Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten met ons bedrijf in de donner regeling.
Voor degene die niet weet wat dat inhoud even een korte uitleg:
Het gaat financieel niet zo goed met ons bedrijf waar door wel collectief voor 30% in die regeling zitten, wat inhoud dat je voor 30% omslagen bent en daar voor een ww uitkering krijgt. Daar tegen over staat dat je die 30% kan besteden aan studie gerelateerde zaken. Echter het houd wel in dat je financieel iets inlevert.

Nou heb ik weinig vertrouwen in de toekomst van ons bedrijf(om hier uit te komen moeten er toch dingen veranderen en dat zie ik zo niet gebeuren).

Ik heb dus besloten om me heen te gaan kijken.

Echter nu zit ik nog wel met het volgende: Ik heb ik het verleden opleidingen gevolgd en ik rij ook in een iets te dure lease auto waar ik maandelijks een extra eigen bijdrage voor betaal.
Als ik weg ga zou het dus betekenen dat ik dit terug dien te betalen.

Weet iemand hoe het zit met dit soort zaken als je verplicht in zo'n regeling zit?
Het lijkt mij fair dat je dit soort zaken dan niet hoeft te betalen.

Mensen hier ervaring mee?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:12:
Overleg eens met je werkgever....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:14:
[...]

Overleg eens met je werkgever....
Dat wil ik pas doen als ik iets anders heb.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het is in ieder geval niet verplicht. Als jij vrijwilig je huidige dienstverband opzegt accepteer je dat afspraken over lease boeteclausules door jou nageleefd moeten worden.

Echter, als jouw vertrek voor jouw werkgever een besparing op de loonsom betekent heb je wellict onderhandelingsruimte.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:12:
een iets te dure lease auto waar ik maandelijks een extra eigen bijdrage voor betaal.
Als ik weg ga zou het dus betekenen dat ik dit terug dien te betalen.

Weet iemand hoe het zit met dit soort zaken als je verplicht in zo'n regeling zit?
Dus je wilt je werkgever, waar het toch al niet zo goed mee gaat, opzadelen met nog meer kosten ??? Ook niet echt fair tegenover de werkgever en overige collega's.
Als het wel goed ging met het bedrijf, en je maakt zelf een overstap dan moet je toch ook die 'boete' betalen ?
Over wat voor bedrag praten we ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Uhm volgens mij kost een werknemer die er niet meer is ook niets meer.
Wellicht nog eenmaling een afrekening van de werknemer en zijn leaseauto, daarna kost ie 0,0.
Zeker als ie niet vervangen wordt. Kan dus best interessant zijn voor de werkgever.
Wellicht minder voor zijn collega's die zijn werk erbij krijgen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Hoezo vervelend voor zijn collega's? Die lopen niet over van het werk, sterker nog, die hebben nu 30% werk tekort. Dus tenzij de TS precies 1 collega heeft zullen z'n collega's het niet erg vinden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1