost het geld. Via Paypal niet :?

Laat ze maar een boetebrief sturen met hun Paypal account er op, dan gaat het makkelijker en niet geheel onbelangrijk, ook goedkoper. :)

Btw, nooit meer wat gehoord van die flits van 139 waar 100 mocht in een baustelle. En ben anderhalve week geleden terug uit Noorwegen via Duitsland.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:12

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bestla schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:36:
Blijft toch wel lastig dat internationaal betalen. Via Bank kost het geld. Via Paypal niet :?
Precies andersom. Bij Paypal draagt de ontvanger een fee af aan Paypal, ik geloof een procent of 3. Betalingen per bank zijn binnen de EU landen gratis, wel even opletten dat je Shared kiest bij de kostenopties.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, europese betalingen zijn net zo duur (of zouden ze moeten zijn) als binnenlandse betalingen. In NL als particulier kosten binnenlandse betalingen niets. In .be wel en in .de bijvoorbeeld ook.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1