PIC Development and Prototype board

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 12:08
beste allemaal,

ik zoek een dev board voor PIC microcontrollers.
Ik heb al wat af gegoogled maar ik kan niet kiezen.

nu is de vraag met welke hebben jullie goed ervaringen?

is dit wat? http://www.mikroe.com/en/tools/easypic5/

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

check ook even antratek is niet zo duur en je hebt best wat keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:26
Het hangt er een beetje van af wat je exact wil. Een goedkoop boardje met beperkte mogelijkheden onboard kan je inbouwen in je project, hoef je geen apart printje meer voor te maken, maar is in mijn ogen minder flexibel en heeft vaak geen (deftige) programmer onboard.
Zelf heb ik de easypic4, en ik ben hier helemaal voor te vinden: je kan zeer snel iets uitproberen zonder je druk te maken over soldeerfoutjes of slechte contacten, alle knopjes ledjes en pull-up/down voorzieningen schelen erg veel tijd, de debugger (icm een van mikroelektronica's compilers) is een krachtig hulpmiddel en de programmer werkt zeer snel, je hangt snel je eigen bouwsels eraan via de connectoren (met bijhorend protoboard als je helemaal gemakkelijk wil zijn, zelf misbruik ik gewoon wat oude floppy of IDE kabels).
Nadelen zijn de relatief hoge prijs (je krijgt erg veel waar voor je geld, maar het blijft duur), en wat samenhangend dat je dit board niet zomaar in een project gaat hangen.

Denk even goed na of het gemak van zo'n duur board voor jou opweegt tegen zijn prijs (kijk voor die easypic ook goed of je geen compiler van hun wil, je krijgt korting als je ze samen koopt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit wel een leuk beginners kitje, Eigenlijk voor schoolprojecten en zo...
Parallax - Board of Education (USB) - Full Kit
Afbeeldingslocatie: http://www.parallax.com/Portals/0/Images/Prod/2/288/28803-M.jpg
€ 95,15

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

95 euro? een arduino met protoype shield kan hetzelfde, is over het algemeen sneller en kost je ongeveer 40 euro... Er loopt nu een actie op samenkopen.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33

DaWaN

'r you wicked ??

Moet het persé een PIC zijn ?
Zo niet dan is een Arduino / Freeduino waarschijnlijk een hele leuke en vooral goedkope optie :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
super bedankt voor jullie input.

ik heb een arduino besteld om mee te spelen.
en ga denk ook nog voor de easypic 4 of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de arduino - die werkt met microcontrollers van Atmel - heb ik recent ook het Dwengo-bord gevonden. Dit bord werkt met een PIC18F4550 en is recent gelanceerd. Zie http://www.dwengo.org/nl/board/functionality voor meer informatie over het bord. Het bord kost EUR 60. Eventueel kan er ook een programmer en breadbordje besteld worden als pakket voor EUR 90. Bovendien zijn er Nederlandstalige tutorials beschikbaar. De website lijkt wel nog volop in opbouw al is bestellen wel al mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.dwengo.org/sites/default/files/overzicht_dwengo-board_nl.png

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 00:12 ]

• arjanv
oh cool. hier ga ik ook eens naar kijken.

weet iemand nog goede simulatie software voor avr en pics?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33

DaWaN

'r you wicked ??

arjanv schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:17:
oh cool. hier ga ik ook eens naar kijken.

weet iemand nog goede simulatie software voor avr en pics?
Ik weet niet hoe het precies zit icm een Arduino maar AVR Studio bevat een prima simulator

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
voor de PIC heb je MPLAB wat vrij goed werkt. stimulus, timing, stackdumps, alles zit erin!

Verwijderd

PIC / AVR / Z80 Simulator IDE is ook wel een leuke simulator, gratis te proberen voor x aantal dagen...
Inclusief LCD simulator, Basic Compiler ( kan ook hex files lezen ), Switchboards enz ...

Afbeeldingslocatie: http://www.oshonsoft.com/picscreenshot.png

MPLAB

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
zag dat de easypic6 er al is.
Pagina: 1